Nowe kozły ofiarne

admin - Tuesday, 17 August 2004, 11:08

Płytki CD dołączane do wielu gazet i magazynów za darmo stają się obiektem ataków ze strony przemysłu muzycznego, który twierdzi, że szkodzi to sprzedaży muzyki w sklepach oraz stwarza wrażenie u klientów, że muzyka jest za darmo.

1092693807.jpg



Analitycy potwierdzają, że tendencja dołączenia płyt w weekendowych dodatkach jest coraz częstsza.
"Jest to naprawdę wyzwanie, aby wskazać jakiekolwiek ruchy rynku fonograficznego w celu ochrony swoich własnych interesów", powiedział rzecznik prasowy HMV.
Skala promocji w ostatnim czasie wzrosła tak bardzo, że niektóre gazety dołączają aż 2 płyty CD z najnowszymi hitami czy dobrze znanymi gwiazdami estrad.
Jest to też wiadomością, że muzyka jest tania, a powinno się za nią płacić bezpośrednio.

Tagi:

Komentarze (0)
  1. mr.max pisze:

    Bogaci magnaci przemys³u muzycznego trzês± ty³kiem ze strachu, ¿e skoñcz± im siê luksusy, ¿ycie w z³ocie… skoñczy siê mieszkanie w willach o powierzchniach 600 m kw. i wiêkszych, nie bêdzie ich staæ na prywatne Boeingi 757 i kupowanie Maybachów na 18 urodziny syna lub córki… i dobrze, bo arty¶ci i tak nie wiele maj± ze sprzeda¿y p³yt – bo ci akurat utrzymuj± siê g³ównie z pieniêdzy zarobionych na koncertach… 🙂

  2. Arkasza pisze:

    Zgadzam siê w 100 procentach.
    Podobnie sytuacja wygl±da³a kilka lat temu z koncertami.
    By³y "Inwaze Mocy" itp. Wszystko za darmo, wiêc potem nikt nie chcia³ chodziæ na koncerty gdzie musia³ zap³aciæ za bilet. Jakby to dziwne by³o.
    Wbrew pozorom arty¶ci poprzez takie dzia³ania trac±.
    Chyba, ¿e chodzi o promocjê alternatywnych, nieznanych kapel w zinach. Wtedy ma to racjê bytu.

  3. Arkasza pisze:

    Tzn. zgadzam siê z tre¶ci± artyku³u 😉

  4. mr.max pisze:

    Nie prawda. Arty¶ci mog± traciæ wtedy gdy i jedno i drugie jest za darmo, tzn. i p³yty i koncerty. Gdy jednak tylko jedno jest darmowe a drugie jest p³atne – to siê wzajemnie promuj± – darmowa p³yta zachêca do pój¶cia na p³atny koncert, a darmowy koncert do kupna p³yty. Pomy¶l sobie o starych, dobrze znanych zespo³ach jak: Queen, Guns’n’Roses, Metallica, Aerosmith, REM, itd., których setki gigabajtów nielegalnych, ale darmowych mp3 jest w sieci gotowych w ka¿dej chwili do ¶ci±gniêcia… i co? Gdyby który¶ z tych zespo³ów organizowa³ koncert – to czy bilety nie sprzeda³yby siê – nawet w Polsce – jak "¶wie¿e bu³eczki" ??? Arty¶cie straciliby ???

  5. Eskan pisze:

    @mr.max
    Ja z kolei zgadzam siê z Tob±! To wszystko zrobi³o sie kompletnie i potwornie rozdête. Wszyscy chc± zarobiæ. Naoko³o artysty jest tyle niepotrzebnych pijaw i posredników, ¿e g³owa boli. I co i teraz zdziwko, ze ludzie nie chc± kupiæ p³yty za 40-50 z³ tylko zasysaj± z netu?? Znacie prawa fizyki akcja-reakcja? Poszukajcie PAnowie/Panie arty¶ci przyczyn tego stanu równie¿ obok siebie.
    Mam mnóstwo piratów ale ostatnio kupi³em orgina³ Painkillera (jedyny z gr± jaki mam), a dlaczego? Cena by³ przystêpna w³a¶ciwie dla wszystkich-20 z³. za grê wysoko ocenian± równie¿ na ¶wiecie. I co ? Mo¿na?
    Panowie/Panie arty¶ci a¿ g³upio sie robi s³uchaj±c waszych ¿a³osnych pisków na "Kowalskich" zasysaj±cych np. muzê z netu. Jeste¶cie ¿a³o¶ni bo tak naprawdê nie macie kontroli nad ca³± t± machin±.

