Co trzecia płyta z muzyką to piracka kopia - twierdzi Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI). Organizacja szacuje, że w ub.r. nielegalny rynek fonograficzny był wart 4,6 mld dol.
W raporcie wskazano dziesięć krajów "priorytetowych", czyli takich, w których władze państwowe powinny jak najszybciej podjąć odpowiednie działania przeciwko piractwu. I - uwaga! - nie ma na tej liście Polski. Rekordzistą jest Paragwaj, w którym poziom piractwa wyniósł w ub.r. 99 proc.! (...)
W Polsce - jak szacuje Związek Producentów Audio Video (ZPAV), poziom piractwa wynosi ponad 30 proc. W ub.r. wszczęto u nas ponad 1,5 tys. postępowań związanych z nielegalnym kopiowaniem muzyki. Skonfiskowano ponad pół miliona pirackich nośników o łącznej wartości 16 mln zł. Według ZPAV ponad 85 proc. pirackich płyt CD na polskim rynku pochodzi z tłoczni rosyjskich i ukraińskich.
Należy koniecznie zmusić władze państwowe do zajęcia się piratami. I to szyblko, ponieważ oprócz ustawiania cen na niebotycznym poziomie dochodzi również coraz gorsza jakość oferowanych płyt. I nie chodzi tu o zabezpieczenia. Płyty audio są po prostu coraz gorsze technicznie - dźwięk zniekształcony kompresją dynamiki, niejednokrotnie przesterowany - coraz częściej po prostu trzeszczą. Kto jeszcze na to nie zwrócił uwagi powinien posłuchać ostatniego albumu zespołu Mars Volta...
Chyba nie do koñca rozumiem. Piraci s± winni, ¿e jako¶æ oryginalnych p³yt CD jest coraz gorsza? To koncerny powinny siê staraæ, ¿eby ich nagrania oferowa³y co¶ wiêcej ni¿ nielegalne kopie (jako¶æ d¼wiêku). A co do cen: Nie wiem ile kosztuj± teraz piraty ale wiem, ¿e oryginalne p³yty s± za drogie w porównaniu z polskimi zarobkami! Mieli¶my ju¿ na naszym rynku zakoñczone sukcesem próby sprzeda¿y p³yt po niskich cenach (raptem kilka 🙁 ), które udowodni³y, ¿e wytwórnie mog± zarobiæ znacznie wiêcej(!) je¶li tylko obni¿± ceny… One jednak wol± zarabiaæ na mar¿y a nie na ilo¶ci sprzedanych p³yt! Dlatego piractwo ma siê dobrze, kolejne zabezpieczenia psuj± jako¶æ d¼wiêku a p³yty s± coraz gorszej jako¶ci (np. gorzej wywa¿one). No i co najwa¿niejsze: koncerny mog± t³umaczyæ swoje nagonki na u¿ytkowników sieci p2p i "okazjonalnych piratów" pod pretekstem wyimaginowanych (dok³adnie!) strat! A wystarczy³oby obni¿yæ mar¿ê… Tylko po co? Pieniêdzmi wyci¶niêtymi z szarego cz³owieczka podczas procesu o naruszenie praw autorskich (prawdopodobnie) ju¿ nie musz± siê dzieliæ z artystami! Zreszt±, niedawno organizacje typu RIAA doprowadzi³y do upadku firmê (nie pamiêtam nazwy, informacja by³a na cdrinfo.pl), która podpisywa³a umowy bezpo¶rednio z artystami i sprzedawa³a muzykê taniej od koncernów a i autorzy mieli z tego wiêksze profity… Tylko, ¿e organizacje chroni±ce praw tych drugich nie zarabia³y i to by³o powodem konfliktu! Przecie¿ liczy³ siê interes organizacji typu RIAA a nie ludzi, których rzekomo te organizacje reprezentuj±. Chore to wszystko!
"Organizacja szacuje, ¿e w ub.r. nielegalny rynek fonograficzny by³ wart 4,6 mld dol." – czy to jest warto¶æ w cenach sprzeda¿y przez piratów? czy teoretyczna warto¶æ potencjalnie utraconych dochodów organizacji (czyli warto¶æ ca³kowicie fikcyjna)?
jak widaæ, Polska to przyzwoity i praworz±dny kraj – skala piractwa jest u nas ni¿sza od przeciêtnej!!
@Zbigniewus
Odbi³o ci?
