iiyama E2407HDSD to kolejny monitor panoramiczny z serii ProLite. Zaspokoi oczekiwania wymagających użytkowników, poszukujących najwyższej jakości dla odtwarzania multimediów. Wyświetla obraz z rozdzielczością natywną Full HD 1920 x 1080 (format obrazu 16:9). Czas reakcji wynoszący 2 ms i kontrast dynamiczny na poziomie 60 000:1 (typowy - 1000:1) gwarantują najwyższą jakość obrazu. Nowy model wyposażony jest w dwa wejścia sygnału: cyfrowe – DVI-D (zgodne ze standardem HDCP) oraz analogowe wejście D-Sub.
Wykorzystane technologie Overdrive, HDCP oraz funkcja kontrastu dynamicznego pozwalają cieszyć się fenomenalnym obrazem Full HD bez smużenia, o nasyconym kontraście podkreślającym czerń, który doskonale sprawdzi się w filmach, czy w grach nowej generacji. O optymalne ustawienia jasności, kontrastu i kolorów w zależności od wyboru jednej z pięciu predefiniowanych opcji (min. Film i Gry) dba funkcja OptiColour.
ProLite E2407HDSD korzysta z matrycy TN, która znajduje mniejsze zastosowanie w zastosowaniach profesjonalnych, natomiast świetnie nadaje się do zastosowań multimedialnych. Zastosowany w monitorze panel cechuje się kątami widzenia wynoszącymi 170° w poziomie i 160° w pionie. Jego maksymalna jasność to 300 cd/m2.
Wyświetlacz został wyposażony w dwa głośniki, każdy o mocy 3 W. Urządzenie przy typowych parametrach obrazu pobiera 46 W energii elektrycznej (w trybie czuwania - maksymalnie 1 W).
Model iiyama E2407HDSD dostępny jest w czarnym, błyszczącym kolorze obudowy. Monitor został wyceniony na 899 PLN brutto.
"iiyama E2407HDSD – 24 cale dla wymagaj±cych" – no chyba ¿artujecie. Powinno byæ "dla NIE wymagaj±cych"
Jestem wygaj±cy i monitor na matrycy TN to… (delikatnie mówi±c) zabawka. Gdyby by³ na H-IPS / S-SPVA to i owszem, a ten co najwy¿ej nadajê siê dla "przeciêtnego Kowalskiego" – NIE dla Mnie.
Nie chcia³bym monitora z matryc± PVA (którejkolwiek odmiany) do ogl±dania filmów jeszcze bardziej, jak nie chcia³bym TN do pracy ze zdjêciami. Mam 24" LCD na TN i nie przeszkadza mi zupe³nie brak idealnego kontrastu czy przek³amania kolorów przy np., ogl±daniu filmu. I rzeczywi¶cie ta matryca jest przyzwoita do multimediów.
Do prac graficznych u¿ywam 21" monitora CRT Eizo, który kupi³em jeszcze za czasów ¶wietno¶ci tej technologii. Je¶li mia³bym go zamieniæ na LCD (nie chcia³bym), wybra³bym IPS. Maksymalnie 19" 4:3, bo nikt mi nie wmówi, ¿e w IPS nie wystêpuj± przek³amania kolorów w zale¿no¶ci od k±ta widzenia.
Ka¿da technologia ma swoje zalety i wady ale rozbroi³ mnie tytu³ "dla wymagaj±cych" i monitory na TN 🙂
@Jarson
a mia³e¶/widzia³e¶ na S-PVA jak wygl±daj± filmy ?… bo co¶ mi siê wydajê, ¿e nie.
Ogl±danie – ogl±daniem, a co innego praca "z filmem"
Zajmujê siê edycj± g³ównie wideo i miêdzy "filmami" na TN a na S-PVA jest ogromna przepa¶æ.
O ile dobrze pamiêtam IPS ma s³absze odwzorowanie kolorów od S-PVA ale powstaj±/powsta³y kolejne generacjê IPS’a wiêc mo¿liwe, ¿e jest lepszy (obecnie siê nie orientujê, gdy kupowa³em monitor s-pva królowa³ nad ips’em)
co nie zmienia fakty, ze nazwanie tego monitora "dla wymagajacych" jest komedia 😉
Oho, Nimal-komentator powróci³! ^_^
a tam od razu powrocil 😛
cos przy kawie trzeba robic 😀