NAGRYWARKI | PROGRAMY | TESTY | DYSKI TWARDE/SSD | BIOSY | ARTYKUŁY | FAQ | NAGRYWANIE od A do Z | ENCYKLOPEDIA | FORUM | Nośniki | Konsole | Księgarnia | Zabezpieczenia płyt | Zaloguj |
Wczytujemy nasz film .avi klikając na ikonce folderu znajdującą się po prawej stronie Open/Add Avi files.
Po wczytaniu zostaną przedstawione informacje o naszym pliku Video Info / Audio info.
W głównym oknie programu dostępna jest na samym dole ikonka Options. Po wciśnięciu jej pojawi się zakładka Encoders.
Cinema Craft
Encoder - ustawiamy ile przebiegów ma zostać zrobione.
Im więcej tym lepiej ale dłużej (dobre rezultaty powinny byc
już przy 2 przebiegach)
Canopus Procoder - jeżeli
korzystamy z tego kodeka ustawiamy jakość. Im wyższa wartość
tym lepsza jakość ale też dłuższy czas kompresji.
2-pass - ustalamy ilość przebiegów.
Kolejna zakładka to
Paths.
W tym miejscu wskazujemy ścieżkę do kodeka Cinema
Craft Encoder lub Canopus Procoder w
zależności od tego za pomocą którego zamierzamy dokonać
konwersji.
W polu Default
output folder wybieramy miejsce gdzie będą zapisywane
wszystkie pliki.
Output file type - w naszym przypadku wybieramy Mpeg
2 ponieważ chcemy utworzyć SVCD.
Encoders - wybieramy kodek za pomocą, którego chcemy
dokonać konwersji (o ile we wcześniejszych ustawieniach podaliśmy ścieżkę do miejsca w którym się znajduje).
Aspect ratio - czyli proporcje obrazu. To
termin, którym oznacza się format obrazu, w jakim zapisano
film. Najbardziej znane i używane dziś formaty to: 2.35:1
(znany jako Panavision/Cinemascope), 1.85:1 (Academy Flat) oraz
1.33:1 (4:3 - pełnoekranowy).
Audio downsample 48 -> 44.1 - przydatne
jeżeli nasz odtwarzacz nie obsługuje dźwięku 48 KHz. Dodatkowo okazuje się, że posiadacze Cinema Craft Encoder oraz procesorów Athlon po włączeniu tej opcji w większości przypadków unikną problemów z zawieszeniem się aplikacji.
Audio language - wybieramy odpowiednik jaki mamy
w oryginalne ścieżkę audio. Po wyborze nie oznacza to, że w
takim języku będą dialogi a jedynie będzie wyświetlana
wybrana przez nas wersja audio na stacjonarnym odtwarzaczu.
Video
Bitrate Calculation:
CD - wartości 740, 800 proszę nie mylić z 740
MB, 800 MB. Oznaczenie 740 jest dla płyt 650 MB a 800 dla płyt
700 MB. Dane S(VCD) inaczej się traktuje niż zwykłe dane. Plik
MPEG 790 MB spokojnie zmieści się na płytce o pojemności 700
MB. Skąd się to bierze?
Najmniejszą jednostką zapisu na płycie CD-R jest sektor. Na
płycie z danymi można zapisać w jednym sektorze teoretycznie
2352 bajty. Jednak standard płyt CD z danymi zapisany w Yellow
Book dopuszcza zapisanie tylko 2048 bajtów użytecznych danych w
jednym sektorze, natomiast specyfikacja (S)VCD - 2324 bajtów. W
SVCD brak jest kodów korekcyjnych więc zapisanych, uszkodzonych
danych nie da się odczytać ale format mpeg radzi sobie z takimi
blędami (co widać jako zniekształcenia obrazu).
CD count - wybieramy na ile płyt ma zostać
przekonwertowany materiał.
Audio bitrate - im większy bitrate tym lepsza
jest jakość audio ale jednocześnie zmniejszony zostaje
przydział bitrate na video. Z doświadczeń wynika, że można
stosować wartości zawierające się pomiędzy 192-224.
Average video bitrate - wartość ta określa
średni bitrate jaki zostanie użyty dla video. Z doświadczenia
wynika, że powinno być dobrze przy wartościach 1600-2500.
CD images - jeżeli chcemy aby program utworzył nam
obraz .BIN/.CUE, które można następnie
nagrać na nośniki CD-R/W pozostawiamy tak jak
na rysunku odznaczone. Obrazy zostają zapisane do katalogu Images.
Don't use PBC - włącza/wyłącza obsługę PBC dla
płyt VideoCD.