W roku 1998, kiedy jeszcze nie wszyscy wiedzieli co oznacza rozszerzenie mp3, rozpoczął działalność hiszpański serwis muzyczny Weblisten. Chociaż licencje były przyznawane przez autorów i artystów, serwis nigdy nie wystąpił o zgodę wytwórni muzycznych. I to okazało się gwoździem do trumny. Walczący kilka lat mały haszpański Dawid został pokonany przez Goliata przemysłu muzycznego. Z kończem maja Weblisten, decyzją sądu w Madrycie, został zamknięty. Nie powinno to nikogo dziwić zważywszey, że pliki nie były w żaden sposób zabezpieczone, ceny (za) niskie, a pieniądze trafiały bezpośrednio do artystów.
Umowa z artystą to za mało
Gregg - Saturday, 04 June 2005, 21:34Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.
no i jak zwykle wytwornie chronia "prawa artustow" pewnie tantiemy za te mp3 byly wyplacane dzien po tym jak sprzedali utwor a nie tak jak to robia wytwornie po miesiacu no i to bylo jawne pogwalcenie praw artystow, ktorzy tracili przez to 1*10^xUSD
Mam nadziejê, ¿e arty¶ci w koñcu sami siê zorientuj± kto tak na prawdê kradnie ich pieni±dze i podziêkuj± tym wszystkim wytwórniom i zrzeszeniom a zw³aszcza organizacjom "walcz±cych" o ich prawa. A wtedy, mam tak± nadziejê, bêdzie to taki cios, ¿e wiêcej nie podnios± siê z samego dna bagna, w które obecnie wpêdzaj± innych.
AVE
@Majonez nie mog± podziekowaæ 🙁
te wszystkie riaa mpaa i zaiksy to mafie, ¿aden artysta nie zadrze z nimi. 🙁
Normalnie a¿ siê p³akaæ chce. Arty¶ci chyba maj± klapki na oczach, okradaj± ich w bia³y dzieñ.
Bez tych stowarzyszen (czy band) artysci nie maja racji bytu… wytwornie muzyczne nie wydaza im plyt, bo to wytwornie fonograficzne czy tez poprostu producenci maja podpisane umowy z tymi bandami typu riaa. Artysta jest ugotowany, zostaje tylko podziemie.
I dlatego w³a¶nie podziemie wolê. Gorzej gdy artysta chce siê utrzymaæ z tego co robi (nie robi±c komercji tylko zarabiaj±c na muzyce któr± czuje). Wtedy podziemie przestaje byæ alternatyw±… 🙁