Alstor – autoryzowany dystrybutor firmy Plextor w Polsce, w trosce o swoich klientów informuje, że na polskim rynku pojawiła się partia wycofanych ze sprzedaży w Europie Zachodniej nagrywarek DVD marki Plextor. Model PX-716A (zarówno odmiana „retail kit” jak i „bulk”) pochodzący z nieoficjalnego kanału sprzedaży posiada wadę fabryczną powodującą poważne błędy podczas nagrywania płyt DVD!
Jak odróżnić uszkodzone nagrywarki od tych pozbawionych wad fabrycznych? Najprostszym wyróżnikiem produktów Plextor pochodzących z oficjalnego kanału dystrybucyjnego jest zielona nalepka rozmiarów 5x5 cm przedstawiająca logo usługi Plextor Exclusive Service, świadczonej przez dystrybutora produktów Plextor w Polsce – firmę Alstor. Produkty bez tej nalepki pochodzą z nieautoryzowanego kanału sprzedaży lub prywatnego importu.
Ostrzegamy przed zakupem nagrywarki PX-716A pochodzącej z wycofanej z Europy Zachodniej partii towaru. Jednocześnie informujemy:
- tylko produkty Plextor zakupione w sieci autoryzowanych partnerów Alstor objęte są dwuletnią gwarancją producenta (lista na www.plextor.pl)
- tylko produkty Plextor opatrzone zieloną naklejką „Plextor Exclusive Service” podlegają procedurze bezpłatnego serwisu typu door-to-door
- produkty pozbawione oryginalnej, zielonej nalepki a co za tym idzie także oryginalnej Karty Gwarancyjnej nie podlegają jakiejkolwiek naprawie w serwisie firmy Plextor w Polsce
Więcej informacji na temat oryginalnej, polskiej gwarancji Plextor Exclusive Service można znaleźć na stronie www.plextor.pl
Taka nalepka – HAHAHAHAHA – to juz wiadomo jak podrobic te uszkodzone na niby "autoryzowane". Komus gacie sie pala… alstorowi sie pala.
ja raczej zastanawiam sie co zrobia ci ktorzy zakupili te (wcale nie tanie) nagrywarki. jak ide do sklepu kupic sprzet to raczej nie sprawdzam naklejek i certyfikatow – skoro sprzet jest nowy i ma gwarancje to znaczy ze wszystko jest ok..
okazuje sie jednak ze na rynku sa "podrobki" sprzetu komputerowego, co wiecej – producent "oryginalow" i "podrobek" jest ten sam. zgroza…
Dobrze, ¿e siê nie pospieszy³em z zakupem tej nagrywarki. Lite-On, którego posiadam narazie mi wystarczy. A z t± nalepk± niech nie ¿artuj±.
To czy firma Plextor zesz³a na poziom produkowania swoich nagrywarek na Kaukazie , a gdy co¶ siê sypnê³o to od razu ¿e co¶ wycofuj±????????????Hmm czyli co maj± zrobiæ ci co maj± zakupion± nagrywrake bez tej naklejki czy¿by w razie awarii urz±dzenia nie mieli gwarancji ?????????? Wkoñcu do tanich nagrywarek ten napêd nie nale¿y. Fosi
A dlaczego s±dzicie ¿e prosto podrobiæ? nie widzieli¶cie tej naklejki na ¿ywo a to ¿e macie screena to nie wszystko. Mo¿e naklejka posiada drug± warstwe, która reaguje na fale magnetyczne? co¶ jak naklejki z cenami z media, empiku, na wierzchu niby ok a pod spodem takie "sreberko" b³yszcz±ce.
:))))
¯adne padniête. Po prostu ludzie ¶ci±gaj± towar bezpo¶rednio z "zachodu" i Alstorowi spad³y mar¿e.
Normalna zagrywka w naszej bran¿y.
@Seth
W 100% siê z Tob± zgadzam, to pewno chwyt marketingowy.
