MPAA i RIAA twierdżą, że wszyscy rabujemy słusznie należące się im pieniądze. I szukają sposobów prawnych na ukrócenie tego "procederu". Ta strategia zastraszania wydaje owoce - wygląda bowiem na to, że zawarte w sądach ugody przynoszą profity. Celem tej kampanii nie jest oczywiście wyeliminowanie wymiany plików, lecz kontrola przepływu pieniędzy.
Wielu z nas czuje, że przemysł rozrywkowy powinien jednak bardziej skupić się na dostępności tytułów i przystępności cen zamiast wymuszać "moralne zachowania" w sądach. Przy tym uzurpują sobie prawo decydowania czego powinniśmy słuchać i oglądać - dla nich liczą się tylko pieniądze, a nie talent czy kreatywność. Jak na ironię oazy wysokiej kultury jak teatry, opery itp. ledwo wiążą koniec z końcem, desperacko próbując zainteresować "zwykłych" ludzi swoją ofertą. Sztuka przez duże "S" ginie w oceanie tandety i kiczu.
Ile razy kupiona za ciężkie pieniądze płyta okazywała się nie wartym funta kłaków kompletnie niesłuchalnym knotem? Ile razy film był przyczyną wizyty u lekarza, który musiał nastawiać zwichnięte podczas oglądania szczęki? Ile razy chciało nam się - delikatnie rzecz ujmując - zwrócić zjedzony obiad na wieść o kolejnych "stratach"? Przemysł rozrywkowy ma czelność prawić nam morały mówiąc, że nie płacąc ani grosza chcemy korzystać z talentów i kreatywności artystów, w których obronie występuje. Ale większość PeerToPeerowców KUPUJE TO CO IM SIĘ PODOBA.
Każdy z nas ma mniej lub bardziej uświadomioną potrzebę posiadania. Niematerialny zlepek liczb pobranych z sieci nie zastąpi stojącego na półce kolorowego pudełka. Aby udowodnić jak mocna jest chęć posiadania materialnego produktu wzywamy wszystkich, którzy mają choć jeden ściągnięty z sici plik, albo uważają, że ceny są brane z sufitu - wyślijcie im jasny sygnał!
Między 1 stycznia 2005 a 1 lutego 2005 udowodnijmy im jaką siłą dysponujemy. Pokażmy ile na nich wydajemy pieniędzy. A możemy to zrobić tylko w jeden sposób: na miesiąc powstrzymując się od zakupów. Nie chodźmy przez ten miesiąc do kina, nie kupujmy płyt ani żadnego wyrobu przemysłu rozrywkowego. Nie chodzi o to, żeby przez ten miesiąc ściągać z sieci pirackie wersje wszystkiego, co tylko uda się znaleźć. Nie chodzi przecież o to, żeby ich okradać. Celem jest pokazanie i udowodnienie, że oni istnieją i zarabiają tylko dzięki nam. Niech więc w końcu przestaną z nami walczyć!
Do broni
Gregg - Sunday, 19 December 2004, 20:42Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.
Ja przez caly rok nie kupuje nic, bo straszne gnioty sprzedaja. Zero dobrej wysublimowanej muzyki.
nie do³±czam siê – akurat mam na oku kilka fajnych p³ytek i mam je zamiar sobie kupiæ. RIAA, MPAA, BSA i inne organizacje guzik mnie obchodzê i lejê na nie cienkim strumieniem – nie mam zamiaru z ich powodu po¶ciæ.
To da siê za³atwiæ 🙂 A brak postu zawsze siê przydaje – roz¶wietla umys³.
przy³aczam siê, choæ nie wierzê, ¿eby taki apel odniós³ wiêkszy skutek -> efekt bêdzie mizerny, ludzie i tak pójd± do kina, do wypo¿yczalni, do sklepu …
Ja sie pod tym podpisujê.
Mogê siê powstrzymaæ nawet na rok.
A do kina nie chodzê odk±d dosta³em 25minut reklam na pocz±tek.
My¶la³em ¿e mnie szlag trafi.