Cytat: (…),,Nie wiem ile kosztuj± teraz piraty ale wiem, ¿e oryginalne p³yty s± za drogie w porównaniu z polskimi zarobkami! Mieli¶my ju¿ na naszym rynku zakoñczone sukcesem próby sprzeda¿y p³yt po niskich cenach (raptem kilka 🙁 ) (…) Koniec cytatu.
Id¼ do jakiego¶ DOBREGO sklepu z muzyk± – np. Empiku. Zobacz po ile s± p³yty z muzyk± – 95% polskiego hip-hopu jest w cenie PONI¯EJ 30z³! [ A inni polscy wykonawcy te¿ nie maj± p³yt w cenie powy¿ej 40z³ ] Czy to jest du¿o? – Dla Zbigniewusa tak. Stawiam wiêc pytanie: Za ile powinnny byæ orygina³y – za 5z³?
Staæ was ludzie i ludziska na kompy, nieraz na takie po 3 i wiêcej tysiêcy z³otych. A nie staæ was na p³ytê za kilkana¶cie z³otych? – To jest wasza pieprzona polska mentalno¶æ. Czyli samemu piraciæ, za nic nie p³aciæ i siê usprawiedliwiaæ, ¿e wszystko jest za drogie. [Tak samo robi± polscy politycy – kradn±, bo "sobie radz±" – i my¶l± "Jeden przekrêt/³apówka w prawo czy lewo – nikt nie odczuje du¿ej ró¿nicy" – KA¯DY polityk tak robi. Tak samo jest z piratami – my¶l± "Przecie¿ zarabiam za ma³o (niektórzy po 5000z³ i i tak s± piratami, bo przecie¿ p³yta za 30z³ to "ZA DROGO" – wiêc "Jeden pirat im nie zaszkodzi". Jaki mora³?: piraci tak samo niszcz± przemys³ fonograficzny i nie tylko ten przemys³ identycznie jak politycy (ka¿dy przy swoim korycie) niszcz± i okradaj± (tak jak piraci) nasz kraj!
Powracam do tematu… reszta p³yt (zagranicznych wykonawców) jest trochê droga – ¶rednio 30-50z³.
Ale tu znowu pojawia siê problem – za drogo – nawet je¿eli jest to nieprawda, to dla zasady i idei piractwa nie kupi siê legala.
Przyk³ad: nacharaj siê jak wó³, wypu¶æ muzykê/grê/film/program do wytwórni i czytaj taki komentarz: ,,Je¿eli nie obni¿ysz ceny do np. 10 z³ – chocia¿ to dla polskich piratów jest za du¿o – wiêc do 5 z³ – ale nie, za t± cenê to ju¿ ma siê 6 czystych p³yt! – czyli do 1z³ to wszystko ci rozkradniemy – pu¶cimy do sieci P2P" – i to jest fair play?
Je¿eli kto¶ jest autorem danej rzeczy (np. muzyki) to mo¿e j± sprzedawaæ po ile tylko zechce – ma w zupe³no¶ci prawo do podyktowania ceny nawet 10000 z³ za jeden utwór – je¿eli sobie tego zarzyczy. Nie staæ ciê – nie kupuj – proste!
W sklepie np. warzywniaku te¿ kradniesz ananasy/kokosy/jakie¶ inne egzotyki dlatego ¿e ciê na to nie staæ? – Nie s±dzê.
PS
W Polsce, nawet je¿eli ludzie bêd± zarabiali ¶rednio po 20000 z³/miesi±c to i tak bêdzie od chu*a piratów – zawsze jest pretekst, aby mieæ co¶ za darmo – piraciæ. Taka ju¿ jest g³upia polska mentalno¶æ…
"Je¿eli kto¶ jest autorem danej rzeczy (np. muzyki) to mo¿e j± sprzedawaæ po ile tylko zechce – ma w zupe³no¶ci prawo do podyktowania ceny nawet 10000 z³ za jeden utwór – je¿eli sobie tego zarzyczy. Nie staæ ciê – nie kupuj – proste!"
S³usznie. Nic dodaæ nic uj±æ. Tylko jeszcze ja jako kupuj±cy muszê tê cenê zaakceptowaæ. Za¿ycz sobie w firmie, ¿e chcesz zarabiaæ 10000 z³ za jeden dzieñ, zobaczymy co siê stanie.
