Gwarancja doskonałości

Bartek Wróbel - Wednesday, 13 April 2005, 10:38

Firma ASUSTeK Computer Inc. (ASUS), jako pierwsza z producentów notebooków, objęła 3 nowe serie swoich notebooków - W1, V6 oraz M6 - gwarancją Zero Bright Dot. Dzięki temu użytkownicy notebooków z tych serii mogą być pewni, że ich wyświetlacze nie będą zawierać żadnych zapalonych na stałe pikseli. Jeśli natomiast taka usterka się pojawi, wadliwy panel zostanie wymieniony na nowy.


Czym są zapalone piksele?
Panel LCD złożony jest z pikseli, z których każdy składa się z kolei z 3 subpikseli, odpowiedzialnych za wyświetlanie koloru czerwonego, zielonego i niebieskiego. Poprzez wyświetlanie lub blokowanie wyświetlania odpowiedniej barwy w każdym z subpikseli, piksel może przybierać żądany kolor, czego efekty widzimy na ekranie w postaci obrazu. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy któryś z subpikseli pozostaje cały czas zapalony, uniemożliwiając w ten sposób poprawne wyświetlanie koloru przez piksel. Innymi słowy – zapalony piksel to taki, który jest widoczny na czarnym tle.
Co można z tym zrobić?Uszkodzonych pikseli nie da się usunąć. Jedynym rozwiązaniem jest wymiana całego panelu. Niestety, powszechną praktyką wśród producentów wyświetlaczy LCD jest ustalanie "norm" stwierdzających dopuszczalną ilość uszkodzonych pikseli w panelu. Cierpią na tym użytkownicy, którzy zmuszeni są do pracy z wadliwymi wyświetlaczami.
Dlaczego notebooki ASUS-a?
ASUS jako pierwszy z producentów notebooków gwarantuje swoim klientom, że matryce w zakupionych przez nich notebookach z serii W1, M6 oraz V6 będą wolne od zapalonych pikseli. Jeśli w ciągu 30 dni od daty zakupu użytkownik wykryje choć jeden zapalony na stałe piksel, panel jego notebooka zostanie wymieniony na nowy, pozbawiony usterek.* Taka deklaracja wynika z najwyższej dbałości o jakość produktów firmy ASUS, z której zresztą jest ona od lat znana.
* Warunkiem koniecznym do skorzystania z gwarancji Zero Bright Dot jest przedstawienie faktury lub innego dowodu zakupu.
Więcej informacji:
http://pl.asus.com/products/notebook/event/zbd/HTML/index.htm

Tagi:

Komentarze (0)
  1. shafran pisze:

    ja mam iiyame lcd tez ma gwarancje zero bad pixel

  2. malciak pisze:

    Tak± gwarancjê powinien mieæ ka¿dy producent, bo wciskanie klientom uszkodzonych paneli to lekkie przegiecie.

  3. BD pisze:

    Shafran i gratis ma super serwis, ktory wciska kity w stylu: Panski monitor po podlaczeniu u nas jest sprawny wiec najwyraznie w transporcie od Nas do Pana uleg uszkodzeniu :D. Po ponownym wyslaniu (dobrze, ze na ich koszt) uslyszysz znowu to samo 😀 + pani jest juz niemila i sugeruje, ze obciaza Cie kosztami sprawdzenie sprawnego monitora.

  4. Seth pisze:

    Rozumiem, ¿e notebooków ze zgaszonymi pikselami nie wymieniaj± 🙂
    —-
    "….powszechn± praktyk± w¶ród producentów wy¶wietlaczy LCD jest ustalanie "norm" stwierdzaj±cych dopuszczaln± ilo¶æ uszkodzonych pikseli w panelu……"

    No nie wiem Panie Redaktorze (czy te¿ przedstawicielu firmy ASUS) czy normê ISO xxxxx, która dok³adnie opisuje zasady "pikselozy" mo¿na nazwaæ praktyk± producentów :))))

  5. Bartez pisze:

    @Seth
    To jest oficjalna informacja prasowa z firmy ASUS 🙂 Nie orientujê siê dok³adnie, jak to jest z norm± ISO, je¿eli chodzi o wypalone piksele, ale spotka³em siê z ró¿nymi warunkami wymiany notebooków i paneli LCD. Niektórzy podawali, ¿e maj± byæ 3 piksele obok siebie, inni, ¿e 3 niezale¿nie gdzie, jeszcze inni, ¿e na jakiej¶ okre¶lonej powierzchni w cm. Tak wiêc normy normami, a producenci (lub sprzedawcy) i tak robi± swoje.

  6. Seth pisze:

    No dobra Bartez – sorry z tym przytykiem.
    Zaraz poszukam dla ciebie tej normy.
    Niestety do czytania tylko na trze¼wo bo ledwo idzie to zrozumieæ….

  7. Seth pisze:

    Ogólne za³o¿enia
    http://www.nec-mitsubishi.pl/ftp/1/23/%5B23%5D_artykul_ISO_dla_LCD.rtf

    Tu trochê o pikselach – fajnie ¿e PL
    http://www.servodata.com.pl/faq/elsa/lcd.htm

    Tu po angielsku
    http://www.viewsoniceurope.com/data/63/I13406e2.pdf
    ————————–
    Ogólnie masakra. 🙁
    Sam chcia³bym dostaæ monitor "bez pikseli" ale w tanich brandach jest to trudne. Cieszy, ¿e Asus wymienia takie notebooki.
    Trudno jednak spekulowaæ czy wynika to z najlepszej jako¶ci matryc, które s± produkowane przez kilku (3 czy 4) producentów na ¶wiecie czy z checi "mocnego wej¶cia na rynek" i wymiany jak popadnie ka¿dego kiepskiego wy¶wietlacza.
    Tego siê chyba nigdy nie dowiemy.

    p.s.
    Tych 3-4 producentów to produkuje WSZYSTKIE matryce o ró¿nych klasach jako¶ci i dostarcza do ca³ej ma¶ci producentów sprzêtu.
    Na etapie produkcji i kontroli jako¶ci pó¼niej s± klasyfikowane do poszczególnych klas jakosci. I dlatego m.in du¿e moñki s± drogie bo ciê¿ko zrobiæ du¿y wafel bez wad. 🙁

  8. grzes07 pisze:

    a co bedzie po uplywie 30 dni?
    "Je¶li w ci±gu 30 dni od daty zakupu…"

  9. Seth pisze:

    @grzes07
    O to siê nie martw.
    Pojawienie siê pikseli w pó¼niejszym okresie to nawet nie przypadek tylko pech.

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.