W czasie konferencji QUALCOMM's BREW 2007, która odbyła się w dniach 20-22 czerwca w San Diego firmy NXP Semiconductors, Kyocera, Universal Studios oraz Kestrel Wireless zaprezentowały, jak za pomocą technologii NFC (Near Field Communication) można kupić i autoryzować bilety do kina widząc tylko plakat.

Telefon z zaimplementowaną technologią NFC skanuje plakat filmowy. Poster przekazuje informacje drogą radiową. Użytkownik otrzymuje dane o godzinach wyświetlania filmu, wybiera seans i kupuje bilet. W kasie kina telefon przekazuje odpowiednie informacje do kiosku, dzięki czemu klient ma możliwość wydruku biletów lub po prostu jest wpuszczany na opłacony seans. Po wyjściu z kina, także bezprzewodowo, klient może otrzymać kupon na zakup płyty zawierającej film.
System oczywiście nie musi ograniczać się do rynku filmów. Całość opiera się na zastosowaniu chipów NFC – technologii bezprzewodowej komunikacji krótkiego zasięgu. Urządzenia aktywują się, gdy znajdą się w odległości mniejszej niż 4cm od siebie.