Czym innym jest narzekanie na ceny, a czym innym stosowanie prawa kupuj±cego do oceny faktycznej warto¶ci kupowanej rzeczy. Dla jednego obraz jest wart tysi±ce, dla drugiego jest to kawa³ek zamalowanej szmaty. Je¶li p³yta kosztuje tyle ile wed³ug mnie jest warta – kupujê. Je¶li nie – nie kupujê. Lub kupujê pirata je¶li siê napatoczy. Je¶li piratów nie bêdzie – nie kupiê, bo uwa¿am, ¿e ten towar nie jest wart tej ceny. Ot i wszystko.
"Film x w ci±gu pierwszych miesiêcy po premierze w kinach zarobi³ y milionów dolarów" – cytat z opisu filmu. Czym wyt³umaczyæ fakt, ¿e po up³ywie 30 lat od tej premiery wersja DVD kosztuje 60 z³ i wiêcej (bez polskiego dubbingu, a nierzadko lektora)?
@SMJ1989
ostre slowa ale chyba troche nie masz racji – porownaj srednia place Polaka i Niemca, a potem porownaj cene plyty – chyba nie powiesz ze przecietny Polak za swoja pensje kupi tyle samo plyt co Niemiec? Ale ok, 30 zl to rzeczywiscie nie duzo – w sumie moznaby kupic taka plyte, tyle ze… Porownaj cene paliwa w Polsce i Niemczech, teraz wyobraz sobie ze masz 3 dzieci w wieku szkolnym, dla ktorych musisz kupic komplet podrecznikow, ktore musisz ubrac i wyzywic. Troche malo w portfelu? To nie jest tak, ze Polak to swinia, ktora zawsze wszystko ukradnie jak bedzie miala okazje. Po prostu wiekszosc oszczedza bo koszty zycia w Polsce sa wysokie. Gdyby Polak zarabial wiecej to wiecej by wydawal i kazdy wolalby kupic w cywilizowanym sklepie a nie gdzies pokatnie na bazarze krecac nerwowo glowka… Teraz pewnie powiesz ze wiekszosc piracacych w Polsce to mlodziez – pewnie tak bo starzy nie znaja internetu i muzyka ich juz tak nie obchodzi. Tylko ze piracaca mlodziez to dalszy ciag mojej wyliczanki – skad taki malolat ma wziasc pieniadze na plyte? Zarobic? W kraju z 20% bezrobociem? Z kieszonkowego od rodzicow? W kraju w ktorym 30% narodu zyje na granicy ubostwa? Poza tym kazdy kto umie liczyc moze sobie wykalkulowac ze wielkie wytwornie robia go w konia sprzedajac plyty w takich cenach jakie sa w sklepach a nikt nie lubi przeplacac – wlasnie dlatego w bogatych krajach tez istnieje piractwo …. A co do tej harowki biednych artystow – wolalbym podrzec sobie gardlo nawet caly miesiac w studiu nagraniowym i zbijac z tego tantiemy przez caly rok niz dzien w dzien siedziec w robocie. Mozemy powinnismy traktowac artystow jak innych rzemieslnikow? Czyli chcesz miec na chleb to komponuj/koncertuj non-stop bo za lezenie nikt nie placi? Tyle ze artysci to tacy taksowkarze – siedza caly dzien, czytaja gazetke, jak kogos podwioza to inkasuja tak zeby miec za caly dzien roboty a jak ktos podjedzie tramwajka to go "okradli". Kwestia praw autorskich jeszcze dlugo sie bedzie "ukladac" bo wlasnosc intelektualna to cos innego niz ananasy w sklepie. I jak ukradne ananasa to zjem go tylko sam, a jak ukradne piosenke to ja moge sluchac i ty mozesz sluchac.
@SMJ1989
Nie znoszê hip-hopu! Co z tego, ¿e p³yty z hip-hopem kosztuj± 30 pln skoro nie nadaj± siê (wed³ug mnie) do s³uchania? Jak chcê kupiæ p³ytê jakiego¶ ambitniejszego wykonawcy to muszê wybuliæ 60-70pln! Dlatego kupujê 1-2 p³yty rocznie dla siebie i podobne ilo¶ci jako prezenty dla Rodziny i znajomych. Gdybym nie dosta³ od czasu do czasu jakiej¶ p³yty w prezencie to jak¿e skromna by³aby moja p³ytoteka? Wed³ug mnie rozs±dna cena p³yty to 30 pln a nie 60-70. Nie kupujê piratów wiêc nie masz prawa mnie obra¿aæ sugeruj±c, ¿e dla mnie orygina³y powinny kosztowaæ 5 pln! Tak sie sk³ada, ¿e sponsorujê ulubionych wykonawców w miarê swoich mo¿liwo¶ci finansowych – robi± ambitn± muzykê wiêc piratowanie ich nagrañ by³oby chamstwem a nie wyrazem uznania!
p³yty wykonawcow których ja s³ucham kosztuja za 2xcd oko³o 160 z³otych a z polskim hiphopem jest jak z disco polo du¿o, tanio do d…
Cholera, ja siê tylko dziwiê ¿e tylko 1/3 p³yt to piraty. Bo dla mnie p³yty zagranicznych 'artystów’ nie s± warte 60 czy 70 z³ociszy. A co do polskich wykonawców. Nie bêde siê wypowiada³ co do polskiego hip-hopu. Ka¿dy ma swoje gusta. Ale ja nawet piratów bym za darmo nie wzi±³. Szkoda p³ytek aby nagraæ takie có¶.
Je¶li ju¿ jeste¶my przy cenie 5z³ za p³ytê 🙂 to jest to mo¿liwe, i nawet udowodnione. Przez niestety p. Wi¶niewskiego. Oczywi¶cie zwarto¶ci tej p³yty komentowaæ nie bêdê ;). Nie mniej jest bardzo ma³o p³yt które s± warte swej ceny, bo wszystkie utwory siê podobaj±. Zazwyczaj jest tak ¿e s± 3-4 utwory a reszta to jakie¶ odrzutki byleby zape³niæ p³ytê.
Dochodzi jeszcze trwa³o¶æ p³yt audio. Jak sami wiemy no¶nik na którym zapisany jest orygina³ jest baaaardzo podatny na zarysowania. 2 lata przy normalnym/czêstym u¿ytkowaniu i p³ytka przeskakuje , a je¶li nie, to na 90% jest ju¿ nieco porysowana. P³ytki cd-r lub cdr audio s± z natury trwalsze…. cd-r zw³aszcza, gdy poniek±d maj± byæ przeznaczone do przechowywania danych – to my¶lê ,¿e p³ytka audio nagrana na verbatimie wytrwa mi d³u¿ej ni¿ ta , z której tego verbatima nagra³em. Co do gustów – nie wypowiadam siê. W empiku jedyne co mnie interesuje na ten moment to reedycje p³yt Armii i mogê wyj¶æ. Ceny p³yt odpowiadaj±cych mojemu gustowi oscyluj± od 65z³ w górê… a niektóre s± nie do zdobycia na polskim rynku… racjê maj± koledzy , którzy pisz± o coraz ni¿szej jako¶ci p³yt oryginalnych. Mia³em przypadek gdy p³yta zespo³u Interpol brzmia³a lepiej z mp3 i to promówki ni¿ z orygina³u kupionego w sklepie…Jak mam siê dziwiæ gdy wiêkszo¶æ p³yt na polskim rynku jest po prostu niedostêpna…gdzie kupiê w sklepie wychodz±c z domu p³yty Coil, Saviour Machine, Ordo Rosarius Equilibrio lub M83…. zostaj± sklepy internetowe i to nie czasem polskie lecz najlepiej niemiecki Amazon. Tak¿e zupe³nie nie dziwiê siê piractwu, nie do koñca popieram ,ale nie mam innego wyj¶cia .
Co do konfiskaty p³yt – ojciec znajomego jest policjantem i mia³em ju¿ propozycjê zakupu pewnych tytu³ów po promocyjnych cenach, tak¿e je¶li "w³adza" jest jaka jest, jacy mamy byæ my?
Je¶li najni¿sze wynagrodzenie zacznie w Polsce wynosiæ tyle ile np. we Francji czyli ok. 2800 z³ – zmieniê tre¶æ posta. Na razie nic z tego. Pozdrawiam.
Cytat kretosa: ,,Po prostu wiekszosc oszczedza bo koszty zycia w Polsce sa wysokie.” – najlepsze usprawiedliwienie ka¿dego pirata. To najlepszy sposób na wmówienie sobie, ¿e piractwo to nic z³ego – rzecz naturalna, i nale¿y j± popieraæ.
