Informowaliśmy przedwczoraj o wynikach kontroli sklepów internetowych. Dziś w Gazecie Wyborzej więcej szczegółów na ten temat. Wspominaliśmy już wielokrotnie, że często jedyną informacją o towarze oferowanym w sieci jest jego cena. A i ta nie zawsze jest aktualna o czym "z przykrością" zostajemy poinformowani po złożeniu zamówienia. Pierwszy z brzegu przykład. Może teraz coś się nareszcie zmieni.
Więcej o kontroli UOKiKu
Gregg - Friday, 08 October 2004, 08:34Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.
Poniewa¿ e-handel to sprzeda¿ wysy³kowa, handlowców obowi±zuj± tu wymogi surowsze ni¿ w normalnym handlu, za¶ klient – który nie widzi, co kupuje – ma szczególne przywileje. Np. mo¿e w ci±gu dziesiêciu dni odst±piæ od umowy bez podania przyczyny i odes³aæ towar, otrzymuj±c zwrot pieniêdzy. Sklep za¶ ma obowi±zek jasno o tym informowaæ.
to teoria – ale i obowi±zuj±ce prawo i jesli nie idzie w parze z praktyk± to jest to ju¿ przestêpstwo i nadaje siê do prokuratury a nie ró¿nych urzêdów kontroli i ochrony 🙂
oszu¶ci byli s± i bêd± zawsze i wszêdzie nawet w necie, ale to jest margines i gdyby to mia³o wp³yw na konsumentów to nie mieliby¶my ju¿ dzi¶ ani handlu (jakiegokolwiek) ani us³ug, bo ka¿dy by siê ba³ ¿e trafi na przekrêta. Po prostu niech "organa ¶cigania" 😉 wezm± siê za robotê – zw³aszcza ¿e pracuj± za niez³e pieni±dze (znów dostaj± podwy¿kê)
A po za tym czujê w tych kontrolach ³apy najwiêkszego z³odzieja w RP, czyli US – mo¿e maj± problem z kontrolowaniem zysków takich sklepów??
@Lesli – Co do " Np. mo¿e w ci±gu dziesiêciu dni odst±piæ od umowy bez podania przyczyny i odes³aæ towar, otrzymuj±c zwrot pieniêdzy." to ja bym raczej by³ sceptycznie nastawiony. Je¶li by tak by³o to mo¿na by by³o sobie odpu¶ciæ np. wypo¿yczalnie video. A na pewno nagminne sta³oby siê "kupowanie" p³yta audio na jeden dzieñ (wiadome w jakim celu) :>
P³yty rozfoliowanej nie mo¿na zwróciæ ani w zwyk³ym sklepie, ani internetowym, chyba ¿e jest ewidentnie uszkodzona. Polskie prawo daje prawo zwrotu zamówionego towaru w ci±gu 10 dni w "stanie nienaruszonym" . Je¶li kto¶ pootrafi zrobiæ kopiê p³yty nie naruszaj±c folii – jego zysk.
i to by bylo na tyle 🙂
jesli chodzi o p³yty, ale za chiny nigdzie nie wyczyta³em informacji jak wtedy rozk³adaj± siê koszty wysy³ki (na zdrowy rozum to konsument który rezygnuje z kupna bez podania przyczyn powinien zap³aciæ za transport w obie strony) wiêc nie op³aca siê "wynajmowaæ" nawet np sprzêtu tv/dvd itp, bo raz ¿e nie bêdzie to za darmo, a dwa ¿e na zwrot kasy (je¶li dostaniemy), to bêdziemy czekaæ ze dwa miechy najmniej 🙂