  6. looi pisze:

    Poza tym gazety nie ¶ci±gaj± tej muzyki z netu tylko kupuj± prawa do publikacji czyli autorzy otrzymuja tantiemy od takich wydawnictw. Tak¿e ewentualny spadek sprzeda¿y "pe³nych" albumów jest spraw± wtórn±. Przedewszystkim nale¿y umo¿liwiæ wybór artystom czy chc± byæ publikowani w taki sposób a póki co w Polsce decyduje za nich np. ZAiKS (patrz Brathanki)

  7. aschnu pisze:

    "Jest to te¿ wiadomo¶ci±, ¿e muzyka jest tania, a powinno siê za ni± p³aciæ bezpo¶rednio. "
    Dawniej ludzie te¿ ¶piewali, tworzyli muzyke itp. I co z tego mieli? Prócz szacunku, nic. Dawniej muzyka by³a tworzona dla duszy, a nie dla zysków. Czy ten ¶wiat ju¿ jest tak "pieprzniêty" na punkcie kasy, ¿e wszystko sprowadza siê do roli pieni±dza?? Wymieniacie klasyków rocka, a ja przypomnê klasyków dawnych lat. Ile na swojej muzyce zarobi³ Chopin, Beethoven, Vivaldi czy Bach?? A ich muzyka do dzi¶ dnia jest powielana i uznawana za nie powielony geniusz, wiêc ci ludzie powinni byæ chowani w brylantowych sarkofagach a ich rodziny mieszkaæ w rezydencjach na z³otych górach.

  8. pat_pat pisze:

    Czekacie skoro gazety wykupuj± prawa autorskie w celu wydania kr±¿ka to gdzie jest problem. ( Pewnie w tym ze kr±zki z gazet zazwyczaj nie maj± zbezpieczeñ uniemozliwiaj±cych odtwarzanie :))

  9. LucasDhala pisze:

    I ja przylacze sie do dyskusji. Ostatnio widzialem reportaz o Itunes w posce. Jakis facet z ZAIKSa wypowiadal sie z oburzeniem, ze ignoranci beda kupowali tylko poszczegolne utwory, nie zas cale plyty. I dobrze ! Skonczy sie sielanka, gdzie na calej plycie byl dobry tylko jeden utwor (najczesciej cover) a reszta to popluczyny. Prawdziwy artysta tworzy plyte, ktora da sie sluchac w calosci. Trudno, takie jest dzialanie rynku. To jest przyszlosc.

  10. epol pisze:

    Teraz to ju¿ przeginaj± pa³e.

  11. javor pisze:

    Powiem Wam wszystkim, ¿e zawsze bêdzie ¼le. Zawsze bêd± atakowaæ tego kto bêdzie sprzedawa³ TANIEJ od nich (choæby nawet legalnie…)

  12. Eskan pisze:

    He przypomnia³o mi siê co¶ lol. Pewien szanowny pan z szanowanego wydawnictwa fonograficznego, na pytanie dlaczego kaseta jest tak tania a p³yta tego samego zespo³u ju¿ wiele dro¿sza, udzeli³ wyczerpuj±cej i "jasnej" odpowiedzi. Gada³ du¿o bredni a sens by³ taki, ¿e p³yta kosztuje tyle ile ma kosztowaæ, a kaseta to w pewnym sensie reklamówka i rzecz, która w zasadzie ma za zadanie promowaæ artystê i ma³o tego- do ca³ego "kasetowego" interesu firma musi dop³acaæ !!! Janosiki siê znalaz³y, co za bzdury!!!