Cytat Doriana: ,,Co do konfiskaty p³yt – ojciec znajomego jest policjantem i mia³em ju¿ propozycjê zakupu pewnych tytu³ów po promocyjnych cenach, tak¿e je¶li "w³adza" jest jaka jest, jacy mamy byæ my? " – oto Polak (z³odziej i krêtacz jak ka¿dy inny Polak, mo¿e 1% to wyj±tki). Skoro nawet policjanci do walki z piractwem (podejrzewam, ¿e od tego – bo konfiskowa³ p³yty) sprzedaj± taki towar to znaczy, ¿e nasz kraj jest zepsuty do szpiku ko¶ci. Kto ma walczyæ z t± plag±? [Zaraz pewnie posypi± siê komentarze w stylu: ,,Niech obni¿± ceny ble ble ble”]
Je¿eli nie staæ was na legaln± muzykê to s³uchajcie sobie radia, albo ogl±dajcie Vivê [za które 80% pewnie i tak nie p³aci abonamentu bo: ,,Do mieszkania mi ¿aden ****** nie wejdzie bez nakazu, aby sprawdziæ, czy mam radio – kolejny dowód mentalno¶ci polskiej].
PS
To, ¿e da³em za przyk³ad p³yty z hip-hopem nie znaczy, ¿e tego s³ucham – by³ to dobry przyk³ad, poniewa¿ SPORO ludzi tego s³ucha (yo yo).
PS2
Wiecie kim zostanê w przysz³o¶ci – policjantem do walki z piractwem komputerowym i zapud³ujê ile wlezie piep******* piratów. Ale bêdzie fajnie… :]
Ka¿dy z was siê troche myli i ka¿dy ma troche racji. Co do piractwa to faktem jest, ¿e w Polsce ludzie kupuj±cy komputer za 5000 z³ nie kupuje oryginalnego oprogramowania bo wie, ¿e nie musi … mo¿e miec pirata … i tak jest, ale nie jest tak zawsze. Jest masa ludzi, którzy nie s± w stanie sobie pozwoliæ na wiele rzeczy. Wychodzi na to, ¿e taka p³yta z muzyk±, oryginalny system czy te¿ cokolwiek z mas± op³at licencyjnych, tantiemów, zysków dla miliona po¶redników staje sie luksusem … Wychodzi na to, ¿e jak kogo¶ nie staæ to kupuje, ale nie róbmy tego z rzeczami, które s± codzienno¶ci±. Za nied³ugo wyjdzie, ¿e posiadanie okularów bêdzie luksusem, albo inna rzecz, któr± na codzieñ chce mieæ lub pragnie choæby zobaczyæ masa ludzi. P³yta z muzyk± sta³a siê luksusem w Polsce. Przeciêtny Polak pracuje na tak± p³ytê ca³y dzieñ – pe³ny etat. Podczas gdy w innych miejscach jest to godzina, pó³ godziny, 2 godziny … czy to normalne ???
nasi wspaniali politycy zrównuj± ceny z Unijnymi, a zapomnieli zrównaæ te¿ p³ace. Wielkie koncerny, ¿eby nie robiæ spekulacji utrzymuj± ceny w Polsce na poziomie Unijnym, a wiêkszo¶æ Polaków nie mo¿e sobie pozwoliæ na podstawowe rzeczy.
Tutaj pojawia siê nastepne przekonanie – czy jestem gorszy, ¿e nie moge tego mieæ ??? no i wtedy powstaj± pirackie kopie – jakby nie by³o klientów na piraty to nie by³oby sprzedawców.
Gospodarka jest chora a razem z ni± naród. Nauczy³em siê, ¿e p³yty z muzyk± kupuje w sklepie, a jak mnie nie staæ to na Allegro (czyt. u¿ywan±) wszystkie p³yty maj± kopie któr± odtwarzam byle gdzie i orygina³ stoi na pó³ce (bo nie staæ mnie na utrate takiej p³yty, która kosztuje 50 z³) a jak chce pos³uchaæ na sprzêcie wysokiej klasy to wtedy raz na ruski rok biore orygina³ …
wszystko trzeba chcieæ, a czasem tylko móc …
@ Tipros
Zwracam honor! My¶la³em, ¿e na tym forum s± sami piraci.
