Tańsze tworzenie gier na PS3

Jarson - Tuesday, 20 November 2007, 00:38

Sony ma dobrą nowinę dla twórców gier, zainteresowanych tworzeniem nowych tytułów na PS3 - cena służącego do tego oprogramowania spadła niemal o połowę i kosztuje teraz 10 250$. Ma być ono jednocześnie wzbogacone o nowe, niedostępne dotąd funkcje.

ps3_3.jpg



Przedstawiciel Sony powiedział, że w miarę wzrostu ilości nowych gier przeznaczonych dla Playstation 3, cena SDK (software development kit) będzie systematycznie malała. Jest to dobra wiadomość, szczególnie dla małych studiów developerskich, które nie mogły sobie pozwolić na wydanie 20k $ na zestaw do tworzenia nowych tytułów - szczególnie, że do tej pory koszty stworzenia gry na PS3 były znacznie wyższe niż w przypadku Xboxa 360 czy Wii, przez co warto było raczej inwestować w dwie pozostałe konsole.
Obniżkę cen zawdzięczamy porozumieniu między Sony a firmą SN Systems, która zajmuje się techniczną stroną programowania gier wideo. Wiele rozwiązań firmy bedzie zastosowane w nowym PS3 SDK.


Źródło: TG Daily

Tagi:

Komentarze (0)
  1. nimal pisze:

    dobrze, ze nie napisali TANIE tylko TANSZE 😀
    swoja droga ktoras konsola (xbox?) za free daje narzedzia osobom z wykupionym dostepem online i nawet moga oni swoje gry potem udostepnia lub SPRZEDAWAC w sieci!
    w koncu wieksza dostpenosc gier podnosi popularnosc konsoli
    a tu promocja – SDK za ponad 10k$ 😐

  2. demek pisze:

    taniocha…….

  3. wredniak pisze:

    nie przesadzajmy ze 10k$ to jest jaka¶ kosmiczna cena.
    ¶redniej klasy prze³±cznik Cisco kosztuje tyle.
    trzeba pamiêtaæ tak¿e, ¿e firmy sprzedaj±ce konsole nie zarabiaj± na konsolach tylko na grach.

  4. Biken pisze:

    … nowe mo¿liwo¶ci. Czy¿by ukryli jeszcze jeden procek ? Teraz to siê zacznie…..

  5. Jarson pisze:

    Nowe mo¿liwo¶ci w programowaniu, ja bym powiedzia³, ze u³atwienia dla programistów, pozwalaj±ce uzyskaæ te same, co dotychczas efekty mniejszym nak³adem pracy, nic wiêcej 🙂

    A 10k to jak splun±æ dla du¿ych studiów, gdzie koszty stworzenia gry i tak siêgaj±setek tysiêcy dolarów, ale wiele dla studia, które chce opracowaæ grê z bud¿etem 10k $ 😀

  6. demek pisze:

    yyyyyyy
    tak, teraz bedzie latwiej, zamiast spedzic 100h zeby odszyfrowac wypociny sony teraz bedzie potrzeba 95h

    i dalej nic ciekawego nie powstanie

  7. Mastermind pisze:

    Swietnie, teraz powstanie jeszcze wiecej wspanialych exclusive’ow takich jak Resistance, Motorstorm, Warhawk, Heavenly Sword, Uncharted, Ratchet&Clank itd… Sony – like.no.other!

  8. ziomal16 pisze:

    Mastermind ciebie to sie juz nie da czytac. funboy

  9. Jarson pisze:

    Mastermind – fan Sony – like.no.other! 🙂

  10. demek pisze:

    dawno go nie bylo ;/

  11. Belisarius pisze:

    Mastermind is back!!! 🙂
    Có¿, ja tak¿e wspieram nowe dziecko japoñskiego giganta. Tylko niech jeszcze troszkê stanieje (lub bardzo – chodzi o 60 GB wersjê).

  12. Berion pisze:

    @nimal
    XNA dla "ludu" to jak biblioteki NetYaroze dla PSXa. Nie porównuj tego nawet z "powa¿nym" SDK. ;]

    @Jarson
    A nawet dziesi±tek milionów. Kilka zer chyba nie robi nikomu ró¿nicy, prawda? ;]

    @demek
    Grafika to nie wszystko – bo jak rozumiem, to masz na my¶li pisz±c: "nic ciekawego".

    @Mastermind
    P³ac± Ci za t± propagandê?

    @Belisarius
    60GB przesta³a byæ oficjalnie produkowana. Je¶li chcesz kupiæ PS3 pod katem pojemno¶ci dysku to kup dowoln±, a dysk sobie zmieñ sam. Sony w przeciwieñstwie do MS da³o tak± mo¿liwo¶æ bez zabawy w scenowe wynalazki.

  13. Belisarius pisze:

    @Berion
    Raczej chodzi mi o obs³ugê dodatków w postaci SACD i gier z poprzednich systemów. pierwsza edycja (60 GB) mia³a takowe wsparcie, pó¼niejsza ju¿ nie koniecznie. Chyba, ¿e co¶ siê znów zmieni… mam nadziejê 😉

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.