NieLOT

Gregg - Sunday, 20 June 2004, 18:39

Pozornie ta informacja nie ma nic wspólnego z naszymi zainteresowaniami. Ale tylko pozornie.



Gazeta Wyborcza donosi:
- Pod koniec maja kupiłam na stronie internetowej LOT-u dwa tanie bilety do Paryża i z powrotem. LOT obciążył moją kartę kredytową. W elektronicznym potwierdzeniu otrzymałam numer rezerwacji i udałam się do biura LOT-u, by odebrać bilety - opowiada niedoszła klientka naszych narodowych linii lotniczych. W biurze biletów nie wydano z powodu "problemów technicznych", ale obiecano, że następnego dnia dostarczy je kurier. Zamiast tego zadzwonił pracownik LOT-u. Jak wyjaśnił, podana niska cena (ok. 480 zł za dwa bilety) wynikała z wewnętrznego błędu systemu sprzedaży internetowej. - Umowa nieważna, biletów nie będzie - zakomunikował.

Prawnicy, z którymi rozmawialiśmy oraz UOKiK nie mają wątpliwości - umowa została zawarta i powinna zostać wykonana. - Po akceptacji oferty i przyjęciu zapłaty właściciel internetowej witryny handlowej nie może tłumaczyć się, że się pomylił. To jego problem - mówi Piotr Stańczak z UOKiK. - Takich sytuacji nie należy traktować jako jednostkowego przypadku, każde tego typu zachowanie przedsiębiorcy jest niebezpieczne w ogóle dla rynku e-commerce. W Polsce handel internetowy i tak wciąż nie budzi zaufania klientów, transakcje online z użyciem kart kredytowych to nadal rzadkość. A jeden klient, który się sparzy oznacza dziesiątki osób z góry zniechęconych. Takie przypadki trzeba piętnować - uważa Stańczak.

Zdaniem Piotra Stańczaka z UOKiK, praktyki handlowe polskich przedsiębiorców w internecie pozostawiają w ogóle wiele do życzenia. - Analizując witryny handlowe obserwujemy brak ich przejrzystości i rzetelności. Dla klientów często nie jest jasne jakie są rzeczywiste łączne kosztów zakupu danego towaru czy usługi, nie mają czytelnej informacji o procedurach i samym towarze, nie wiedzą z kim właściwie zawierają umowę, z kim się mogą kontaktować. To się musi zmienić, bo rzuca cień na cały handel online - mówi Stańczak.


Mimo, że mamy prawo, które nakłada na sprzedawców pewne obowiązki, który z nich tak naprawdę tym się przejmuje? Czego się dowie na przykład potencjalny klient "największego polskiego sklepu internetowego" o albumie, poza tym, ile ma za niego zapłacić? Z jednej stroniy bardzo restrykcyjnie przestrzega się prawa ganiając dzieciaki po giełdach, a z drugiej pozwala na jawne łamanie go...

Czasem warto więc zerknąć być może na przepisy, aby poznać swoje prawa.

Cała historia w Gazecie wyborczej

Tagi:

Komentarze (0)
  1. pepperman pisze:

    hehe… nie od dzisiaj wiadom, ze LOT to rodzinna firma. uklady, ukladziki, przekreciki :>. lepiej wzieliby sie za poprawe swojego wizerunku, bo na stronach rankingowych linii lotniczych kiepsciutko stoja.

  2. Tipros pisze:

    A co to nie od dzi¶ wiadomo, ¿e jak kto¶ ma kase to mo¿e sobie kpiæ z prawa ??? W Polsce, albo takiemu trzeba odpu¶ciæ, ale mieæ same problemy przez bardzo d³ugi czas .. takie prawo … pro materialne, a takich sq… posadzili na wysokich sto³kach, ¿e g³owa boli. A kraj "by³" taki piêkny kiedy¶ !!!

  3. ThanatoS pisze:

    Hmm, czytalem o tym jakis czas temu, niestety oni i wiele firm nie znaja dokladnie prawa, a czesto wiedza ze moga je bezkarnie lamac.

  4. RiksajluZ pisze:

    Niektóre firmy znaj± prawo, a i tak go nie respektuj±, szukaj±c stale coraz to nowych luk by móc skutecznie wymigaæ siê z odpowiedzialno¶ci. Firmy maskuj±c swoje b³êdy i niedoci±gniêcia organizacyjne robi± to czêsto w sposób wrêcz bardzo chamski staraj± siê unikn±æ z³ej opinii – co idzie wprost przeciwnie w drug± stronê: próbuj± za³atwiæ pojedyñczy przypadek a koñczy siê na popsuciu wizerunku ca³ej firmy.

  5. qwerty01 pisze:

    Ja bym poszed³ odrazu do s±du LOT my¶li, ¿e jest bezkarny, tak jak i inne firmy.

  6. Wawelski pisze:

    Moje boje z jednym ze sklepów internetowych – http://forum.tweak.pl/viewtopic.php?t=69129&highlight=sirius
    Sytuacja bardzo podobna do tej z LOTem.

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.