@Seth o to chodzi wlasnie!!!
A@deepone… kupujacy nie ma obowiazku znac sie na naklejkach, czy one maja 1 warstwe czy 100 co ztego? Naklejka jest – jest – a ze podrobiona bo nie ma ktorejs z warstw – czlowieku kupujac towar nie bedziesz chyba sprawdzal orginalnosci kazdej naklejki
Pala sie gacie alstorowi i tyle – taka tania zagrywka.
juz wiem dlaczego na allegra sa takie ceny :/
za tego plextora trzeba dac tam okolo 450 z³ ……
A w Proline, jakis czas temu byly po 399zl 🙂
Naklejka nie jest ¿adnym decyduj±cym znakiem. Jednak z tego co wiadomo, jest du¿y k³opot z podrobieniem jej i dlatego w³a¶nie informacja o naklejce jest tak wyszczególniona. Najwa¿niejszy jest i tak numer seryjny, po którym mo¿na sprawdziæ dok³adnie, sk±d ten napêd trafi³ do sklepu.
W okolicach listopada informowali¶my o wycofaniu pierwszej partii tych napêdów z rynku amerykañskiego, ze wzglêdu na jak±¶ wadê fabryczn±. Prawdopodobnie kto¶ sprowadzi³ te napêdy do Europy (wg ¼ród³a ¶lady wskazuj± na Niemcy) i mo¿liwe, ¿e kto¶ zacz±³ sprowadzaæ je do Polski i sprzedawaæ po bardzo atrakcyjnych cenach.
Wycofane modele mia³y TLA#001. Kolejna partia, która zosta³a wypuszczona na rynek ju¿ bez tej wady posiada TLA#202. Jednak tak jak powiedzia³em na pocz±tku, podstawa to numer seryjny i dopiero na jego podstawie mo¿na stwierdziæ, jaka jest historia napêdu.
Co to jest TLA mo¿na przeczytaæ w naszym s³owniku tutaj: http://cdrinfo.pl/software/slownik/slownik_w.php?ID=4158144021
Ja mam na mojej TLA#203 i wskazuje na to ¿e jest to ta uszkodzona bo nie potrafi nagraæ p³yty z wiêksz± szybko¶ci± ni¿ x4. Robi b³êdy .Same problemy. My¶la³em ¿e to wina systemu ,albo co¶ ¼le zrobi³em a teraz wiem ju¿ co jest grane
Tak czy siak PLEXTOR jest najlepszy i basta jestem w posiadaniu tej nagrywarki i dvd i cdrw i nie ¿a³uje
Panowie, Bartez pisze prawdê: faktycznie na cdrinfo.com znalaz³em info o wadliwych Plexach wycofanych jaki¶ czas temu ze sprzeda¿y! (http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?ArticleId=11953). Je¶li kto¶ to ¶ci±gn±³ do kraju i wpycha za "extra" cenê to Alstor s³usznie ostrzega….
Sam mam Plexa PX-716- cudo techniki. Wys³a³em swoje numery seryjne do serwisu Alstora na maila serwis@alstor.com.pl i ju¿ dosta³em potwierdzenie, ¿e mój palnik jest czysty!!!
@Kolasty
TLA#203 jest ju¿ ok. To jest jeszcze nowszy hardware revision, ni¿ TLA#202.
Pewnie wiekszo¶æ tych nagrywarek jest w lipnych sklepach albo na Allegro i tyle 😀
TLA 0202 Tez jest OK – to jest pierwsza partia z tych lepszych (europejskich).
Ostatnio pojawily sie TLA 0203 Box oraz bodajrze TLA 0304 OEM (oczywiscie TLA nie wyznacza w jakiej formie sprzedawany jest sprzet, tylko po prostu takie wersje widzialem).
A to ze sprzet bez naklejki Alstor jest wadliwy – ROTFL Panowie nie kompromitujcie jeszcze bardziej tylko obnizcie marze !!! Ten chwyt jest prostu zenujacy …
A co z wersj± BOX bo o niej nie wspominaj±.
oem/box vs retail/bulk
ALSTOR jest dystrybutorem i nie sprzedaje klientom koñcowym wiec nie wiem co znacz± te gadki o chwytach reklamowych. To juz decyczja firmy/sklepu sk±d kupi napêdy, czy wybierze tañsze ¿ród³o ale mniej pewne czy oficialny kana³ dystybucyjny. ALSTOR dobrze robi ,¿e informuje. Jak sie domy¶lam gdyby tego nie robi³ te¿ by kto¶ to skomentowa³ jako zagranie marketingowe. Jak siê cz³woiek nie ruszy dupa zawszsez ty³u jednym s³owem. Wracaj±c do oficialnych kana³ów dystrybucji to ju¿ od wielu lat niektóre firmy wprowadzi³y mozliwo¶æ napraw gwarancyjnych dla produktów kupownych tylko na terenie naszego kraju. Produkty kupowane poza granicami nie s± u nas po prostu naprawiane w ramach gwarancji.
Faktem jest ¿e skoro to nie zagrywki marketingowe (ALSTOR), a na to wynika po przeczytaniu waszych postów winê za ca³± sytuacjê nie ponosi nikt inny jak Plextor!! To on wyprodukowa³ te nagrywarki i to on nie zatroszczy³ siê o to by znik³y z rynku tylko pozwoli³ by by³y sprzedawane dalej, a czy to europa czy azja nie ma znaczenia. Wiêc jakie¶ t³umaczenie ¿e jak kupiê nagrywarkê bez jakiej¶ gównianej naklejki to mogê mieæ felerny towar jest dla mnie co najmniej nie na miejscu. 🙁
To fakt, najlepiej nie pope³niaæ b³êdów ale skoro juz sie zdarzy³…. . Jak widaæ nawet najlepszym zdarzaj± sie potkniêcia. 🙂
Mo¿e po prostu nie s± wcale tacy najlepsi ?
Hmm….
Spokojnie Alstorowcy, spokojnie. 🙂
Ka¿demu spadaj± mar¿e – takie czasy.
Winny jest wy³acznie Plextor. NIE MA ¯ADNEGO PROBLEMU by sprawdziæ drogê produktu od producenta do sklepu komputerowego.
Pomijam przypadki "handlu obwo¼nego" w sensie – kto¶ gdzie¶ kupi³ i gdzie¶ sprzeda³.
Nie wiem jak inni ale ja dostaj±c listê numerów seryjnych wadliwych urz±dzeñ moge zrobiæ raport sprzeda¿y do konkretnych klientów. Wys³anie maila z przeprosinami nie ujmie mi godno¶ci.
Sami jednak widzicie, narzekaæ na ruskich którzy nie powiadomili o zatoniêciu "Kurska" to jedno a zachowaæ siê inaczej to drugie…..
hyhyhy… :)))
IMHO Plextor jest najlepszy choc tym razem zas³u¿y³ na baty.
Z drugiej strony nie takie wpadki widzia³em. Gdyby¶cie wiedzieli jakie lody potrafi± krêciæ NAJWIÊKSI producenci…. W³os siê je¿y.
Ale mi ul¿y³o jak nerwowo odgrzeba³em pude³ko i jest tam ta cholerna naklepka…
Ta naklejka jest zwyczajna-nie ma ¿adnych warstw.Ogry maj± warstwy ;))) Mam TLA 202 ufffffffffffff…
Nie mam naklejki, mam TLA 001 a sprzet od trzech miesiecy dziala jak marzenie, moj szwagier tez ma TLA 001 i zadnej naklejki alstor, tez sobie chwali nagrywarke, wypala dziennie okolo 30 plyt DVD od ponad dwoch miesiecy. Pytam wiec gdzie jest prawda? Czyzby detalisci woleli kupowac z innych kanalow ze wzgledu na nizsza cene a Alstorowi plexy zalegaja na magazynie? A moze ta nagrywarka ma problemy tylko z plytami konkretnego producenta??? My uzywamy Fuji, tanie, dobre i jak widac potrafia magicznie "naprawiac" "wycofane z rynku" Plexy…
jak wiadomo: je¶li nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieni±dze i tak jest te¿ tym razem
.