Nie widzê sensu p³aciæ kupe kasy za p³yte, poniewa¿ i tak wiêkso¶c z tych pieniêdzy idzie na po¶redników a artysta i tak dostaje parê z³otych. Albo p³yty dvd z filmami, nierzadko 100 z³ za film. Lepiej i¶æ do wypo¿yczalni i sobie przegraæ.
@SMJ1989
"My¶la³em, ¿e na tym forum s± sami piraci" – na jakiej podstawie? Czê¶æ z osób, które tu siê wypowiadaj± kupuje p³yty bardzo rzadko bo nie staæ ich na kupno wszystkich p³yt, które by chcieli mieæ – ALE NIE KUPUJ¡ PIRATÓW!!! Obra¿asz ludzi, których nie znasz! Kto da³ Ci prawo do os±dzania tych, o których nic nie wiesz? Sk±d wiesz, ¿e kupuj± pirackie kopie? S±dzisz, ¿e jak kogo¶ nie staæ na orygina³ to biegnie po pirata? Powiniene¶ przeprosiæ nie tylko Triposa ale te¿ kilka innych osób! A co do radia i VIVY: Nie wszystkich bawi taka komercyjna papka! Ja rozwi±za³em problem braku kasy na oryginalne p³yty w prosty sposób. Nagrywam audycje z niekomercyjnych, internetowych stacji radiowych. Nie rozpowszechniam dalej tej muzyki. To JEST W PE£NI ZGODNE Z PRAWEM! Zdziwiony? Nie trzeba kra¶æ! Trzeba tylko pój¶æ na kompromis – legalna muzyka za darmo, ale z gorsz± jako¶ci± d¼wiêku…. A jak uzbieram trochê kasy to kupiê kolejn± ORYGINALN¡ p³ytê z mojej gor±cej listy najlepszych albumów i bêdê rozkoszowa³ siê wysok± jako¶ci± d¼wiêku! 🙂
@Zbigniewus
—cut
@SMJ1989
My¶la³em, ¿e na tym forum s± sami piraci" – na jakiej podstawie?
–cut
teraz ja pomy¶lê dlaczego on tak pomy¶la³:
na podstawie tego ¿e ma 16 lat.jeszcze nie pracowa³ bo chce zostaæ 'specem od piratów’ w policji.
cytat SMJ1989
"najlepsze usprawiedliwienie ka¿dego pirata. To najlepszy sposób na wmówienie sobie, ¿e piractwo to nic z³ego – rzecz naturalna, i nale¿y j± popieraæ".
Widze ze masz jasno sprecyzowane poglady – w Polsce podobnie jak na calym swiecie jest tylko kilku duzych wydawcow muzyki – zalozmy ze nagle umawiaja sie i podnosza ceny 5-krotnie – skoro Polak potrafi kupic plyte, na ktora pracuje caly dzien to moze Amerykanin tez? Sprzedaz oczywiscie spada np. 2-krotnie, ale sa tez mniejsze wydatki (bo produkuje sie 2 razy mniej plyt), no i kosztuja wiecej wiec w sumie wytwornie zarabiaja. Amerykanin pracuje caly dzien na ulubiona muzyke, Polak caly tydzien – jak Ci sie podoba taka wizja?
Nie popieram piractwa – jezeli ktos sie napracowal to powinien miec za to jakies profity, ale teraz poszkodowani sa tylko konsumenci bo na pewno nie wielkie wytwornie. Sprzedaz muzyki spada lub rosnie, ale piractwo nie jest w stanie zniszczyc przemyslu muzycznego i jego wplyw na sprzedaz plyt juz od jakiegos czasu jest staly.
Uwazam ze obecny system praw autorskich/patentowych jest niesprawiedliwy i nierealny do utrzymania na dluzsza mete. Dlaczego artysta moze czerpac profity ze swojego utworu przez kilkadziesiat lat? Wyobraz sobie ze stolarz zrobil Ci meble do kuchni i za kazdym razem jak siadasz z jakims go¶ciem do sto³u to musisz wp³aciæ na konto tego stolarza pewn± sumkê… Dlaczego fryzjer musi placic jezeli w zakladzie pusci muzyczke? Czy muzeum powinno placic tantiemy za kazdego ogladajacego obraz? Czy biblioteki powinny placic autorowi za kazda wypozyczona ksiazke? Zmierzamy w kierunku calkowitej paranoi jesli chodzi o prawa autorskie i patentowe. I nad tym nalezy sie zastanowic – jak ureguluje sie te kwestie w rozsadny sposob to piractwo stanie sie marginesem tego rynku. A obecny system prawny jest po prostu smieszny – piractwo jest karane wielokrotnie bardziej niz przestepstwa przez ktore cierpia ludzie. O tempora o mores…
@SMJ1989
I Ty siê publicznie przyznajesz kim bêdziesz ?