Kupi³em fajny sprzêt i ich kina mam g³êboko we w³ochatym o…. :>
nigdy nie wezme od parchow nawet darmowego filmu.
a ich nalezy wieszac zlodziei za jajca, cholerni terrorysci 🙂
@terpilowski <- bez obraz ale twoj komentarz nie ma zadnego sensu.. kogo ty chcesz wieszac? <lol>
chwila, chwila "wszyscy ich okradamy" ??
tzn ¿e to s± jedyni uczciwi??
RIAA nie wytwarza nic wiêc niby z czego mamy ich okradaæ??
na drzewo gnojki niech spadaj± z³odzieje pieprzeni, to oni okradaj± konsumentów i twórców równie¿.
A na marginesie – mo¿e zastosujê metody M$ i pozwê do s±du Boycott RIAA to jest mój pomys³ z tym bojkotem 🙂 sprzed paru m-cy do wgl±du w archiwum cdrinfo.pl :)))))
@h-doc no to je kup przed pierwszym 01.2005, albo po 01.02.2005, kto ci ka¿e po¶ciæ ja tez lejê ciep³ym moczem na np terrorystów, ale to nie znaczy ¿e im bêdê kupowa³ pestki to giwer 🙂
@HoMisiek – my¶lê ¿e terpilowski chce by powieszono za jaja cz³onków i przedstawicieli ww stowarzyszeñ, czego nie rozumiesz ? 😉
druga generacia terroryzmu (koncernowy) trzeba sie postawiæ, bo potem gotowi jeszcze sobie pomyslec ze oni s± bezkarni i moga nam do miski zagl±dac, czy aby nie jemy kradzionego. To ju¿ lekkie przegiêcie. potym jak w kinie mia³em 20 min reklam przesta³em chodzic do kina, ale ostatnio szlak mnie trafia bo na p³ytach dvd tez sie trafiaja reklamy ktroch moj dvd-player nie chec przewin±c 🙁
mo¿na siê tylko pod tym podpisaæ ale p³yty to jednak kupow³a bêdê,
@ThanatoS co masz na my¶li pisz±c "wysublimowana muzyka" tzn. co masz na oku 😛 ??
@Seth – jak bardzo jest w³ochaty ;D
@Lesli – tak po czasie zaczailem co autor mial na mysli 🙂 jak bylem w kinie na filmie "zycie i cala reszta" (zapowiadal sie dosyc fajnie) ale w momencie seansu myslalem ze padne. Kase wydana na bilety uwazam za wyrzucona w bloto! Ten film nie byl wart 2 zl za wejscie a co dopiero 13 :/ x2 bo za 2 osoby placilem. Nie tylko mnie bylo w kinie slychac narzekajacego. Ludzie w momencie opuszczania sali kinowej niezbyt dobra opinei o tym filmie wydali. Podsumowujac: kasa na bilety do kina wyrzucona w bloto! Jakbym takiego parcha na DVD kupil za 90 z³ albo i lepiej to bym se chyab do konca zycia nie wybaczyl.
aha no i popieram slowa" ze jak sie film naprawde sposoba (sciagniety z sieci) to i tak go ktos na DVD kupi".. ale widac to taka juz taktyka RIAA i MPAA.. niektore filmy sa tak biedne, ze wiekszosc osob by ich nie kupila na krazkach DVD. Akcje firm chroniacych prawa autorskie maja na celu zmuszenie ludzi do zakupy filmu (dajmy na to, ¿e go w zyciu nie widzieli) za 100 z³, ktory okaze sie wielkim g*wnem. Opis filmu zawsze zawiewa optymizmem… gorzej bywa czasem z samym filmem. Czlowiek traci zaufanie w momencie kupna za – nie da sie ukryc – wysoka cene.. 3 takich badziewiastych filmow. Wiec zaczyna sprawdzac zanim cos kupi i kolo sie zamyka.. moim zdaniem walka z wiatrakami.
ja siê podpisujê pod tym apelem, akcj±, a szczególnie jej uzasadnieniem; mo¿e warto spróbowaæ jak± si³ê perswazji maj± miliony ludzi zjednoczonych s³uszn± ide± obrony swoich praw;
ponadto my¶lê, ¿e ju¿ sam fakt istnienia sieci p2p (tej technologii jak i jej widoczny rozwój) wskazuje na nieuchronn± przegran± polityki horrendalnie wysokich cen p³yt audio-video przemys³u rozrywkowego opanowanego przez monopole — trzeba wytrwaæ w tej walce o swoje prawa :)))) — ja ten miesi±c wytrzymam, trzeba siê do³±czyæ !!!
