Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez NPD Group, firmę analityczną przemysłu muzycznego, w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba użytkowników sieci P2P ściągających darmową muzykę wahała się od 4,7 do 6,4 miliona miesięcznie. Z kolei liczba klientów płatnych serwisów muzycznych osiągnęła szczyt w kwietniu 2004 roku - 1,3 miliona i zmalała do około miliona miesięcznie.
Intent MediaWorks, zlokalizowany w Atlancie dystrybutor treści w sieciach P2P uważa, że konsumenci nie powinni być ani zmuszani do płacenia ani ciągani po sądach za pobraną z sieci P2P muzykę czy filmy. Dlatego zaproponował niektórym większym wytwórniom radykalne rozwiązanie: Niech konsumenci pobierają muzykę za darmo w zamian za reklamy.
Do tej pory udało się podjąć "zaawansowane rozmowy" z przynajmniej jedną z głównych firm fonograficznych. Lecz nawet gdyby negocjacje spełzły na niczym, to i tak Intent MediaWorks ma zgodę na udostępnianie w sieci P2P, włączając w to Grokster i KaZeĘ, około 500 muzyków i niezależnych wytwórni muzycznych. Gdy użytkownik chce pobrać plik jednego z sygnatariuszy umowy pojawia się okno, w którym musi wybrać, czy chce zapłacić za utwór, czy woli ściągnąć go za darmo w zamian za oglądanie reklam.
Program rozpoczął się w tym tygodniu, po opracowaniu przez firmę Almondnet z Nowego Jorku technologii umożliwiającej danie użytkownikowi wyboru i wyświetlanie reklam po pobraniu pliku. Pobierane od użytkownika dane dotyczą tylko tego, czego szuka i co udostępnia - nie jest instalowane żadne dodatkowe oprogramowanie.
RIAA (Recording Industry Ass. Of America) milczy.
W P2P za darmo i legalnie
Gregg - Friday, 15 October 2004, 18:00Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.
interesuj±cy pomys³, takie co¶ to by oblecia³o jak dla mnie, byle nie przesadzali pu¼niej z typami reklam jak to zacze³o robiæ siê w niektórych serwisach
"W P2P za darmo i legalnie" i tak ma byæ 😉
no pomys³ mo¿e i dobry, ale przecie¿ wiadomo, ¿e zaraz pojawi³y by siê jakie¶ cracki itp. które usuwa³y by reklamy….
no to jeszcze jeden krok i mo¿ecie mi mówiæ prorok 🙂
j€z dawno pisa³em ¿e takie co¶ jak system zwany windowsem powinien byc dodawany do czego¶ i/lub ewentualnie dodawane reklamy 🙂
na tym pokrêconym ¶wiecie wszystko mo¿liwe, ale nie liczylbym na to 😉
a to z p2p to jest dobry pomys³, choæ samo to, ¿e co¶ ¶ci±gniemy i s³uchamy ju¿ jest reklam± dla tego co ¶ci±gamy. :p
dawajta reklamy 🙂 beda p2p z baner kilerami ;p
hehe. 2 dni po wyj¶ciu progzu bêdzie path no pop-up. ;] Ale pomys³ dobry. RIAA milczy, bo narazie nie wie, co ma zrobiæ. Pierwszy raz spotka³± siê z tak± sytuacj±. 😀
bardzo ciekawe czy to wypali
A jak zaczna do filmow i muzyki wstawiac reklamy? W sensie w srodku utworu czy filmu(jak na polsacie:P). W sumie tez by oblecialo bo kto cwanszy to by sobie wycial a wysluchac by musial, przynajmniej raz…
oki byle te filmy by³y free, a jak ktos chce b. reklam to musi p³aciæ (albo ciachaæ reklamki) 🙂
ja nie sadze ze "ONI " dadza nam taki fajny "cukierek", byloby to za piekne. Przeciez "ONI" cale zlo za piractwo winia siec P2P a czy nie lepiej jest obnizyc ale znacznie ceny plyt za DVD albo Audio CD i bedzie po klopocie (wiem ze calkowicie problem piractwa nie zniknie ale w duzej mierze zostanie zmniejszony) tylko ze na taki numer to "ONI" nigdy nie pojda.
kolejny raz jakia¶ dyskusja schodzi na temat "piractwa" 🙂
gdyby nie "piractwo" nie by³oby popularno¶ci twórców, niewielu by ich zna³o, nie zarobiliby na legalach, a przedewszystkim na ca³ej reszcie jak np reklamy itp. tak¿e nikt normalny nie ma interesu by zlikwidowaæ "piractwo"
Piszê piractwo w cudzys³owie, bo jest jeszcze piractwo które mo¿na potêpiaæ na skalê przemys³ow± gdzie oszukiwany jest te¿ najczê¶ciej klient kupuj±cy podróbê, a to w p2p to jest szerzenie popularno¶ci i wiedzy o np utworach :p
Ass. Of America 😀