close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Spis treści



CD Architect

Wstęp
CD Architect służy do "profesjonalnego masteringu", tak przynajmniej twierdzi producent. Jednak ten "profesjonalny mastering" nie jest możliwy bez zakupu dodatkowego programu służącego do edycji dźwięku, co zdecydowanie zwiększa koszty całego przedsięwzięcia, zwłaszcza że sam program nie jest tani.

Pierwotnie CD Architect stanowił dodatek - wtyczkę - do edytora Sound Forge umożliwiającą wypalanie płyt. Teraz ta wtyczka uzyskała status niezależnego programu, została nieco rozbudowana, ale niewiele się zmieniło - zasada działania pozostała identyczna, ograniczenia nie zostały usunięte. Zasadniczo ten "niezależny" program jest w dalszym ciągu dodatkiem do edytora, choć w codziennych zastosowaniach w zupełności wystarcza.

Dodatkowo program miał obsługiwać całe multimedia, począwszy od skompresowanych plików mp3 po filmy w formacie mpg. Stąd nazwy niektórych funkcji mają znaczenie nieco szersze niż wynikałoby to z zastosowań wyłącznie audio (na przykład "Otwórz media" menu "Plik" itp.)

W niniejszym przewodniku postaramy się pokazać jak za pomocą programu przygotować materiał i stworzyć profesjonalną płytę audio.

Zanim jednak przystąpimy do pracy musimy poznać sposób traktowania plików i składników projektu oraz płyty, ponieważ czym innym jest tutaj nagranie w postaci, w jakiej zostanie wypalone na płycie, a czym innym jego części składowe. Spójrzmy na główne okno programu .



Na górze pod menu znajduje się podziałka, a pod nią projekt ze zobrazowanym przebiegiem sygnału (na naszym rysunku jeszcze pusty) w postaci w jakiej zastanie wypalony na płycie. Tutaj znajdują się poszczególne elementy - fragmenty, ujęcia (takes) itp. Pod projektem znajduje się pasek nagrań. I to ten układ zostanie wypalony na płycie niezależnie od ilośći elementów z jakiej składa się projekt (zobacz Struktura projektu). W dolnej części okna znajdują się karty oraz wskaźniki wysterowania. Stąd można dodawać pliki do projektu, zmieniać kolejność, normalizować elementy, zmienić poziom wzmocnienia całego projektu itp. (zobacz Karty).

 

Komentarze


Komentarze


Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: