Prezes Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty po raz drugi odroczył wprowadzenie możliwości zachowania numeru telefonu po zmianie operatora.
Nowe Prawo telekomunikacyjne wprowadziło od 3 września 2004 r. prawo abonenta do zachowania dotychczasowego numeru telefonu przy zmianie operatora sieci komórkowej (zwane przenośnością numeru) (...) Prezes URTiP po rozpatrzeniu wniosków Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa oraz PTK Centertel uznał, iż sieci komórkowe nie były w ubiegłym roku przygotowane do realizacji przenośności numerów. Dlatego 17 listopada 2004 r. wydał dla każdego operatora decyzję o zawieszeniu uprawnień abonenckich do dnia 31 grudnia 2004 r.
Teraz Prezes URTiP dał operatorom sieci komórkowych czas do 10 października 2005 r. na wdrożenie przenośności numerów przy zastosowaniu centralnej bazy danych.
Zdążą?
Odroczenie nr 2
Gregg - Thursday, 24 February 2005, 22:59Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.
bêd± to odwlekaæ w nieskoñczono¶æ,bo chêæ zatrzymania starego nr-u
tel. jest ostatni± mo¿liwo¶ci± na zatrzymanie starych abonentów(b±d¼ co b±d¼ traktowanych po macoszemu przez operatorów tel.komórkowej).oczywi¶cie jest to tylko moja subiektywna ocena
przypomina mi to komputeryzacjê ZUS-u. tylko pieniadze mniejsze.
no ale czego sie spodziewaæ po operatorach sieci komórkowych którzy wcia¿ tkwi± jeszcze w erze maszyny do pisania?
prosiem, kiedy¶ aby odnale¼li w komputerze umowê na sprzedarz komórek firmie od której odkupi³em aparat po wygasnieciu umowy (niestety w firmie "wsi±k³y" papiery). chcia³em zdjaæ SIMlocka legalnie. akurat bo… w komputerach nic nie maj±. wszystko tylko na papierze 🙁
mialem abonament przez 6 lat w Erze. chcialem zerwac umowe i wziac prepaida, ale sie okazalo, ze mozna przejsc na tak-taka zachowujac stary numer <- za friko, wiec tak zrobilem. i tak chcialem tak-taka, bo ma gprs i kilka fajnych uslug, ktorych w heyah ani widu ani slychu. mi tam pasuje. w Erze od poczatku: 1 rok abonamentu bez cyrografu, 1 rok tak-taka, 6 lat abonamentu (3x2letnie umowy na ten sam numer) i teraz przejscie na tak-taka. jestem zadowolony. zachowanie numeru to fajny bajer jakby mozna bylo na stacjonarny przeniesc numer z komorki. 🙂
A ja nadal uwa¿am, ¿e powinno siê mieæ prawo zachowania adresu po przeprowadzce … To samo z e-mailem!
A jak by³o z naliczniem sekundowym? Nie da siê, nie da siê, a¿ nagle siê da³o. Po prostu chc± siê nachapaæ i tyle.
ja bym zmieni³ na iraq gsm …
Kolejny raz udowodniono, jak bardzo polscy operatorzy komórkowi s± zacofani i nieudaczni. W ka¿dej renomowanej i szanuj±cej siê sieci w Europie i Stanach Zjednoczonych taka mo¿liwo¶æ istnieje od dawna i dla nikogo nie stanowi nowo¶ci, b±d¼ luksusu.
przecie¿ dobrze wiemy, ¿e chodzi o kasê – jak wprowadz± mo¿liwo¶æ zachowania nr tel. to bêd± mogli klienta zatrzymaæ tylko dobr± ofert± i … cen± za zachowanie nr tel -> podobno w Szwecji zachowanie nr kosztuje równowarto¶æ 100usd, a zorganizowanie systemu obs³uguj±ce zachowanie nr tel. kosztowa³o 100 mln usd … kupa kasy
@Psychik
mylisz siê co do heyah i gprs -> zerknij tu
http://www.smsbox.pl/news.php?id=114&s=1
@Peet
bo wtedy siê nie da³o
trochê przeróbek w sieci trzeba by³o zrobiæ
Jak dobrze pójdzie, to do pa¼dziernika dogadaj± siê jak zrobiæ i na jakich zasadach u¿ywaæ owej centralnej bazy danych. Zanim rozpisze siê przetarg i zainstaluje co trzeba minie kolejnych kilka miesiêcy. Najmarniej.
bardzo ciekawe ze im ta baza taki problem sprawia natomiast baza dotyczaca klientow majacych zaleglosci w innej siec juz im klopotu niesprawia bo nie wierze ze o kazdego pani "marysia" z sekretariatu jakiejs sieci dzwoni do pozostalych sieci zeby sprawdzic klienta 😛
znowu ktos wzi±³ kase
@mandaryn
no 22 luty 2005 – to nowosc :-).
Heyah to tylko o swojej "wajchsze za 3gr" trabi na okraglo 😉
Operatorzy bêd± maksymalnie zwlekaæ z wprowadzeniem mo¿liwo¶ci przeniesienia numeru. Aktualnie starzy klienci s± znacznie gorzej traktowani ni¿ nowi. Chc±c przed³u¿yæ sobie umowê klient dostaje telefony w znacznie wy¿szych cenach ni¿ nowy oraz du¿o gorsze warunki. Wystarczy jednak zg³osiæ chêæ rozwi±zania aktualnej umowy i podpisania nowej i w tym momencie nastêpuje "cudowne przeistoczenie". Stary klient nagle staje siê SUPER klientem, który mo¿e skorzystaæ z wielu atrakcyjnych promocji i oczywi¶cie du¿o ni¿szych cen na telefony. Wed³ug zdrowego rozs±dku stary klient, który jest sprawdzony, terminowo p³aci rachunki powinien byæ traktowany co najmniej na równi z nowym, jednak operatorzy wol± przyci±gn±æ nowego, niepewnego, niesprawdzonego klienta, czêsto nawet fikcyjnego próbuj±cego tylko "wyci±gn±æ" od niego telefony i nabiæ rachunki do czasu zablokowania numerów (oczywi¶cie bez mo¿liwo¶ci odzsykania kasy przez operatorów za po³±czenia).
Dla mnie jest to zupe³nie niezrozumia³e ale có¿ taka jest polityka naszych operatorów GSM.
Ciekawe, czy ta "decyzja" Prezesa Urzêdu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, jest zgodna z prawem. Tj. czy ustawa dopuszcza, mo¿liwo¶æ opó¼nienia jej stsowania, na podstawie "decyzji" administracyjnej. Byæ mo¿e mia³by ty du¿o do zrobienia Rzecznik do spraw konsumenckich. Mo¿e skarga do TK ?