Dziś wtorek, czyli pora na kolejną paczkę najciekawszych artykułów z ostatnich siedmiu dni. W tym tygodniu na łamach CDRinfo przedstawiamy to, co przygotowali dla Was koledzy z redkacji: PCLab.pl i FrazPc.pl.
Serdecznie zapraszamy do przeczytania dalszej części newsa. Czeka tam na Was lista ważniejszych wydarzeń, które miały miejsce na wymienionych serwisach, ich opisy oraz linki. Maniacy konkursów także znajdą coś dla siebie ...
"Od wielu lat, rynek układów dźwiękowych dla komputerów PC praktycznie stoi w miejscu. Gdy w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych dla amatorów dobrych wrażeń dźwiękowych pojawiła się wreszcie wielka nadzieja na obalenie potęgi firmy Creative Labs, która po dziś dzień stanowi nietykalnego kolosa, produkującego karty dźwiękowe Sound Blaster. Nadzieją tą była firma Aureal Semiconductor, która przez kilka lat przygotowywała system pozycjonowania cyfrowego dźwięku w przestrzeni realizując projekt, o jakim Creative Labs nie może nawet marzyć. Aureal otrzymał zlecenie na opracowanie systemu dźwięku przestrzennego dla NASA, gdzie miałby być wykorzystywany do różnego typu symulatorów. Firma Aureal Semiconductor po latach prac programistycznych, badań laboratoryjnych ukończyła swoje dzieło i przekazała je do użytku NASA. Firma jednak zauważyła, że system, który stworzyła, świetnie się nadaje do wykorzystania w komputerach PC, które w tamtym czasie zgrzytały dźwiękiem o rozdzielczości 8-bit i w najlepszym przypadku oferowały dźwięk stereofoniczny, tylko za pośrednictwem kart dźwiękowych Sound Blaster oczywiście. Aureal nie potrzebował wiele czasu na przepisanie całego systemu tak, aby ten był "zjadliwy" dla blaszanego pudła na biurkach graczy, skazanych na Sound Blaster 16 czy później na karty Sound Blaster Live!. Pecetowa wersja systemu pozycjonowania dźwięku w przestrzeni otrzymała nazwę Aureal A3D i zagościła w slotach PCI na kartach dźwiękowych z pierwszymi układami Aureal Vortex.." CZYTAJ DALEJ ..."
"Ostatnio firma AMD zaprezentowała nowe procesory z rodziny Athlon XP. Zapasy technologiczne rdzeni Barton i Throughbred są przez nią żyłowane do granic możliwości, a firma stara się jak może, by przy wzroście prędkości utrzymać emisję ciepła poniżej poziomu 80 W. Również producenci układów chłodzących wymyślają coraz to nowsze rozwiązania. Sprawdźmy zatem, co proponują, aby utrzymać w miarę niską temperaurę naszego nowego, szybkiego procesora. W poniższym porównaniu znalazły się zarówno modele z niższej, jak i z wyższej półki, popularne, dostępne w większości sklepów, jak również egzotyki ściągnięte przez nas z zachodnich sklepów internetowych. Serdecznie zapraszamy."
"Kiedy bodajże w 1997 roku ekrany monitorów spłynęły wirtualną posoką niewinnych przechodniów, wybuchł niemały skandal. Mało wysublimowany pod względem graficznym program, z niezbyt wyszukaną fabułą, zdobył nagle ogromny rozgłos. Jak wiadomo, nie ważne jak – grunt, żeby mówiono. Im bardziej atakowano twórców gry, firmę o jakże dziwacznej nazwie "Running With Scissors", tym szybciej gra znajdowała kolejne rzesze nabywców. Zła sława i kontrowersyjność pierwszej odsłony Postala była wodą na młyn dla wszelakiej maści pismaków szukających taniej sensacji, pseudointelektualistów, wróżących rychły upadek moralny naszego społeczeństwa, fanatyków straszących wizjami totalnej dystopii u schyłku XX wieku. Ba! Pierwsza część kontrowersyjnego Postala wywołała niemałą burzę w najwyższych kręgach władzy jedynego globalnego mocarstwa na naszej zapyziałej planetce. Do dziś pamiętam pusty słowotok Senatora Liebermanna, który wraz z naukowymi "autorytetami" grzmiał na forum publicznym (czytaj: CNN) o moralnym upadku USA, za przykład podawał między innymi wyżej wymienioną grę komputerową. Lawina ruszyła, pod ten wesoły autobus teatralnego oburzenia podpięło się jeszcze kilku republikańskich Kongresmenów (a jakże!), media podłapały temat. A Postal? Miał się doskonale, schodził ze sklepowych półek, niczym świeże bułeczki. "