W dniu dzisiejszym portal Yahoo zaoferował w sprzedaży pierwszą piosenkę nie zabezpieczoną w żaden sposób. Utwór „Public Affair” Jessici Simpson to zwykła mp3. Plik nie jest objęty DRM (digital rights management).
To, co do niedawna wydawało się niemożliwe, staje się realne. Stanowisko Yahoo jest, jak samo mówią, proste – DRM „nie ma znaczenia ani dla kupującego, ani dla sprzedającego, ani dla wykonawcy. Jedyną stroną zainteresowana w utrudnianiu życia legalnego konsumenta są firmy komputerowe, chcące w ten sposób przywiązać użytkownika do konkretnej platformy.”
Yahoo sprzedaje niezabezpieczoną muzykę
Radek Nimal - Friday, 21 July 2006, 23:33Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.
To siê RIAA przyczepi 🙂
ryja mo¿e spier*alaæ na drzewo
wreszcie kto¶ poszed³ po rozum do g³owy
Nawet nie wiecie ile DRM mo¿e przynie¶æ nerwów. Prosty przyk³ad. Prenumerowa³em sobie Newsweeka-a w wersji elektornicznej. Dostawa³em plik PDF, który mog³em sobie w dowolnym miejscu i o dowolnej porze go czytaæ. A teraz, wprowadzili zakodowane PDF (PDC) i aby móc cokolwiek odczytaæ muszê byæ pod³±czony do Internetu. Parodia 🙁 Do tej pory, jad±c np.: poci±giem czyta³em sobie PDF-y na laptopie, a teraz ka¿dorazowe otwarcie pliku to wydatek zwi±zany z po³±czeniem Internetowym (niestety akurat w sieciach komórowych pakietowa transmisja danych jest do¶æ droga).
No i w koñcu w wielkich koncernach g³upotê znowu zaczyna wypieraæ rozum… Jeszcze parê lat a ma³o kto bêdzie pamiêtaæ co to by³o RIAA czy jako¶ tak… :]
narzeszcie – drm to jest syf – zawsze wychodzilem z zalozenia ze jesli cos slychac czy widac to mozna to skopiowac – lepiej lub gorzej ale zawsze – w przypadku muzyki zawsze i to w super jakosci – po co dawac zarobic zlodziejom nie male pieniadze na gowno wartym zabezpieczeniu?a niech zdychaja z glodu…..
a ludzie niech maja muzyke poldarmo bo wtedy nie zwroca uwagi na cene….
a kazdy zarobi
z filmami jest tak ze juz na samym kinie zarabiaja…..wiec moga to zaoferowac z cenie gazety za 2 pln….i nikt nie straci a moze tylko zarobic
Ja te¿ siê dziwiê, ¿e RIAA jeszcze nie próbowa³a zamkn±æ Yahoo. Lub daæ im karê $100000 od ka¿dego utworu.