a tak BTW: jeste¶my w Unii, tak? mo¿emy kupowaæ towary gdzie chcemy, tak? gwaranacje s± europejskie, tak? to niech mi nikt kitu nie wciska, ¿e sprzêt kupiony w Niemczech nie bêdzie serwisowany w Polsce -> wszystkie towary kupione w Unii s± serwisowane w Unii, bez wzglêdu na kraj zakupu lub serwisu (i wszystkie objête s± dwuletni± gwarancj±, bo w Unii krótszej nie mo¿na daæ)
a Alstor tym komunikatem udowodni³, ¿e jest gówniarzem a nie powa¿nym dystrybutorem …
Je¿eli by³a ta wpadka to i mercedesowi sie przyda¿y³a z serj± A chyba wszyscy pamiêtaja jaka by³a wywrotna, ale ja uwa¿am ¿e to moze byæ chwyt marketingowy.
Za¶ ja kupi³em plextora CD-RW 4824A z legalnego ¼ródla i te¿ go szlak trafil po 4 miesi±cach, po 3 dniach mialem juz drugi napêd i ten chodzi zajebi¶cie
Panowie, niektórzy z Was (nie bêdê pokazywa³ palcem) sami wypowiadaj± siê jak dzieci, snuj±c teorie spiskowe o producentach swoich zabawek. Jak ju¿ pisa³em jestem dumnym posiadaczem Plexa PX-716 i chwalê sobie taki krok Alstora! Powtarzam, by³a walniêta seria, pisali o tym na cdrinfo.com, cdrinfo.pl itp. Je¶li który¶ z cwanych dystrybutorów na zachodzie postanowi³ to tanio opchn±æ do "Polaczków" to teraz tacy oszczêdni nabywcy sami musza siê woziæ z naprawami. ALSTOR dobrze robi, ¿e informuje, daje mo¿liwo¶æ sprawdzenia numerów itp. To jest prawdziwy support!!!
Witam,
W zwi±zku z mas± w±tpliwo¶ci obecnych jak i przysz³ych
u¿ytkowników napêdów PX-716 A firmy Plextor w tym temacie proponujê wszelkie pytania kierowaæ na adres : suport@plextor.pl
Z powa¿aniem,
Alstor_serwis
Witam,
adres to support@plextor.pl
Z powa¿aniem,
alstor serwis
a czy wersje oem tez sa z seri padnietych
servis alstora jest chyba niepowazny dosc ze czlowiek dzwoni traci kase na rozmowe to jeszcze posadza za telefonem jakas sprzataczke ktora niema zilonego pojecia o co sie ja pyta i nie potrafi odpowiedziec czy dany numer seryjny nagrywarki jest ok czy jest to seria wadliwa.Prosze daæ tam jak±¶ bardziej kompetentn± osobe a nie infolinie obs³uguj± sprz±taczki.Godne po¿a³owania.
@teddy
Skoro masz wadliwe TLA i brak nalepki to wyglada na to, ze masz lewy naped. Moze i bedzie dzialac ale jak padnie to mozesz zapomniec o gwarancji PES i bedziesz musial oddac sprzet do tego u kogo kupiles i on bedzie sie martwic o jego naprawe/wymienic.
@mandaryn
A slyszales o czyms takim jak wylacznosc? Jezeli nie to poczytaj i sie zastanow. A jak Ci przyjdzie do glowy pytanie czemu ktos ma wylacznosc a inny nie ma to informuje, ze takie dzialanie ma na celu zadbanie o interesy firmy sprzdajacej dana marke.