  13. Sentinel pisze:

    Jan K., rolnik z Lipowa wystawiaj±cy swoje ziemniaki po 30 z³/kg w wypowiedzi dla naszej gazety stwierdzi³: "Sprzedawanie ziemniaków po 1z³/kg przez innych rolników szkodzi sprzeda¿y moich ziemniaków i stwarza wra¿enie u klientów, ¿e ziemniaki s± za darmo"

  14. RafeQ pisze:

    Ja na tym ¶wiecie nie mogê tych debili z przemys³u muzycznego nigdy zrozumieæ. To s± chyba BARANY marketingowo-biznesowe poniewa¿ postêpuj± wbrew zasadom dobrej ekonomii. Czasopisma wydaj± tanie p³ytki i ludzie to kupuj±. A dlaczego?! WIadomo ju¿ nie od dzi¶ dlaczego, nawet dziecko wie ¿e dlatego ¿e s± tanie i staæ na nie prawie ka¿dego. A dlaczego ludzie bardzo ma³o kupuj± piêknie zafoliowan± p³ytkê w Empiku? S± przedewszystkim dwa powody:
    1. Tragicznie wysoka cena oscyluj±ca w granicach 50-80z³
    2. Czas takiego orygina³a to przewa¿nie 40-50 minut nagrania. W stosunku do ceny czas takiej p³yty jest po prostu wielkim oszustwem. To ju¿ nie te czasy, kiedy p³ytka obklejona ró¿nymi naklejeczkami "rmf fm" czy hologramikiem Zaiksu oraz ksi±¿eczk± w ¶rodku kogo¶ przekona do jej kupna.

    Wiêc niech panowie z koncernów muzycznych nie robi± z siebie kompletnych debili i niech pokmini± ¿e atakiem tutaj raczej sobie mog± tylko zaszkodziæ. Mogliby w koñcu ruszyæ te swoje t³uste od codziennych bankietów dupska i wzi±¶æ siê do prawdziwej roboty!

    —————–
    Pozdrawiam.

  15. smykus_likas pisze:

    @RafeQ
    Oni wlasnie dobrz mysla. Lepiej sprzedac 100 plyt po 50 zlotych. niz 1000 po 5 zlotych. Pomysl o kosztach transportu, magazynowania. Im mniejsza ilosc (za wieksza gotowke) tym mniej kosztpw stalych. A ze cena jest z kosmosu to zupelnie inna bajka:)

  16. deepone pisze:

    Ciekawe czy liczyli ile kosztuje 1 czysta p³yta a jedna czysta kaseta, czas jej powielenia itp. Chyba logiczne, ¿e p³yta w produkcji jest tañsza ni¿ kaseta i w krótszym czasie mo¿na wyprodukowaæ wiêcej p³yt ni¿ kaset (tak mi siê zdaje jak siê myle poprawcie mnie).
    No ale je¶li p³yta cd kosztuje 50z³ a kaseta 15-20z³ to lekka przesada. Jakby p³yta kosztowa³a 5z³ dro¿ej od kaset to bym kupi³ np wiêcej p³yt ale niestety tak nie jest. Rozumiem i¿ trzeba zap³aciæ za zabezpieczenia p³yt itp ale te zabezpieczenia s± nic nie warte jak i tak kopiuj± te p³yty bez problemu. Tak jak kto¶ napisa³ za du¿o po¶redników i tym podobnym "go¶ci" po drodze. Nie mówie i¿ to ma byæ za darmo ale gdyby p³yta by³a po np 20-25z³ to prêdzej bym kupi³ ni¿ za 50z³. Jako ¿e kiedy¶ mia³em mniej wydatków to kupowa³em wiêcej orygina³ów a teraz jak kupie co¶ raz na pó³ roku to jest dobrze, chyba ¿e chodzi o soft do pc ale byle nie by³ za drogi (Painkiller jest dobrym przyk³adem i¿ mo¿na sprzedawaæ taniej). A wbrew pozorom du¿o wydaje na orygina³y i du¿o ich mam jednak ceny mog³y by byæ ni¿sze.

