ps2ic

Berion - Tuesday, 05 December 2006, 17:16

Mimo, iż nadal polska scena konsolowa nie może się równać z zagraniczną, od czasu do czasu pojawiają się drobne programy napisane przez naszych rodaków.
Jednym z nich jest właśnie ps2ic. Aplikacja konwertuje obiekty zapisane w formacie 3DMax (*.3ds) do postaci obsługiwanej przez PS2Browser (*.ico/*.icn). Niestety, jak donosi ffgriever, autor ww. proga, na tworzenie obiektów w 3dsmax musi być nałożonych kilka ograniczeń:



  • Nie należy używać linii ani niczego innego, co nie może być przekonwertowane na polygony - eksporter może mieć z nimi problemy.

  • Ikona PS2 obsługuje tylko jedną bitmapę, więc w scenie można użyć tylko jednego materiału (można użyć więcej, ale przy konwersji zostanie zaaplikowana bitmapa z pierwszego materiału).

  • Bitmapa musi mieć rozdzielczość 128x128 pikseli (tylko taką definiuje format ikonki ps2).

  • Tekstura może być w formacie *.bmp lub *.tga (zarówno prosta, jak i z kompresją rle), tylko 24 lub 32 bity

  • Pojedynczy obiekt nie może składać się z więcej niż 65536 vertexów i nie więcej niż 65536 ścian (wiele ścian może korzystać z tych samych vertexów) - jest to ograniczenie formatu (zresztą większa ilość mogłaby spowodować problemy na ps2).

  • Ilość obiektów w scenie jest dowolna. Nie należy używać referencji (przy kopiowaniu wybrać copy zamiast reference czy instance) - mój importer 3ds nie ma do końca poprawnie zaimplementowanej obsługi referencji (są one wczytywane, ale później nie są brane pod uwagę).

  • Kolorów vertexów nie należy ustawiać zbyt jasnych (powoduje przejaskrawienie w browserze). Jeśli nie zostanie dodany modyfikator vertex paint, wtedy wszystkie kolory vertexów zostaną ustawione na domyślne (80,80,80,80) - chyba najlepszy wybór. W większości przypadków kolorowanie vertexów nie będzie konieczne (ani pożądane).

  • Nie ma obsługi animacji (tylko pierwsza klatka animacji - w browserze po wyborze będzie się obracać wokół osi Y - wysokość). Żeby je zaimplementować, musiałby zostać napisany całkowicie nowy plugin - w eksporterze 3ds animacje robione są dla obiektów, a nie vertexów, więc jeśli zmieni się położenie poszczególnych vertexów, a nie zmieni się położenie obiektu, żaden ruch nie zostanie zapisany.


Program można pobrać z naszego serwera.

Tagi:

Komentarze są wyłączone

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.