Komputerowe oprogramowanie na Xbox 360

Radek Nimal - Sunday, 13 May 2007, 20:24

Szef oddziału Microsoftu odpowiedzialnego za rozwój konsoli Xbox 360, Peter Moore, wspomniał, że może wkrótce użytkownicy będą mogli uruchamiać na niej oprogramowanie projektu Folding@home.

xbox_360_cms.png



Uczestnicy projektu oddają wolny czas pracy swoich procesorów w komputerach osobistych. Łączna moc wielu tysięcy maszyn pracujących w sieci rozproszonej przewyższa możliwości superkomputerów i jest zdecydowanie tańsza. W ramach Folding@home prowadzonych jest wiele projektów medycznych.
Możliwe jest uruchamianie oprogramowania komputerowego na konsoli PS3. Jej użytkownicy przyłączają się więc do projektu. Ponieważ, według słów Petera Moore’a, moc obliczeniowa jednostki centralnej w Xbox 360 jest porównywalna z CPU PS3, Microsoft rozważa udostępnienie możliwości uruchamiania oprogramowania projektu Folding@home na swojej konsoli.

Źródło: GameIndustry

Tagi:

Komentarze (0)
  1. Pikerek pisze:

    To poka¿e (w przybli¿eniu) która konsola jest wydajniejsza – ta, która szybciej bêdzie przeliczaæ próbki.

  2. Jarson pisze:

    Ja bym jeszcze porówna³, jak procesory w konsolach maj± siê w takich zastosowaniach do procesorów PC-tów – je¶li chodzi o gry, do których s± dedykowane, to zapewne wypadaj± lepiej od nawet najnowszych modeli, ale takie obliczenia to ju¿ raczej inna bajka i tu ju¿ mog± siê pojawiæ znaczne ró¿nice…

  3. Szczota pisze:

    Takie porownanie nie ma sensu z prostej przyczyny… procesor w PS3 jest przystosowany do przeliczania grafiki

    X-Box ma o wiele mocniejsza grafike od PS3 a procek to Power wiec pewnie cos poziomu Power G najnowszego co bylo 🙂

  4. krisq pisze:

    cpu xbox’a ma sie nijak do cpu ps3.
    http://www.psxextreme.com/ps3-news/1164.html

  5. pietro_asp pisze:

    XBox jest wszechstronniejszy i pewnie wypadnie podobnie w taki programie jak ten, jednak zapewne do gier procesor PSa wypada znacznie lepiej, wiec porownanie nie ma sensu. Pozatym nie sam procesor stanowi o mocy konsoli, a nie tylko ona sie liczy, ale przede wszystkim tytuly gier jakie sa wydawane na dana platforme 😉

  6. Jarson pisze:

    @Szczota
    Takie porównanie ma sens, poniewa¿ mówimy nie o grach, a o obliczeniach, które mog± wykonywaæ w ramach Folding@home, a które, jak zaznaczy³em, nic wspólnego z grafik± nie maj±. Je¶li przeznaczony do obs³ugi gier procesor by³by trudno adaptowalny do innych obliczeñ, oznacza³oby to tylko du¿± stratê energii przy niewielkiej wydajno¶ci – tote¿ pytam…

  7. Szczota pisze:

    Nie ma sensu zadnego poniewaz konsola jest do grania a nie przeliczania i z taka mysla byla tworzona… sens ma porownanie calej konsoli jakims benchmarkiem do 3D i wtedy mozna okreslic ktora konsola jest silniejsza…

    To tak jakby testowac w jednym tescie Athlona FX z grafika GF 8800 Ultra i Core Extreme ze zintegrowana grafika… okarze sie ze do pracy w 3D studio max wypada znacznie lepiej Core Extreme a w grach Athlon FX…

  8. wredniak pisze:

    dlaczego nie porównywaæ? mo¿na…
    teraz czas porównywania:
    objêto¶ci – wiadomo, du¿y mo¿e wiêcej,
    wagi – który szybciej … spadnie z 10 metrów
    wydzielanego cieplej – w co zainwestowaæ zim±?

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.