Kwon Young z LCD Display powiedział na konferencji prasowej, że rynek wyświetlaczy LCD sięgnął najniższego poziomu, jaki mógł osiągnąć. Popyt na telewizory LCD zmalał z powodu globalnej recesji gospodarczej i będzie utrzymywał się na bardzo niskim poziomie jeszcze przynajmniej do końca pierwszej połowy bieżącego roku. Jedynym segmentem rynku LCD który oodnotowuje powolny wzrost jest segment małych telewizorów, który może okazać się pomocny do odzyskania rentowności producentom.
LG Display zanotowało w ubiegłym kwartale straty sięgające kwoty 400 milionów dolarów (w dużej mierze z powodu znacznych obniżek cen, jakie miały miejsce pod koniec roku). Teraz jednak sytuacja powinna zacząć się poprawiać, głównie za sprawą wzrastającej sprzedaży małych telewizorów LCD, którymi kupujący zastępują swoje stare telewizory CRT. Jak mówi Young, konsumenci uważają, że te urządzenia są warte wydanych przez nie pieniędzy i jeśli w dobie kryzysu w ogóle wydają jakieś pieniądze na urządzenia z zakresu elektroniki użytkowej, to często są nimi właśnie te telewizory.
Czyli póki co potwierdzaj± siê pesymistyczne prognozy, o których jaki¶ czas temu pisa³em. 🙁
kurcze co za bzdury:/ jeszcze masa ludzi uzywa zwyklych crt i to nie wcale tych 32 cale lecz 21 a oni mowia ze ceny juz siegnely dna co za bzdury:/ sam mam crt32 i jeszce bede go uzywal z rok lub dwa zanim sie przesiade na plazme czy tam lcd:)
Ciekawe, przecie¿ koszta produkcji im gwa³townie spad³y dziêki spadkowi kursu z³otówki. 🙁
co nie zmiania faktu, ze procent tv skladanych w polandzie jest znikomy, wiec kurs zlotowki nie ma zadnego wplytu na retownosc rynku tv
w dodatku to popyt, o czym wyraznie jest w newsie napisane, spadl, a nie koszty skoczyly
kryzys jest ogromny, teraz juz napedza sam siebie – widac to wszedzie
Dobrze ¿e ja niedawno sobie kupi³em nowy monitor lg bo ju¿ nied³ugo pewnie ceny pójda w górê jak tak dalej pójdzie, a tak ju¿ mam fajny moitorek z dobr± jako¶ci± obrazu.
"wilson777" – nie zgodze sie z Tob±. Planuje zakup telewizorka "42LG7000" i obserwujê spadek cen paneli LCD, a nie wzrost. Poza tym to co propokujesz nie pasuje do "zachowañ" marketingowych firmy….je¶li firma traci to szuka nowych mo¿liwo¶ci tj. nowe produkty w lepszej cenie, nowe rozwi±zania w wy¿szej cenie, nisza rynkowa (ma³e LCD-ki)…i OBNI¯ANIE cen dla tego co na magazynie, by wiêcej nie straciæ. Poza tym naci±ganie cen LCD-ków …przed ¶wiêtami by³y widoczne go³ym okiem. Teraz za 42 -7000 zap³acê oko³o 3000 PLN, a przed ¶wiêtami by³ problem z³apaæ go za 3800 PLN. To ¿e ceny s± specjalnie windowane przez dystrybutora to nic….poczytajcie prosze to: http://hdtvmania.pl/2008/11/14/sharp-lg-i-chunghwa-ukarane-585-milionami-dolarow/