Dotychczas RIAA szokowała coraz to nowymi posunięciami w wojnie z piratami. BPI (Brytyjskie Stowarzyszenia Przemysłu Fonograficznego) chce dorównać swojemu odpowiednikowi zza wielkiej wody. Zażądali odcięcia Internetu przez dostawców w stosunku do 59 namierzonych osób używających aplikacji p2p w celu wymiany nielegalnych plików.
BPI twierdzi, iż już kilka miesięcy temu ostrzegała operatorów internetowych przed przymykaniem oczu na nielegalne praktyki swoich użytkowników. Obecnie ustaliła 59 adresów IP i zwróciła się do dostawców usług o identyfikacje tych osób i odcięcie ich.
42 przypadki dotyczą użytkowników sieci Cable & Wireless. Operator odpowiedział już, iż jego użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania regulaminu, który m. in. zakazuje wymiany nielegalnych plików, więc zidentyfikowani użytkownicy muszą liczyć się z konsekwencjami – zamknięciem konta.
Sieć Tiscali, której 17 użytkowników zostało oskarżonych, odmówiła zamknięcia kont do czasu przeprowadzenia własnego śledztwa w tej sprawie.
Warto zaznaczyć, iż dotychczas BPI podjęła kroki prawne w 139 przypadkach nielegalnej wymiany plików. Dotychczas w 4 sprawach sąd skazał pozwanych, w 111 oddalił pozwy.
Używasz p2p? Odetniemy cię od świata
Radek Nimal - Tuesday, 11 July 2006, 09:25Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.
Powinni te¿ zablokowaæ pocztê elektroniczn±, ale to ju¿ w ramach walki z terroryzmem.
Patrz±c na rezultaty BPI "Dotychczas w 4 sprawach s±d skaza³ pozwanych, w 111 oddali³ pozwy" bardzo czêsto siê myl±.
z tym, ze wsrod tych 111 przypadkow na pewno wiele bylo przypadkow ugod pozasadowych
tego niestety zrodlo nie wyjasnia, a BPI jako wiarygodnego w tej sprawie traktowac nie mozna
dziwny jest ten ¶wiat… <lol>
Tylko zeby nie musieli odlaczyc palacu Bekingam (nie pamietam jak to sie pisze) i izby lordow oraz co wazniejszych instytucji. Bo ja wielokrotnie widizalem hosty w uT konczace sie na gov.pl
Ja jestem tego zdania:
Firmy fonograficzne i filmowe powinny zaprzestaæ jakiejkolwiek sprzeda¿y swoich produktów. Wtedy piractwa nie bêdzie 🙂
Oczywi¶cie mo¿na podj±æ mniej radykalne kroki w stylu: jak wy¿ej, ale filmy tylko w kinach, muzyka w specjalnych salonach. Wtedy bêdzie o wiele mniejsze piractwo 🙂
Ostatecznie mo¿na wydawaæ sprzêt przystosowany tylko i wy³±cznie pod filmy/muzykê danego producenta i zabroniæ produkcji urz±dzeñ, które by co¶ takiego umo¿liwia³y. Ceny oczywi¶cie: im wiêksza tym lepiej, bo wtedy tych co nie maj± kasy na sprzêt, to nie kupi± odtwarzacza i nie bêd± mieli na czym s³uchaæ/ogl±daæ. Tylko osoby, które maj± kasê bêd± mog³y sobie pozwoliæ na korzystanie. Proponujê cenê minimum 10 000$ za urz±dzenie i 1000$-2000$ za no¶nik.
Oczywi¶cie odno¶nie radia i TV to zamiast filmów i muzyki, to mo¿na jakie¶ programy edukacyjne… w g³ównej mierze po¶wiêconym piractwu. No bo przez piractwo np. Britney Spears nie mog³a sobie kupiæ odrzutowca z zestawem 7.1 tylko niestety musia³a zadowoliæ siê tylko 5.1. Wszyscy jej naprawdê wspó³czujemy 🙂 Sami widzicie do czego nas to piractwo doprowadza, ¿e znani arty¶ci s± a¿ tak biedni 🙂
Wtedy dopiero piractwo spadnie 🙂
czas zejsc na ziemie – trzeba przymykac tych co to ofruja a nie sciagaja……
bo nie ma na swiecie nikogo kto nie wzialby za darmo czegos co normalnie kosztuje…….
przemek spojrz na polske – nasi artysci naprawde sa biedni(ni licze 3 czy 4 megagwiazd)
i to nie zart
jak ma sie czuc ktos kto nagrywa bardzo dobra plyte,sporo ludzi tego slucha codziennie – jeszcze wiecej sporadycznie
a przez pol roku sprzedaje 4000 plyt?
mimo promocji radia i teledyskow?
a sprzet do produkcji muzyki czy chocby studio to sa olbrzymie koszta
wiem cos o tym wiec troszke spojrz na to inaczej
britney mozesz sobie okradac…ona ma tyle ze jej to nie ruszy
@zbynia
Naprawdê dobre p³yty s± kupowane.
Teraz w dobie netu, to wolê pos³uchaæ radia internetowego, ¿eby sobie wybraæ jaki¶ zespó³… ale… jak siê popatrzy na ogó³ wszystkich wykonawców, to nie mam zamiaru kupowaæ ca³ej p³yty, bo podoba mi siê jeden kawa³ek a reszta jest do kitu…
Piszesz, ¿e arty¶ci s± u nas biedni… a ludzie s± jeszcze biedniejsi, wiêc to jest takie same porównanie.