w najbli¿szych latach rozwój technologii zapisu audio-video oraz rozwój internetu i tak wymusi zmianê dotychczasowej dystrybucji muzyki i filmów — koncerny o tym wiedz± i próbuj± siê do tego przygotowaæ, chc±c zachowaæ swoje zyski, chamsko wymuszaj±c na rz±dach regulacje prawne pozbawiaj±ce zwyk³ych klientów ich praw we w³asnych domach — nie mo¿na na to pozwoliæ, trzeba siê do³±czyæ do protestu !!!
pozdrawiam 🙂
reklamy w kinie? dziekujê, na bilecie powinna byæ godzina ich zakoñczenia i rozpoczêcia projekcji w³a¶ciwego filmu 😀
@undead,
jaki¶ czas temu by³ nius (nie mogê znale¶æ) o pozwie chyba przez MPAA przeciwko firmie wprowadzaj±cej na rynek odtwarzacze DVD pozwalaj±ce przewijaæ reklamy.
@undead,
a poza tym najlepiej uzyj dvd decryptera, skopiujesz na dysk tylko wlasciwe sciezki – film + wybrane audio i ogladasz z hdd bez meczenia odtwarzacza 🙂
@qwerty63,
to nie legalne :>
hahaha
@Lester, i co z tego?
poronione przepisy na ka¿d± okazjê nie zastapi± zdrowej logiki, BTW ciekawe kiedy producencji pod gro¼ba kary bezwzglêdnego ogranizenia wolnosci zabroni± wymiany/modyfikacji np sprzetu graj±cego ¿e nie wsponê ju¿ o dorbnym farbowaniu na inne niz wytworzone przez producenta kolory t-shirtów 🙂
@cena, nic z tego, tak sobie tylko wspomnia³em, bo mnie szczerze mówi±c, wali mnie co jest legalne, a co nie jest, je¶li chodzi o przemys³ rozrywkowy. oni nas w ch… robi± wiêc i vice versa im siê nale¿y.
towar zakupiony za MOJE cie¿ko zarobione pieni±dze jest MÓJ i mogê sobie z nim robiæ co mi siê podoba i ma byæ na ka¿d± moj± zachciankê w pe³ni funkcjonalny i ca³kowicie podporz±dkowany.
@undead
racja! ma³o kurwicy nie dosta³em jak kupi³em orygina³ nowego filmu za 60 lub 70 zeta a tam kurwa jebane reklamy, których ni chuj nie mo¿na przewin±c lub przeskoczyæ – za co ja kurwa zap³aci³e? przeciez to nie by³a darmowa p³ytka do Gali … kurwa, poprañcy jedni (wydawcy p³yty) …
@HoMisiek
zamieñ siê rolami z t± drug± osob± -> niech ona bêdzie sponsorem kina dla was dwojga, to bêdziesz mia³ koszt 0 z³ …
@A-Markus
przygotowuj± siê do nowych kana³ów dystrybucji (same pliki bez fizycznych no¶ników) poprzez wprowadzanie i testowanie nowych zabezpieczeñ, kluczy aktywacyjnych, plików uruchamianych tylko przez okre¶lony czas lub okre¶lon± liczbê razy itp. … liczê tylko na rozwój narzêdzi pozwalaj±cych te ograniczenia usuwaæ
Popieram apel. Mia³em kiedy¶ nieprzyjemno¶æ przebywania w kinie – a tam 20 min reklam – przynajmniej popcorn kupi³em. A tak serio, by³ artyku³ w pewnej gazecie komp. która dok³adnie opisa³a powyzszy problem i nie tylko. Wychodzi na to ¿e kupuj± cokolwiek CD/DVD – nie masz do niego ¿adnych praw – lub s± one do¶æ mocno ograniczone – a jak chcesz to omin±æ – to ³amiesz prawo i kropka. 😉