Czas na zmianę

Gregg - Friday, 19 June 2009, 09:41

Minister infrastruktury podpisał rozporządzenie, które nakłada na operatorów obowiązek bezpłatnego i szybkiego przeniesienia numeru telefonu komórkowego z sieci do sieci. Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 6 lipca.


Abonent lub użytkownik usługi pre-paid (telefonu komórkowego na kartę), który zechce przenieść się do innej sieci i zachować numer, nie będzie musiał - jak jest to obecnie - ani płacić, ani kontaktować się z dotychczasowym dostawcą usługi. Wniosek o przeniesienie numeru wystarczy po prostu złożyć u nowego operatora osobiście w jego siedzibie, listownie lub wysyłając odpowiedni formularz przez internet.
Wniosek jest formą pełnomocnictwa - upoważnia operatora telekomunikacyjnego do wypowiedzenia umowy z dotychczasowym dostawcą. Złożony osobiście w placówce operatora, musi zostać rozpatrzony w ciągu 6 godzin roboczych (w przypadku sieci komórkowych) oraz docelowo 1 dnia roboczego (w przypadku sieci stacjonarnych). Docelowo, ponieważ w rozporządzeniu znajdują się przepisy przejściowe. Do czasu uruchomienia przez UKE systemu teleinformatycznego PLI CBD (wspierającego usługę przenoszenia numerów) i przez dwa miesiące po aktywowaniu usługi, termin rozpatrzenia wniosku w przypadku abonentów sieci stacjonarnych będzie wynosił 7 dni.
Zbigniew Lazar, rzecznik sieci Era uważa, że to rozwiązanie jest niekorzystne, ponieważ nikt poza operatorem nie wie, co jest dobre dla szarego obywatela: Na niektórych rynkach krótka procedura uniemożliwiająca przemyślenie decyzji przez klienta doprowadziła do przedstawiania klientowi w sposób nierzetelny oferty, którą musi on szybko zaakceptować, a z której trudno się potem wycofać. Dotąd żądając opłat i w nieskończoność wydłużając procedury operatorzy działali więc w interesie klientów. Wypada mieć nadzieję, że po zmianie przepisów oferta przynajmniej jednego operatora będzie przedstawiania klientowi w sposób rzetelny i łatwo będzie się z niej wycofać...

Źródło oraz krótki poradnik: Ministerstwo infrastruktury

Tagi:

Komentarze (0)
  1. highscreen pisze:

    w koñcu co¶ korzystnego dla abonenta ,a rzecznik sieci Era odrazu zak³ada ,¿e to jest niekorzystne dla szarego obywatela ,chyba sie przejêzyczy³ 🙂 a chodzi³o mu raczej o operatora:)

  2. Faraonix pisze:

    Polska jak zwykle jest 100 lat za muzynami. W innych krajach numer mozna przeniesc natychmiast. Przykladowo w irlandii kupilem sobie telefon w meteorze ale pozniej sprawdzilem ze vodafon ma lepsza oferte wiec poszedlem do salonu i zmienilem na vodafone. Spytano mnie czy chce zeby numer byl przeniesiony odrazu czy od ktorejs konkretnej godziny zebym mogl wydzwonic jesli cos mam na karcie z meteora.

  3. Faraonix pisze:

    Polska jak zwykle jest 100 lat za muzynami. W innych krajach numer mozna przeniesc natychmiast. Przykladowo w irlandii kupilem sobie telefon w meteorze ale pozniej sprawdzilem ze vodafon ma lepsza oferte wiec poszedlem do salonu i zmienilem na vodafone. Spytano mnie czy chce zeby numer byl przeniesiony odrazu czy od ktorejs konkretnej godziny zebym mogl wydzwonic jesli cos mam na karcie z meteora.

  4. Seth pisze:

    @Faraonix
    powolutku
    wyrobimy siê jeszcze

    pomy¶l jakie guano by³o kilka lat temu.

  5. harald807 pisze:

    ¯eby¶my siê tylko nie "wyrobili" jak majtki w kroku. Prêdziel ludzie zmieni± operatora razem z krajem-wyjad± z tego guana.

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.