Wytwórnie muzyczne testują nową technologię mającą ograniczyć możliwość tworzenia kopii płyt i uniemożliwić sporządzanie kopii z kopii. Kompletne oprogramowanie DRM (digital rights management) przygotowują firmy Macrovision i SunnComm International. Wersja tej ostatniej jest testowana przez BMG Music Group, natomiast Macrovision przygotuje swoją w przeciągu kilku miesięcy.
Nie jest jeszcze tak źle, skoro ich stać na takie eksperymenty, a nie stać na obniżenie cen płyt. Przyszłość pokaże, czy szybciej nastąpi kres piractwa, czy wytwórni fonograficznych. W Stanach i w Anglii konsumenci potrafili im wybić z głowy wciskanie zabezpieczonych płyt. Na szczęście są inne kraje...
gdzies czytalem, ze testuja, ale jednoczesnie trzesa portkami, bo konsumenci moga po prostu nie chciec kupowac takich plyt. jednoczesnie obawiaja sie, ze moga im grozic procesy za pogwalcenie praw konsumenta…
To ca³e zamieszanie z systemami antypirackimi jest coraz bardziej irytuj±ce. Ja ju¿ dawno przesta³em kupowaæ jakiekolwiek albumy CD. S³ucham tylko radia internetowego i starych CD-ków.
ale to juz bylo … 🙂 i bedzie sie ciagnaclatami – jedni wymysla zabezpieczenie inni zlamia je badz obejda ( ot chocby malujac markerem ;p )
My¶lê, ¿e wszystkie firmy wprowadzaj±ce te zabezpieczenia strac± na tym dwa razy. Pierwszy raz na wdro¿enie opracowanie i wdro¿enie technologii zabezpieczenia, a drugi raz na spadku sprzeda¿y p³yt. Ludzie zra¿± siê do p³yt, które nie zawsze dzia³aj± a du¿o kosztuj±. P³yty bêd± kupowaæ ci, których fascynuje nie zawarto¶æ CD a ³amanie zabezpieczeñ, inni bêd± korzystaæ z alternatywnych rozwi±zañ nieprzynosz±cych korzy¶ci autorom zawarto¶ci CD.
a swistak… chyba za duzo pieniedzy maja. raz trafilem na tak dobrze zabezpieczona plyte ze moj cdrom odmowil wspolpracy. plytke oddalem do sklepu. od tego czasu sciagam wszystko z overnetu i mam z glowy ich zabezpieczenia. a oni moje pieniadze… tylko pogratulowac…
Cz³owiek wymy¶la zabezpieczenia i cz³owiek i z³amie. Niema na to si³y
Wszyscy siê dziwicie ¿e ONI wol± ³adowaæ kase w zabezpieczenia zamiast doprowadziæ cenê p³yty do poziomu akceptowanego przez wiêkszo¶æ ludzi, wiecie dlaczego tak robi± ? To proste, maj± po prostu kosmiczne przebicie na cenie p³yty i to tak wielkie ¿e ZAWSZE bêdzie im siê op³aca³o inwestowaæ w zabezpieczenia. Kto¶ powinien rozpêdziæ t± bandê z³odziei tak by artysta dosta³ godziw± zap³atê a klient swoj± ulubion± muzykê za przystêpn± cenê.
Kiedy¶ by³ taki dowcip o koñcu ¶wiata. Ogl±da go¶æ co¶ w telewizji i nagle prezenter mówi, ¿e za 5 minut bêdziê koniec ¶wiata, a on na to: a program na jutro.
A Perfekt? Jako pierwszy polski wykonawca zdecydowa³ siê na wydanie premierowej p³yty wy³±cznie w internecie. Ciekawe jak z zyskami stoj±
No tak. Ale to "tylko" MP3. Jeszcze zalezy ile kbps..
hehe. Spojrzcie tylko na komentarze powyzej. Zaden pozytywny. To sie rozumie samo przez sie ze takie zabezpieczenia sie nie przyjmuja. Tylko najgorsze jest ze oni to wiedza. To po kiego robia takie durne zabezpieczenia..
robia po to by publika widziala ze cos robia – ludzie musza pracowac i ktos musi kase za to brac. Po tem taki produkt ( tj samo zabezpieczenie ) sprzedaja za grube miliony ( 2.4 mln za licencje na securoma 5 ktory jest do zlamania i przegrywlny ot chocby alcocholem ;p ) . Taka jest polityka. Nie zarobisz od razu X mln na dostosowaniu cen do poziomu rynku bo i tak zawsze znajdzie sie ktos kto bedzie narzekal ze plyta za droga ( jak byl oz painkillerem za 19.90 …)
mln Euro of corse 🙂 . Generalnie lepiej sie oplaca developing zabezpieczen ddla softu niz jego samego
blah .. dla firm fonograficznych jakis tam procentr piracta jest na reke
moge sie tlumaczyc podwyzkami cen, "bo to zabezpieczenia, bo to nowe technologie a tu ludzie kradna .. gryby nie kradli to moglibysmy obnizyc" tylko oni nie chca obnizac .. przebicie po 500% za cene ktora dostaje artysta to czysty zysk. te niby biedne wytwornie nic nie ryzykuja … artysta aby wydac plyte .. zaciaga u nich pozyczke .. jesli plyta okaze sie sukcesem to moze nawet zarobi .. jesli nie to bedzie musial splacic wydanie z wlasnej kieszeni. dlaczego praktycznie nie inwerstuja w sprzedaz przez internet? bo nie byloby czym wytlumaczyc ze plyta kosztuja 60 zl.
