Dotychczas wyświetlacze 3-D były tylko mrzonką. Najważniejszą przeszkodą były obliczenia potrzebne do właściwej prezentacji ogromnej liczny pikseli obrazu – ćwierć miliona razy większej, niż HDTV. Komputer, który mógłby tego dokonać po prostu nie istnieje. Dzięki sprytnym algorytmom niemieckiej firmie SeeReal udało się tego dokonać.
Recepta jest prosta – zredukować ilość pikseli. SeeReal opracowała proces odrzucający niepotrzebne piksele. Obraz obliczany ma teraz ilość punktów obrazu jak obraz 2D. Ponadto ilość obliczeń w czasie rzeczywistym została zredukowana dzięki systemowi śledzenia.
Firma zaprezentowała prototyp w Kalifornii w czasie forum Society for International Display. Zapowiada, że już posiada kilka kontraktów, które umożliwią stworzenie produktów konsumenckich.
Zapowiada sie ciekawie, ciekawe czy rzeczywiscie bedzie to obraz 3d, czy tylko troche lepsze 2D.
je¶li dobrze zrozumia³em, to zastosowano znan± od do¶æ dawna technikê u¿ywan± obecnie do generowania grafiki 3D na zwyk³ych monitorach, polegaj±c± na pomijaniu w obliczeniach pikseli których nie widaæ. wiêc bêdzie to po prostu trochê lepszy obraz 3D daj±cy efekt g³êbi, jenak raczej nikt sobie nie poogl±da przedmiotów doodko³a, ani co jest za przeszkod±. w zasadzie ca³± innowacj± (choæ nie ma³±) jest przeniesienie obrazu na wy¶wietlacz holograficzny.
rzeczywi¶cie wygl±da to jakby zastosowali jak±¶ modyfikacjê technologii z PowerVR.
@Lester
Chyba nie do koñca o to chodzi. Technika o której piszesz polega na nierenderowaniu tych p³aszczyzn i obiektów, które znajduj± siê na mapie, ale s± zas³oniête przez inne p³aszczyzny lub obiekty. Chodzi tu na przyk³ad o to, ¿e je¶li dan± postaæ zas³ania Ci ¶ciana, to karta graficzna nie bêdzie oblicza³a jej wygl±du, ruchów itp., poniewa¿ i tak by¶ tego nie zobaczy³, a wiêc nie przyda³oby siê to do niczego, a jedynie po¿era³o zasoby komputera.
Redukcja pikseli o której mowa w artykule nie mog³aby siê odbyæ na tej zasadzie, gdy¿ obraz w filmie i tak ze swej natury jest "jednop³aszczyznowy" – obecno¶æ bli¿szego obiektu zas³ania dalszy. Tu istnieje koncepcja innego rozwi±zania, znanego nie od dzi¶, które jak widaæ dopiero teraz doczeka³o sie swojej praktycznej realizacji:
Je¶li obraz bêdzie mo¿na wy¶wietliæ w rozdzielczo¶ci np. 1920x1080x100 (ostatnia cyfra oznacza ilo¶æ pikseli "wg³±b" obrazu 3D), to nie bêdzie trzeba nak³adaæ na siebie stu obrazów o rozdzielczo¶ci 1920×1080, ka¿dy na innej g³êboko¶ci, a jedynie 100 wycinków obrazów, ka¿dy zawieraj±cy tylko czê¶æ ca³o¶ci – tak, aby nie musieæ przeliczaæ tzw. "pustych" pikseli.
Je¶li ten projekt zostanie szczê¶liwie wprowadzony, obraz 3D bêdzie tworzony tak, jak tworzy siê makiety terenu – bêdzie to zwyczajny obraz filmowy, "pouwypuklany" jedynie w odpowiednich miejscach.