Toshiba, główny poplecznik formatu HD DVD, podała szczegóły dotyczące strategii, za pomocą której będzie w najbliższym czasie walczyła o klientów. Najistotniejszymi jej elementami będą prowadzenie zakrojonej na szeroką skalę akcji promocyjnej mającej na celu uświadomić odbiorcom korzyści płynące z posiadania HD DVD, oraz - co jest szczególnie dobrą wiadomością dla osób, którym różnicy pomiędzy filmami w standardowej rozdzielczości a formatem hi-def nie trzeba tłumaczyć - wprowadzenie nowej polityki cenowej.
Toshiba przekonuje, że sytuacja obozu HD DVD na rynku europejskim nie jest tak zła, jak sądzą niektórzy. Na potwierdzenie tych słów podaje ostatnie sporzązone przez siebie statystyki. Wynika z nich, że od początku istnienia formatu na rynku europejskim zostało sprzedanych ponad 200 tysięcy odtwarzaczy HD DVD. Jest to niemal 60% wszystkich sprzedanych na Starym Kontynencie odtwarzaczy hi-def (oczywiście statystyki te nie uwzględniają PS3, które jest traktowane jako konsola). Połowa z tych odtwarzaczy została zakupiona w IV kwartale 2007 roku, co pokazuje, ze spadek cen tych urządzeń spowodował znaczący wzrost ich popularności.
Kolejnym argumentem przytaczanym przez korporację jest stosunek sprzedanych odtwarzczy do sprzedanych filmów wysokiej rozdzielczośći - w 2007 roku proporcja ta wyniosła 3,5 i była wyższa, niż w przypadku BD.
Toshiba przedstawiła strategię na najbliższą przyszłość. Będzie ona polegała na "zwiększeniu świadomości konsumenckiej w zakresie korzyści płynących z posiadania HD DVD". Korzyściami tymi są, zdaniem firmy, wysoka jakość filmów HD w porównaniu z filmami DVD, duże możliwości odnośnie korzystania z funkcji interaktywnych oraz możliwość upscalingu już posiadanych filmów DVD do jakości porównywalnej z filmami w wysokiej rozdzielczości.
W przypadku funkcji interaktywnych podkreślana jest szczególnie obligatoryjna obecność złącza Ethernet w odtwarzaczach HD DVD, oraz stałe aktualizowanie oprogramowania wewnętrznego odtwarzaczy, co daje odbiorcy pewność, że będzie mógł cieszyć się wszystkimi dodatkami zawartymi w zakupionym filmie, bez względu na to, jaki odtwarzacz posiada. Jak się okazuje, funkcje interaktywne cieszą się u odbiorców dość dużą popularnością - z danych Universal, Paramounta oraz Dream Works wynika, że jak dotąd ok. 30% użytkowników HD DVD regularnie z nich korzysta.
Toshiba zdaje sobie sprawę, że najlepszą metodą upowszechnienia się na rynku nowej technologii jest cena, co potwierdziły dobitnie przedświąteczne kampanie promocyjne. Korporacja zamierza dostosować swoją politykę cenową do możliwości masowego odbiorcy. Zmiany nie ominą też rynku polskiego - Toshiba zamierza poprawić sytuację swojego formatu w naszym kraju, poprzez rozszerzanie oferty filmowej i wypuszczenie na rynek nowych odtwarzaczy w niskich cenach.
Toshiba Polska zapowiada pojawienie się nowego modelu ze średniej półki cenowej - HD-EP30, którego cena ma wynieść poniżej 800zł brutto, oraz modelu z klasy high-end - HD-EP35, w przewidywanej cenie nie wyższej niż 1200zł. Jak tłumaczy Masaaki Kimura, prezes Toshiby w Wielkiej Brytanii, cena nie gra większej roli dla odbiorców typu "early adopter" (czyli tych, którzy posiadają duże możliwości finansowe i nie żałują pieniędzy na nowinki technologiczne), jednak, aby dany format się upowszechnił, musi stanieć do poziomu cenowego akceptowalnego przez przeciętnego odbiorcę.
Najlepsza strategia Toshiby bylo stracenie 5 studiow filmowych w niespelna 3 dni 😀
Niestety – cena to nie wszystko, trzeba mieæ pomys³ na kampaniê promocyjn± oraz znale¼æ mocne poparcie. Nie lubiê osobi¶cie firmy sony, ale rozgrywaj± swoj± czê¶æ perfekcyjnie. Najlepszym choæ kosztownym(ale z pewno¶ci± koszta zwróc± siê w przysz³o¶ci wielokrotnie) posuniêciem by³o wyposa¿enie ps3 w blu-ray. Tego w³a¶nie zabrak³o Toshibie – mocnego otwarcia.
jakie 5?
bo warner i new line cinema to ta sama firma i studio
hahahha ale maja argumenty – i to ma przekonac do kupienia hd dvd?
to samo moze powiedziec oboz bluray i dodac ze jak chcesz sobie nagrac plyte to nie masz problemu i dodatkowo zmiescisz prawie drugie tyle na nosniku niz w przypadku konkurencji
jesli oni chca z takim podejsciem ludzi przekonywac to juz przegrali z kretesem…..
tak jakby bd nie mialo tych wszystkich wlasciwosci….
juz glupi plik w wmv hd mialby wiecej plusow niz ich format……
cena czyni cuda
ale wy tego nie potraficie zrozumiec
co najwazniejsze skonczy myslec, ze polska to pepek swiata
Cena czyni cuda ale tylko w CCC i w³a¶nie w Polsce (i w supermarketach), gdzie indziej ju¿ nie jest tak ró¿owo.
widac bylo po obnizce w usa, uk i szkocjii…
kurcze co¶ te argumenty toshiby s± trochê s³abe upscaling ju¿ posiadanych filmów DVD BD te¿ to potrafi jak i równie¿ wiêkszo¶æ zwyk³ych odtwarzaczy DVD sprzedawanych na rynku z cenami te¿ co¶ marnie nowy panasonic DMP-BD30 ma podobno kosztowaæ oko³o 1200z³ co do reszty argumentów siê nie wypowiadam bo ju¿ siê przekona³em ¿e rynek potrafi byæ kapry¶ny
demek ludzie juz nie leca na filmy jak za czasow dvd
i cena tu nic nie pomoze – widziales w polsce wybor filmow hddvd?jest tragiczny w porownaniu z bd
za granica nieco lepiej ale nie na korzysc hddvd…..
Ja mo¿e siê powtórzê, ale takie ceny (800z³) w stosunku do cen zza oceanu (150$) mnie nie przekonuj±. Przecie¿ USA ma bogatsze spo³eczeñstwo od naszego to dlaczego nas "doj±"? Kij im w oko. Nie kupiê ¿adnego odtwarzacza HD. Bêdê odtwarza³ sobie z kompa.
@ zbynia
w zeszlym tygodniu w MM w dojczlandach filmow HD DVD bylo na polkach duzo wiecej, tzw wysyp
za to u nas w MM hd dvd ma dwie polki…..4 sa dla BD…..
tylko jaka cena….(i tak bardziej sie oplaca kupic hd niz zlodziejski syf na dvd……)
zreszta nie ma takiego filmu za ktory zaplacilbym wiecej jak 50 pln…to zwykle zlodziejstwo pod przykrywka handlu