J.D. Power and Associates - międzynarodowa agencja badań marketingowych zaprezentowała ostatnio ciekawe wyniki badania rynku amerykańskiego. Wynika z nich, że w proporcjach 3 do 1 amerykańscy sprzedawcy rekomendują LCD klientom szukającym telewizora o ekranie przekraczającym przekątną 40 cali.
Dane zostały zebrane przez 2.000 ankieterów, którzy udając zwykłych klientów odwiedzali amerykańskie sklepy w przeciągu ostatniego półrocza, badając zarówno wiedzę, jak i rekomendacje sprzedawców. Wygląda na to, że w dalszym ciągu wielu z nich wierzy, iż takie przypadłości ekranów plazmowych jak "wypalanie się" wciąż mają miejsce, mimo dużego postępu w tej dziedzinie odnotowanego w ostatnich latach. Faktycznie - 37% sprzedawców twierdziło, że ekrany plazmowe "wypalają się", zaś 38%, że ekrany LCD mają większą trwałość niż plazmowe.
Zanotowano jednak również, że proporcje rekomendacji powoli się zmieniają - w pierwszym kwartale 2008 roku plazmę rekomendowano w 17% przypadków, w drugim kwartale już na poziomie 23%. Jeśli chodzi o rekomendowane marki, w przypadku TV plazmowych prym wiódł Panasonic (37%), następnie Samsung (14%) i Pioneer (12%). W sektorze LCD górował Samsung (35%), przed Sony (28%) i Vizio (7%).
Niestety wiêkszo¶æ plazm na rynku nie obs³uguje jeszcze FullHD przez co s± w tyle. Z tym wypalaniem to po czê¶ci prawda bo by³o tak na pocz±tku gdy plazma kosztowa³a jakie¶ 30-40 ty¶. Teraz jest to porównywalnie.
wciaz jest wypalanie – tylko sciemniaja bo obraz sie przesuwa co jakis czas o piksel w te lub drugie strone
pozatym wiecej zre pradu i wciaz sobie z tym nie poradzili – taka technologia
lcd duzo tansze w produkcji
no ale co sie dziwic jak sa takie kwiatki jak 1024×768 w 16:9….i sie pisze ze to super plazma..nie dziekuje