Mam trochê oryginalnych p³yt. Nie jest ich za du¿o, bo problem z kas± i dlatego najpierw siê orientujê, czy mi siê podoba ca³a p³yta, czy tylko jeden utwór.
Jestem oczywi¶cie przeciwnikiem piractwa ale tak¿e przeciwnikiem tego co wyprawiaj± firmy. Je¶li u mnie na kompie nie chodzi orygina³, to go oddajê i kupujê pirata. Nie s³ucham muzyki bezpo¶rednio z CD-ROMu, bo to sprawia u mnie problemy. Zgrywam na dysk i nie zu¿ywam napêdu no i oczywi¶cie mam wolny do u¿ytku. Podobnie z filmami na DVD. Wolê ogl±daæ z dysku, bo mi nie przeszkadza ha³as z napêdu…
Je¶li mi siê co¶ spodoba np w kinie, albo recenzja, to kupiê nie ma problemu, ale je¶li to wszystko ma dzia³aæ tak jak obecnie, to bardzo zniechêca do kupowania orygina³ów.
Byæmo¿e komu¶ to odpowiada, ¿e s± takie zabezpieczenia, ale mi na pewno nie.
Najbardziej mi zale¿y na bezproblemowym u¿ytkowaniu.
I ¶miesz± mnie t³umaczenia w stylu: koszt produkcji p³yty wynosi np. 20z³. Wystarczy zerkn±æ na nasze krajowe t³ocznie. Koszt wyprodukowania p³yty ³±cznie z pude³kiem, nadrukiem i ok³adk± to maksymalnie 3z³.
Arty¶ci nie maj± kasy… jako¶ tak dziwnie siê sk³ada, ¿e firmy fonograficzne i po¶rednicy na tym zarabiaj± ogromne pieni±dze wiêc z tego powodu mamy biednych artystów.
Poza tym jakich my mamy tych artystów ? np. Górniak jest doceniana na ¶wiecie a u nas wy¶miewana. Niedawno discopolo przycich³o wiêc wrócili do Rodowicz… nie mamy nowych zespo³ów, bo ka¿dy ucieka z naszego kraju gdzie siê da… byle tu nie siedzieæ. Wszyscy inteligentniejsi ju¿ wyjechali co mogli jako¶ nasz kraj podtrzymaæ. Nied³ugo nie bêdzie nikogo poza emerytami, rencistami, kompinatorami, bezrobotnymi… i garstk± ludzi, która bêdzie pracowaæ na wszystkich.
Bo artysta nie zarabia na sprzedazy plyt. Ci artysci musza pojac, ze plyta to promocja! A kase zarabiac mozna na imprezach/koncertach…
Jakby nie bylo piractwa (zaluzmy optymistycznie) to idac za zbyniem artysta sprzedalby zamiast 4000plyt 5000 i zaiast znanego arysty bylby nieznany i dalej biedny… (choc chcialbym byc biedny jak oni)
wg mnie piractwo jest tylko reklam±…
Czy je¶li komu¶ podoba siê ca³a p³yta wykonawcy, to nie kupi orygina³u ?
NA 100% tak !!
Mam wielu znajomych i wiêkszo¶æ z nich te p³yty które im naprawdê siê podobaj±, to maj± orygina³y !!
To, ¿e kto¶ ¶ci±gnie sobie co¶ z sieci i pos³ucha, to wiedz±c, ¿e atrysta co¶ bêdzie z tego mia³ to kupuje orygina³.
Nie liczê tych wyj±tków gdzie na necie jaka¶ firma sprzedaje muzykê tylko pod konkretny odtwarzacz i na innym nie dzia³a. To w³a¶nie zachêca do piractwa, bo dzia³a wszêdzie.
p2p jest wg mnie jak radio internetowe… pos³uchasz sobie i kasujesz jak siê nie spodoba.
Je¶li chodzi o radio internetowe, to te¿ mo¿na nazwaæ piractwem, bo zawsze plik mo¿na zapisaæ na dysku… ale… nie wiem, czy wszyscy wiedz± do ka¿dego sprzêtu jest doliczane ile¶ tam procent. W³a¶nie na potrzeby kopiowania.
Podsumowuj±c: ka¿dy z tutejszych czytelników kupi orygina³ je¶li rzeczywi¶cie spodoba mu siê dany zespó³ oczywi¶cie je¶li bêdzie mia³ za co. A dziêki p2p, to zespo³y s± bardziej znane. Ka¿dy chyba wie jak spad³a sprzeda¿ p³yt zespo³u Metallica. Za agresywne podej¶cie do ludzi za to ¿e kopiuj±, bo chc± przes³uchaæ – tak potraktowali u¿ytkowników. To jest pewnie spowodowane przez namowê firm fonograficznych i jak siê dowiedzieli, ¿e zamiast przyk³adowo 200mln$ trafi³o do ich kieszeni 150mln$ to ka¿dy by siê zdenerwowa³. Jednak po ich wypowiedzi to stracili znacznie wiêcej.
@PrzemekB
zgadzam sie z Toba. Podobnie robie z filmami – co zobaczyc cos w kinie to w kinie – inna jakosc obrazu, dzwieku i inne wrazenia. A zeby nie placic nie wiadomo za jaki chlam wole przynajmniej obejrzec poczatek zeby zobaczyc czy wogole warto isc … nie to plik w kosz i szukamy dalej …
cze¶c jestem nowy
test