Je¿eli tylko na tyle Ciê staæ (inteligencja policjantów jest szeroko znana) to proszê, przyjmij moje najszczersze KONDOLENCJE….
P.S. RiP
czuje sie porownany do politykow. prosze tego wiecej nie robic. to narusza moja godnosc. jestem obywatelem /nie politykiem/.
@Zbigniewus
"Trzeba tylko pój¶æ na kompromis – legalna muzyka za darmo, ale z gorsz± jako¶ci± d¼wiêku…. A jak uzbieram trochê kasy to kupiê kolejn± ORYGINALN¡ p³ytê z mojej gor±cej listy najlepszych albumów i bêdê rozkoszowa³ siê wysok± jako¶ci± d¼wiêku! "
Majorsi od lat obni¿aj± jako¶æ masteringów jak i t³oczeñ. Co ciekawe t³oczenia na rynek amerykañski s± z regu³y lepsze ni¿ w Europie ale to po wbrew pozorom du¿o wiêkszy rynek wiêc im siê op³aca.
Co do jako¶ci orygina³ów to na rynku masowym s± problemy od d³u¿szego czasu a o jako¶æ nagrañ dbaj± niszowe wydawnictwa podczas gdu w studiach Universalu czy EMI tnie siê godziny pracy nad p³yt±. Potem wydaje to samo za wy¿sz± cenê na SACD lub remaster/pakiety dla fanów itd robione przez np. Boba Ludviga który w przeciwieñstwie do dzisiejszych odpierdalaczy masówki potrafi dobrze zmiksowaæ i masterowaæ nagrania.
@LeP
W pe³ni siê z Tob± zgadzam. Na szczê¶cie nie interesuj± mnie p³ytki wydawane dla masowych odbiorców, a ró¿nicê w jako¶ci nagrañ z du¿ych i ma³ych wytwórni widzê (a w³a¶ciwie s³yszê 😉 ) wyra¼nie. Radio internetowe traktujê g³ównie jako ¼ród³o informacji o tym co warto kupiæ i jako ¼ród³o muzyki, któr± mogê pos³uchaæ kiedy nie mogê sobie pozwoliæ na zakup kolejnej p³yty…
A wiesz dlaczego molochy typu EMI, BMG itp. maj± gdzie¶ jako¶æ nagrañ? Bo fani Britney Spears i hip-hopolo i tak nie widz± ¿adnej ró¿nicy! W tych nagraniach nie ma ¿adnych niuansów, którym warto by by³o siê przys³uchaæ! Dlatego te¿ mo¿na oszczêdziæ na masteringu!
bla bla bla bla cena cena cena wiem ze sie powtarzam ale poki tego ktos u gory nie zrozumie to piractwo bedzie kwitlo az zajmnie 80-90 % rynku na calym swiecie
Moja ma³a propozycja: do ka¿dej p³yty sprzedawanej w kwocie powy¿ej 50 z³ mo¿na by zamieszczaæ drukowan± na kredowym papierze informacjê, np.: 'Jak z 1200 z³ wyp³aty skubn±æ równowarto¶æ 2 p³yt CD-Audio – tak, a¿eby ¿ona nie zauwa¿y³a’, albo: 'Poradnik – jak byæ fanem muzyki i nie zdechn±æ z g³odu…’
@SMJ1989
PS2
Wiecie kim zostanê w przysz³o¶ci – policjantem do walki z piractwem komputerowym i zapud³ujê ile wlezie piep******* piratów. Ale bêdzie fajnie… :]
Masz racje… pirat to najwiekszy przestepca!!! najlepiej z nim na krzeslo albo do komory. Co z tego ze jak dostalbys kose w plecy na ulicy to policja nic by nie zrobila, zawsze mozna sie pocieszyc ze byli zajeci rozpracowywaniem z³a tego swiata – piratow, ktorzy swoj± drog± s± bezcenni dla producentow.
