Jedna z najbardziej znanych i szanowanych serii gier na konsole Sony obchodzi właśnie dziesięciolecie. Gran Turismo bo o tej grze mowa było elementem wydarzenia o nazwie „Downshift Session 2008”, które odbyło się w Nowym Yorku miesiąc temu.
Przy pomocy czterech konsol PlayStation 3, ekipa Polyphony Digital skonstruowała instalację, na której gra Gran Turismo 5 Prologue działała w kosmicznej rozdzielczości 3840x2160... Jak tego dokonano? Cztery procesory działające wspólnie i 220 cali, które uzyskano dzięki projekcji na sprzęcie o nazwie: Sony SRX-S110 (obsługuje do 4096x2160px).
Kto chciałby mieć taką konstrukcję ręka w górę.
Ekipa Polyphony zmontowała również oddzielne demo na którym GT5P działa w 240 klatkach na sekundę!
Jeszcze ze dwie generacje i to bêdzie norma.
Zreszt±… co mi to takiej rozdzia³ce jak teksturom nie przyby³o na jako¶ci.