Chodzi o to, ze taka firma ponosi koszty zwiazane z promocja i dystrybucja danego towaru.
Dodam jeszcze, ze dzisiaj aby wejsc z nowym towaren na rynek placi sie za to kupe kasy. Kosztuje miejsce na regale w sklepie, kosztuje reklama, kosztuje budowanie marki, kosztuje serwis i cala reszta. Nie wystarczy sprowadzic towar do kraju liczyc ze sam sie sprzeda.
Oj ch³opaki zejd¼cie z Alstora!!!
Kto wam sprzeda³ nagrywarkê??
Alstor czy jakis mosiek?
To on jest waszym gwarantem a nie Alstor.
Nie pracujê w Alstorze – zreszt± ³atwo siê domy¶liæ, lecz i mnie denerwuj± telefony enduserów maj±cych problemy.
PANOWIE – cena wcale nie czyni cudów.
Czasem jest mo¿e i dro¿ej, ale macie za to spokój.
A jak kto¶ kupuje w MM, Allegro, gie³dzie to JEGO problem.
Jak wy sobie to wyobra¿acie? Napychacie kieszenie jakiemus faciowi z lewizn± a potem w przypadku problemu szukacie pomocy u generalnego dystrybutora?? No bez ¿artów……
pozdrawiam
Dodam jeszcze:
Plextor da³ dupy ale Alstor wys³a³ info w Polskê choæ móg³ tego nie robiæ i to bardzo siê chwali.
Macie maila do supportu wiêc piszcie a nie dzwoñcie.
Wystarczy tych telefonów… ;)))))
proszê zadbaæ o tryb dma dla napêdów dvd. w trybie pio pracuj± co najwy¿ej 2x – i st±d wiêkszo¶cæ problemów. co do alstora – utrzymanie serwisu wi±¿e siê z niebagatelnymi kosztami, niestety. proszê nie wymagaæ zatem od dystrybutora, aby zapewnia³ obs³ugê gwarancyjn± dla sprzêtu sprowadzonego bez jego po¶rednictwa. nie spotka³em siê jeszcze ze stwierdzeniem, aby alstor komukolwiek zabrania³ sprowadzania sprzêtu – ale skoro kto¶ ma takie wymagania – to na w³asne ryzyko. od wielu lat jestem fanem plexa, przerobi³em kilkana¶cie nagrywarek i innych napêdów (plextor to nie tylko nagrywarki) – ale nigdy nie kupowa³em najtaniej – to nieporozumienie. odno¶nie gwarancji europejskiej – to sprawa plextora, a nie alstora. mog± sobie na to pozwoliæ wielkie koncerny, nie producent zaspokajaj±cy potrzeby bardzo wyrafinowanej czê¶ci klienteli. jak natomiast wygl±da gwarancja europejska wielkich koncernów w polsce – odmówiê sobie komentarza ze wzglêdów formalno-prawnych. mia³em problemy z obecnym w kraju koncernem ponadnarodowym, zwróci³em siê o pomoc do bardzo znanego czasopisma komputerowego – redaktor naczelny obieca³ mi pomoc – skoñczy³o siê na obietnicach – co wydaje siê zrozumia³e s±dz±c po ilo¶ci reklam tego koncernu w czasopi¶mie. pozdrawiam wszsytkich fanów plextora
to co niektóre osoby pisz± o gwarancji miêdzynarodowej napawa mnie strachem …
znajomy sprowadzi³ sobie auto z niemiec, kupione w komisie, z gwarancj± europejsk± i nie ma ¿adnych problemów z obs³ug± gwarancyjn± w Polsce, mimo, ¿e importer w Polsce ani ¿aden polski diler nie zarobili na sprzeda¿y tego auta -> ale zarabiaj± na serwisie, za który p³aci klient (czê¶ci eksploatacyjne) lub producent (naprawy gwarancyjne)