pozatym jako wlasciciel mp3 playera iriver nigdy nie kupie zabezpieczonej plyty .. chocby mi sie strasznie podobala .. bo po co mi ? dlaczego nie moge sobie sluchac muzyki za ktora zaplacilem idac do pracy? a moze powinienem kupic playera firmy sony za te sama cene co iriver, potem kupic od sony plyte z muzyka spreparowana dla odtwarzacza i najlepiej zgrac ja za pomoca programu sony na jedynie slusznym systemie za ktory tez bede musial zaplacic.
hahahahehehehahaha oni powariowali :] – my¶l± ze ich zabezpieczenie bêdzie full wypas !!!!! MYL¡ SIE , tylko niepotrzebnie kase wydaj± na te por±bane zabezpieczenia :]
Ka¿da p³yta audio, która da siê odtworzyæ w odtwarzaczu CDAudio da sie skopiowaæ np. przez wyj¶cie optyczne albo cyfrowe bez utraty jako¶ci wiêc wymy¶lanie jakich¶ durnowatych zabezpieczeñ mija siê z celem. No chyba ¿e zaczn± produkowaæ takie p³yty, które nawet nie dadz± siê odtworzyæ ;P
@Kulfon
przeczytaj uwaznie newsa. tutaj chodzi najprawdopodobnie o tzw. rippowanie plyt czyli kopiowanie za pomoca komputera. trudno, zeby takie np. Sony zabezpieczalo wydawane przez siebie plyty, ktorych w zaden sposob nie skopiujesz nawet przez wyjscie optyczne, bo przeciez sami produkuja cyfrowy sprzet nagrywajacy. np. nawet teraz z takiej legalnie zrobionej kopii w MD nie mozesz juz zrobic kopii, choc mozna to obejsc, ale wymaga specjalnego sprzetu, ktory troszke kosztuje.
wprowadzajac to zabezpieczenie moga narazic sie na dotkliwe procesy, bo jezeli nie bedziesz mogl zrobic nawet kopii z oryginalu to przypadku kiedy plyta Ci sie uszkodzi bedziesz mogl zglosic sie do nich o wydanie nowego nosnika, a skoro sami uniemozliwili Ci zrobienie kopii to niech ponosza koszty. dlatego tak bardzo obawiaja sie skutkow swojej decyzji.
mam pewne obawy czy bedzie tak latwo obejsc to zabezpieczenie jezeli nie bedzie w nim jakichs luk to , bo ze komus sie uda to raczej pewne, ale kiedy i jakim kosztem i czy perzypadkiem znacznie nie utrudni to procedury rippowania.
W tych wytwórniach musza pracowaæ chyba ludki nie z tej ziemi, jesli sie ³udza ze nowe zabezpiecznie bedzie skuteczne.
Najnowsze mercedysy maja sprawne zabezpiecznie dopuki jakis polak albo rusek nie zacznie kombinwac jak je z³amac, i tak po ok 2 tyg zabezpiecznie jest juz historia.
Z tym p³ytowym zabezpieczniem bedzie tak samo… bo dalej autor muzywki dostaje 1z³ a inny "posrednicy" 46z³. Ludzie maja w dupie wytwórnie, kupuja piraty albo sami sobie pal±, i co im sie dziwic. ehhh temat rzeka,,jakby CD byly po 7z³ to bym je kupiwa³ jak bu³ki i na ilosci by sobie producenci odbili a tak….
@marc07
zabezpieczen polegajacych na tzw. DRM wcale nie jest tak latwo obejsc.
nawiazujac do tego mercedesa… zabezpieczenia elektroniczne w luskowsowych samochodach sa dosc skuteczne. niewazne, ze mozesz je obejsc, ale przez swoja zloznosc sprawiaja, ze nie kazdy moze sie do nich dostac (czas jest na wage zlota).
Spotka³em ju¿ podobne zabespieczenia. Obej¶cie by³o banalnie proste lecz wymaga czasu i cierpliwo¶ci. Takie p³yty odtwarza siê na wie¿y z wy³±czonym equalizerem. Kablem audio ³±czy siê z kart± dzwiêkow± i zgrywa dzwiêk. Wystarczy go potem podzieliæ i bez utraty jako¶ci mamy ju¿ MP3. A od tego ju¿ nie wiele nas dzieli od posiadania w³asnej pirackiej p³ytki audio. Osobi¶cie polecam "Cool Edit" do edycji i zgrywania dzwiêku.
Co Haker zrobi, Cracker niszczy!!!