NAGRYWARKI | PROGRAMY | TESTY | DYSKI TWARDE/SSD | BIOSY | ARTYKUŁY | FAQ | NAGRYWANIE od A do Z | ENCYKLOPEDIA | FORUM | Nośniki | Konsole | Księgarnia | Zabezpieczenia płyt | Zaloguj |
Związane z jakością: | ||
-m m/s/j/f/a | wybór trybu (stereo, mono itp.) | |
-m m | mono | |
-m s | stereo | |
-m j | joint stereo | |
-m f | wymuszone mid/side stereo | |
-m d | zdublowane (niezależne) kanały | |
-m i | intensywne stereo | |
-m a | auto | |
-k | wyłączenie wszystkich filtów | |
-d | zezwala na stosowanie różnych bloków dla kanałów | |
--athonly | ignoruje model psychoakustyczny, używa tylko maskowania ATH (absolute threshold of hearing - absolutny próg słyszalności) | |
--voice | eksperymentalny tryb kodowania głosu | |
--noshort | wyłączenie krótkich bloków | |
-q n | Wywnętrzny algorytm ustawień jakości od 0 do 9 | |
0 | wolniejszy algorytm, lecz potencjalnie lepsza jakość | |
9 | szybszy algorytm, kiepska jakość | |
-h | to samo co -q2 | |
-f | to samo co -q7 | |
CBR - stała przepływność bitów | ||
-b n | ustawienie przepływności (8, 16, 24, ..., 320) | |
VBR - zmienna przepływność bitów | ||
-v | VBR | |
--vbr-old | używa starszej procedury dla zmiennej przepływności (domyśna) | |
--vbr-new | używa nowej procedury dla zmiennej przepływności | |
-V n | ustawia jakość dla VBR (0=najwyższa, 9=najniższa) | |
-b n | precyzuje najmniejszą dopuszczalną przepływność bitów (8,16,24,...,320) | |
-B n | precyzuje największą dopuszczalną przepływność bitów (8,16,24,...,320) | |
-F | wymusza dokładną przepływność bitów | |
-t | wyłącza znacznik informacyjny VBR | |
--nohist | wyłącza wyświetlanie histogramu przepływności bitów | |
--abr n | precyzuje żądaną uśrednioną przpływność bitów | |
Operacyjne: | ||
-r | wejściowy plik jest surowym PCM | |
-s n | wejściowa częstotliwość próbkowania w kHz (dla surowych plików PCM) | |
--resample n | wyjściowa częstotliwość próbkowania | |
--mp3input | wejściowy plik to MP3, dekodowanie z użyciem mpglib/mpg123 | |
--ogginput | wejściowy plik to Ogg Vorbis, dekodowanie z użyciem libvorbis | |
-x | zamienia miejscami bajty wejściowego pliku | |
-a | tworzy monofoniczny .mp3 ze stereofonicznego pliku wejściowego | |
-e n/5/c | deemfaza | |
-p | dodaje zabezpieczenie przed błędem sumy kontrolnej CRC | |
-c | oznacza kodowany plik jako chroniony prawami autorskimi | |
-o | oznacza kodowany plik jako kopię | |
-S | nie drukuje raportu z postępu, histogramu VBR | |
--strictly-enforce-ISO | stosuje się jak to tylko możliwe do specyfikacji ISO MPEG | |
--decode | dekoduje plik mp3 do wav | |
-t | nie wpisuje nagłówka WAV gdy użyto --decode (powstanie surowy PCM w formacie endian, należy użyć -x w celu odwrócenia kolejności bajtów) | |
--ogg | kodowanie z użyciem Ogg Vorbis (.ogg) zamiast mp3. | |
Znaczniki ID3: | ||
--tt [tytuł] | tytuł nagrania (maksimum 30 znaków dla wersji 1) | |
--ta | wykonawca nagrania (maksimum 30 znaków dla wersji 1) | |
--tl [płyta] | tytuł płyty (maksimum 30 znaków dla wersji 1) | |
--ty [rok] | rok wydania nagrania (1 to 9999) | |
--tc [komentarz] | dowolny tekst (maksimum 30 znaków dla wersji 1, 28 dla 1.1) | |
--tn [nagranie] | numer nagrania (1 to 255, możliwy w wersji 1.1) | |
--tg [rodzaj] | rodzaj muzyki (nazwa lub numer z listy) | |
--add-id3v2 | wymusza dodawanie znaczników w wersji 2 | |
--id3v1-only | dodaje znaczniki tylko w wersji 1 | |
--id3v2-only | dodaje znaczniki tylko w wersji 2 | |
--space-id3v1 | uzupełnia znaczniki w wersji 1 spacjami zamiast zerami | |
--pad-id3v2 | uzupełnia znaczniki w wersji 2 dodatkowymi 128 bajtami | |
--genre-list | drukuje alfabetycznie ułożoną listę rodzajów muzyki |
