Nielsen Entertainment opublikowało raport na temat preferencji konsumentów multimediów w USA. Jak się okazuje, rośnie znaczenie gier wideo – wciąż są one mniej popularne niż filmy DVD, ale wydatki na nie przekraczają już kwoty przeznaczane na zakup muzyki.
Aż 40% amerykańskich gospodarstw domowych posiada przynajmniej jedną platformę do gier – komputer, konsolę stacjonarną lub przenośną. 23% posiada wszystkie trzy, a najpopularniejszym narzędziem do gier są konsole stacjonarne – donosi Nielsen Entertainment. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 1500 losowo wybranych użytkowników, amerykańscy mężczyźni wydają na gry więcej pieniędzy, niż na muzykę. Liście najczęściej kupowanych multimediów przewodzą jednak filmy DVD. Stale rośnie liczba kobiet-graczy – aktualnie stanowią one już 39% ogółu grających. Jednak zarówno panie, jak i mniejszości etniczne, czują się zaniedbywane przez producentów i wciąż czekają na produkty dopasowane do ich specyficznych potrzeb.
Gry chętniej kupowane, niż muzyka
Bartek Wróbel - Monday, 11 April 2005, 22:58Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.
Wydatki, wydatki.
Ilo¶ciowo na to trzeba patrzeæ!!!
Sztuka jest sztuka.
Och… zapomnia³em…. tyle teraz nowo¶ci od wytwórni muzycznych 😛
nic dziwnego ¿e wiêcej wydaj± – przecie¿ jedna gra na konsolê jest parokrotnie dro¿sza ni¿ jedna p³yta CD!
Bo muzyka spada na psy, wytwórnie próbuj± nam wcisn±æ szmirowate Rap-y i inne g…. Swoj± drog±, o dobr± grê te¿ nie jest ³atwo.
I RIAA znowu napisze o spadku sprzeda¿y muzyki w wyniku piractwa.
hmm w koncu plyta muzyczna kosztuje 30zl, a nie 200zl (gra na konsole lub ponad 100 na pc)