  17. Jabba pisze:

    Wiadomo,¿e muzyka jest sprzedawana dla zysku. Tworzona niekoniecznie dla niego, choæ arty¶ci, którzy wpadn± w macki szo³biznesu zaczynaj± czêsto tworzyæ dla zysku, bo chc± mieæ wiêcej (aut,domów,bi¿uterii,kochanek,kokainy). Jednak¿e zaczyna dochodziæ do sytuacji niebezpiecznej. Technologia sprzyja ludziom (Sieæ,mp3,cdr,dvdr,komputer) i zauwa¿yli to bossowie szo³biznesu. I zamiast wygrywaæ rynkiem (tañsze p³yty, dobre wydania, staranne nagrania,bonusy) wol± pos³u¿yæ siê aparatem przemocy i tzw. prawa. S± bogaci , wiêc moga wp³yn±æ aby prawo by³o po ich stronie i im s³u¿y³o. W ramach "praw autorskich" zabraniaj± wiêc wszystkiego i za wszystko chc± op³at. Nied³ugo mo¿e zdecyduj±,ze nie bêdzie mo¿na pos³uchaæ p³yty bez aktywacji za pomoc± karty kredytowej. Nowy, wspania³y ¶wiat….

  18. qwerty01 pisze:

    Ja w ¿yciu kupi³em 2 kasety orginalne i 0 cd w Empiku. CO do w oóle orgina³ów mam sporo wiêcej. Powód? S± za drogie. ¦rednio wychodzi, ¿e za 1 min muzy z cd p³aci siê 1,5-2 z³. Sony, i inne spó³ki muzyczne zastanawiaj± siê jak tu sko³owaæ wiêcej kasy, jak najmniejszym kosztem. Podobnie jak wspania³y M$. Tak samo jak inni oriducenci bez których ¶wiat tera siê nie obejdzie. Ogl±da³em jaki¶ rok temu program w tv o pracowniku intela. Powiedzia³, ¿e koszt wyprodukowania 1 procesora kosztuje ich ok 20$, ale intel sprzedaje je za 200$, Niez³a przebitka. Pewnie podobnie jes t cd. Koszt produkcji wynosi 5-8 z³, ale przecie mo¿na sprzedaæ za 80 z³. Zreszt± teraz gwiazdy muzyczne inaczej zdobywaj± szmal. Tera wystêpuj± w reklamach i w filmach., bo samym ¶piewem ma³o co zarabiaj±. ¯eby HL2 by³ za 30-40 z³ od razu bym bieg³ do sklepu….

  19. Poke pisze:

    A wszystko, co zle, przez elfow i wozakow. Mam dobry ubaw czytajac te brednie producentow.

  20. LucasDhala pisze:

    qwerty01, prawda ze kosztuje 20 zl (a moze i taniej) Jednak trzeba doliczyc lata pracy setek naukowcow, technikow. Opracowanie procesora i nowych technologii to pozeracz pieniedzy. Niestety. Wiec tutaj sie nie dziwie. Co innego z muzyka. Zgadzam sie z tym, zeby artysta dobrze zarobil, posrednicy mnie jednak malo interesuja. Wszyscy oburzaja sie na ten ITunes itp, ze sklepy padna. Dobrze ! Sklep to przestarzala forma zakupu. Zmaleja koszty, stanieje muzyka.
    Nie byl bym taki szybki tez w ucinaniu $ posrednikom (wszystkim)> Poniewaz ktos te plyty musi nagrac, ktos opracowac okladke, wybic plyte itp itp. Owszem, mozna to zrobic tanio, ale trzeba chciec, a nie siedziec na D… i nie przejmowac sie bo w Ameryce i tak kupia, dla nich to wydatek takjak u nas 5 – 10 zl. Reszta sie nie liczy, postraszy sie WIES policja…

  21. ZbyPan.prv.pl pisze:

    te¿ siê nie maj± kogo czepiæ!

  22. Damador pisze:

    hmm co nastepne – telewizje muzyczne ?

  23. qwerty01 pisze:

    @Damador
    do radia to ju¿ siê czepiaj±. Nied³ugo bêdzie mnie czekaæ pe³na abstynencja muzyczna 🙂

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.