-q -1 | - Nominalna przepływność 45 kb/s | - Dla transmisji stumieniowej |
-q 0 | - Nominalna przepływność 64 kb/s | - Dla transmisji stumieniowej |
-q 1 | - Nominalna przepływność 80 kb/s | - Jakość radia FM |
-q 2 | - Nominalna przepływność 96 kb/s | - Jakość do zaakceptowania |
-q 3 | - Nominalna przepływność 112 kb/s | - Jakość akceptowalna |
-q 4 | - Nominalna przepływność 128 kb/s | - Jakość do przyjęcia |
-q 5 | - Nominalna przepływność 160 kb/s | - Jakość zbliżona do płyty CD |
-q 6 | - Nominalna przepływność 192 kb/s | - Praktycznie jakość płyty CD |
-q 7 | - Nominalna przepływność 224 kb/s | - Jakość zadawalająca nawet audiofilów |
-q 8 | - Nominalna przepływność 256 kb/s | - Jakość dla audiofilów |
-q 9 | - Nominalna przepływność 320 kb/s | - Jakość dla archiwizacji |
-q 10 | - Nominalna przepływność 498 kb/s | - Jakość dla archiwizacji |
Opcje ogólne: | |
-Q, --quiet | Pracuje w tle |
-h, --help | Pomoc |
-r, --raw | Tryb surowy. Plik wejściowy jest czytany bezpośrednio jako dane PCM |
-B, --raw-bits=n | Ustawia bity/próbkę dla surowych danych wejściowych. Domyślnie jest 16 |
-C, --raw-chan=n | Ustawia ilość kanałów dla surowych danych wejściowych. Domyślnie są 2 |
-R, --raw-rate=n | Ustawia próbki/sekundę dla surowych danych wejściowych. Domyślnie jest 44100 |
--raw-endianness | 1 dla bigendian, 0 dla littleendian (domyślnie 0) |
-b, --bitrate | Wybór nominalnej przepływności bitów dla kodowania. Kodowanie odbywać się będzie w miarę możliwości z przepływnością w okolicach zadanej. Należy podać argument w kb/s. Korzysta z modułu zarządzana przepływnością i nie jest zalecane dla większości użytkowników. Lepszą alternatywą jest jakość -q, --quality |
-m, --min-bitrate | Pozwala podać minimalną przepływność bitów. (w kb/s). Użyteczne dla kodowania kanału o stałym rozmiarze |
-M, --max-bitrate | Pozwala podać maksymalną przepływność bitów. (w kb/s). Użyteczne dla aplikacji strumieniowych. Nie zaleca się stosowania tego parametru. |
-q, --quality | Pozwala wybrać jakość z przedziału od 0 (niska) do 10 (wysoka) zamiast ustawiać określoną przepływność. To jest zwykły tryb pracy. Dozwolone są wartości podane z dokładnością do setnych (na przykład 2,75). Możliwa jest także jakość -1, lecz może nie być akceptowalna |
--resample n> | Zmienia częstotliwość próbkowania wejściowych danych na n (Hz) |
--downmix | Tworzy plik monofoniczny ze zmieszania kanałów stereo. Możliwe tylko dla stereofonicznych danych wejściowych |
-s, --serial | Pozwala na podanie numeru seryjnego strumienia. Gdy kodowanych jest wiele plików będzie przyrastał dla każdego następnego |
Nazwy plików: | |
-o, --output=fn | Zapisuje plik z określoną nazwą (działa tylko w przy pojedynczym pliku) |
-n, --names=string | Tworzy nazwy plików w oparciu o zmienne %a, %t, %l, %n, %d określające odpowiednio wykonawcę, tytuł, album, numer nagrania i datę (szczegóły zobacz poniżej). %% da w nazie % |
-X, --name-remove=s | Usuwa określone znaki z przy tworzeniu nazw plików z parametrem -n. Daje pewność wygenerowania prawidłowych nazw |
-P, --name-replace=s | Zamienia znaki usunięte przez --name-remove na podane. Jeśli wpis jest krótszy niż lista --name-remove lub nic nie zostało podane, dodatkowe znaki zostaną usunięte. Domyślny zestaw znaków zależy od systemu operacyjnego |
-c, --comment=c | Dodaje podany tekst jako dodatkowy komentarz. Może być użyty wielokrotnie |
-d, --date | Data nagrania (na przykład wykonania) |
-N, --tracknum | Numer nagrania na płycie |
-t, --title | Tytuł nagrania |
-l, --album | Nazwa albumu (płyty) |
-a, --artist | Wykonawca |
-G, --genre | Rodzaj nagrania (muzyki) |