Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Na początku roku obóz Blu-Ray dominował na rynku topowych zestawów kina domowego. Toshiba, chcąc ratować sytuację, wprowadziła szereg promocji i obniżek cen. Według najnowszych raportów rynkowych dały one rewelacyjne rezultaty – HD DVD opanowało 60% rynku HD.
Trzy tygodnie agresywnej kampanii marketingowej spowodowały zamówienie 150 000 egzemplarzy odtwarzaczy HD DVD w Ameryce Północnej. Oznacza to przejęcie 60% rynku odtwarzaczy HD na Nowym Kontynencie. W maju sprzedaż filmów HD DVD podskoczyła do 75 000 sztuk tygodniowo.
W kwietniu Toshiba obniżyła ceny odtwarzaczy HD DVD z 499$ na 399$. Spowodowało to dwukrotny wzrost sprzedaży w ciągu tygodnia i dalszy w kolejnym okresie.
W zeszłym tygodniu konsumenci wydali 5,2 miliona USD na sprzęt HD. Oznacza to poprawę o 31% poprzedniego rekordu obrotów.
Liczby te są imponujące. Wszyscy czekają teraz na ruch obozu Blu-Ray, który na pewno nie odda łatwo rynku.
Jestem sceptycznie nastawiony do tych zestawie? - to s? tylko dane z trzech tygodni, lepszych dla HD DVD tylko dlatego, ?e Toshiba obni?y?a ceny - euforia jednak ju? si? zapewne ko?czy, ci ktrzy czekali na obni?ki juz si? doczekali i sprzeda? znowu wrci do poziomu sprzad obni?ki...
zbynia
- 12 June 2007, 02:22:36
buhahahahaha - nie ma to jak podac naciagane statystyki.......
jak popularne jest hd dvd wystarczy wejsc na allegro i przejrzec oferte filmow.......bo odtwarzacze u nas poki co na zamowienie......
Banditos
- 12 June 2007, 13:00:50
Allegro to raczej niezbyt dobry miernik popularno?ci danej technologii.
Nie wiem jak Wy, ale ja si? ciesz?, ?e Toshiba odnosi sukcesy bo to oznacza, ?e HD-DVD i Blu-Ray b?d? ze sob? konkurowa?y i to bardzo. Dzi?ki ostrej konkurencji my klienci zyskamy na tym najwi?cej. Prawda jest taka, ?e tylko konkurencja sprawi ?e b?dzie podnoszona jako??, a cena b?dzie musia?a spada?.
Monter
- 12 June 2007, 20:33:28
A od pewnego momentu tych spadkw cen zacznie te? spada? jako??, i wtedy przestanie by? tak weso?o :)
Przyk?ad - p?yty CDR a potem DVD - jak p?aci?em kiedy? za Verba 20 PLN to on dzia?a do dzi?, i nikt nie sprawdza? wtedy jako?ci nagrania. Dzi? p?yty s? za grosze, a jako nowo?? wchodzi produkt "o zwi?kszonej wytrzyma?o?ci" - odczywi?cie za odpowiednio wi?ksz? cen? :)
Ju? producenci zadbaj? o to, by nie pj?? z torbami, spokojnie ;)
zbynia
- 13 June 2007, 12:51:38
banditos u nas w kraju mozesz sobie sprawdzic sklepy i allegro - i powiem ci ze jest to wyznacznik bo hd praktycznie nie istnieje na naszym rynku.......
swoja droga skoro opanowali 60% to ten rynek jest chyba strasznie malutki.....
kretos
- 14 June 2007, 10:43:41
zbynia
tylko ze nasz rynek to jest nic i nie ma zadnej mocy sprawczej - prawdziwy standard wyklaruje sie na zachodzie a my go grzecznie przyjmiemy. A 75 000 sztuk filmow na tydzien to chyba nie tak malo...