GoWell, firma z Hong-Kongu, zaprezentowała odtwarzacz Blu-Ray G875. Jest to pierwsze tego typu urządzenie produkcji chińskiej.
Odtwarzacz posiada złącze HDMI 1.3, obsługuje sieci bezprzewodowe, ma wbudowane 1GB pamięci flash oraz posiada złącze SATA dla dysku twardego. Obsługuje karty pamięci SD/MMC/MS/xD i wyposażony został w USB 2.0 i 10/100MB ethernet (złącze RJ45). Oprócz dysków Blu-Ray odtwarza DVD oraz CD. Obsługuje H.264, MPEG4, DivX, XviD. DVD, SVCD, VCD, CD, MP3, Kodak Picture, Photo CD, WMV9, DivX 3.11, 4.02, 5.02, 5.03, 5.05 i nowsze, DivXPro, XviD, Nero digital. Współpracuje z telewizorami 4:3 i 16:9 w systemach PAL i NTSC.
Jak widać urządzenie daje całkiem spore możliwość łącznie z przyłączeniem do Internetu. Niestety nie obsługuje zaawansowanych kodeków audio. Nie jest znana data premiery rynkowej ani cena urządzenia, ale można się spodziewać, że będzie niższa, niż u konkurencji.
No ³wa¶nie te kodeki audio od razu rzucaj± sie w oczy, ale z drugiej strony – czy s± one a¿ tak bardzo niezbêdne? W koñcu d¼wiêk to nie obraz – trzeba naprawdê wprawnego ucha, ¿eby rozró¿niæ d¼wiêk 5.1 od 7.1, jako¶c w obu przypadkach te¿ jest zauwa¿alnie ró¿na dopiero po uwa¿nym przys³uchaniu siê (a i to w±tpiê czy do rozró¿nienia w domowych warunkach)…
@Jarson – przeczytaj najpierw czym ró¿ni siê d¼wiêk 5.1 od 7.1 a pó¼niej o¶mieszaj siê pisz±c o ró¿nicy w jako¶ci miêdzy jednym a drugim.
A po co mu kodeki audio, po optycznym do porz±dnego dekodera .
@Madex
Hmm, po pierwsze czytaæ nie muszê, bo ju¿ dawno to zrobi³em, po drugie je¶li kto¶ chce mi wmówiæ, ¿e w nieprzystosowanym do tego pomieszczeniu mo¿na odró¿niæ formaty d¼wiêku HD i Dolby Surround to ja mu radzê pos³uchaæ muzyki klasycznej z p³yty audio, a nastêpnie przej¶æ siê do filharmonii – w filharmonii d¼wiêk co prawda tworzony jest na scenie, czyli biegnie z jednego miejsca, ale akustyka tego miejsca powoduje, ¿e jest on nieporównywalnie lepszy od jakiegokolwiek cyfrowego przekazu.
A jeszcze przypomnê, ¿e melomani jako¶ zadawalaj± siê d¼wiêkiem stereo, tylko, ¿e odtwarzanym w odpowiednim otoczeniu, a nie potrzebuj± 15 kana³ów…
Jarson- z jednaj strony masz racje, dzwiek z 16 bitowej plyty CD, podobnie jak DD5.1 nijak ma sie do koncertu na zywo. Z drugiej strony mialbys spore klopoty zeby odroznic z zamknietymi oczami dzwiek z DVD Audio czy DTSHD bezposrednio nagrywany podczas koncertu- takie experymenty juz byly. HD daje mozliwosc zapisu na plycie oryginalu ze studia nagraniowego, natomiast CD to tylko 700MB namiastki tego co w tym studio zostalo nagrane.
privaten tylko czy sadzisz ze nowoczesna muzyke odrozniz jesli bedzie ona na dvd audio od tej na cd?chocby takiego 50 centa????to jest tak skompresowane ze nie warto tego pchac na dobry nosnik….owszem jakis jazzik czy klasyczna jak najbardziej bo tam dynamika jest nieporownywalnie wieksza…..
a czy kodeki audio maja jakies wieksze zastosowanie??ogg troszke rosnie w sile reszta to pomijalna…rzadzi wav mp3 i wma………
ale sprzet konkret – mam nadzieje ze po podlaczeniu dysku bedzie mozna stworzyc wlasna biblioteke – tylko mam andzieje ze dysk mozna wsadzic do srodka….