30 z³ za plyte powiadasz… hmmmmm… ciekawe. Ja jednak nie slucham hip shitu wiec podam Ci moj przyklad (jako fana Iron Maiden) – wydatki na muzyke JEDNEGO wykonawcy na rok 2002:
1) rock in rio III AUDIO – 99 z³
2) rock in rio DVD VIDEO -69 z³ (na szczescie producent bil rekord sprzedazy wiec obnizyl cene koncertu)
3) Edward the great AUDIO
4) Eddie’s Archive – kilkaset dolarow na e-bay
5) The Number OF The Beast DVD VIDEO – 89 z³
i prosze nie pisac czegos w stylu 'po co ci edward the great… przeciez to tylko skladanka the best of’. Pragne zaznaczyc ze My (mowie o ludziach sluchajacych ambitnej muzy a nie masówki) wspieramy ukochanych artystow i staramy sie kupic kazda plyte jaka wydadza by moc powiekszyc wspaniala plytoteke… no a poza tym nawet skladanka to nielada gratka dla fana 😉
jestem tylko ciekaw co ma zrobic osoba ktora jest rowniez fanem iron maiden ale np nie jest w stanie kupic sobie 'Eddie’s Archive’, bo nie oszukujmy sie, pack ten jest poza zasiegiem milionow Polakow. Czy taka osoba nie moze jej sobie zgrac ?
a co np jesli mam w domu 300 bootlegow iron maiden ??? czy to tez jest lamanie praw autorskich ? w 2003 roku dalem 90 z³ za bilet na plyte w spodku, wiec mam chyba prawo do posiadania zapisu koncertu, zwlaszcza ze piosenki te i tak mam na oryginalnych lp…
niestety s± ludzie pokroju SMJ1989 dla ktorych kazda empetrojka to od razu pirat, a kazdy na tym forum to nagrywarke ma do jednego celu. Mam swoj zespol i kupe w³asnych rehearsali i dem na mp3 ciekawe czy to tez jest wg was nielegalne… w koncu zaden dystrybutor ani zwiazek artystow nie dostal od mojego grania z³otowki.
a na zakonczenie ciekawostka ze swiata przestepczego:) i swiadectwo naszej wspanialej, kochanej, dzielnej policji ktor± miejmy nadzieje zasil± ludzie pokroju SMJ1989 – trzy miesiace temu mialem wlamanie do zakladu pracy, skradziono sprzetu na parenascie tysiecy zlotych. Zlodzieje byli widac amatorami bo wg policji zostawili sporo sladow i odciskow palcow. Po tygodniu sledztwo umozono. Za to pare dni temu slyszalem fanastyczna wiadomosc ze zlapali jakiegos chlopaka co kupowal nielegalne gry 🙂 Swietna rehabilitacja. W koncu u mnie ukradli tylko kilkanascie tysiakow w sprzecie, a chlopak okradal koncerny z MILIONOW, przec niego pracy nie maj± setki osob 🙂
Pewno odbierzesz SMJ1989 moja wypowiedz jako atak na swoja osobe, ale wybacz, uraziles mnie wypowiedzia: My¶la³em, ¿e na tym forum s± sami piraci. Skad Wiesz kto jest na tym forum ? A moze tu nikt nie piraci ? A moze Ty Piracisz i sie w ten sposob Podbudowywujesz? Nie oceniaj innych. Narzekasz na rzad, ale z tego co widze Ty Bylbys niewiele lepszy.
@pazdzier
"a co np jesli mam w domu 300 bootlegow iron maiden ??? czy to tez jest lamanie praw autorskich ? w 2003 roku dalem 90 z³ za bilet na plyte w spodku, wiec mam chyba prawo do posiadania zapisu koncertu, zwlaszcza ze piosenki te i tak mam na oryginalnych lp…"
mysle, ze to jest lamanie prawa. to jakbys stwierdzil w pewnym momencie, ze skoro na zakup Windowsa 98 + jego serwisowanie wydales wiecej niz cena Windowsa XP, to mozesz legalnie spiracic XPka. zakup biletu na koncert nie upowaznia Cie do jego utrwalania.
z reszta tego co napisales – zgadzam sie.
Fajnie – mentalno¶æ Polaków jest piraciæ – bardziej chorego stwierdzenia nie s³ysza³em ,obecnie trendy jest byæ legalny
, ale Frank Sinatra za 70 z³ -1 cd to pewnie wydanie dla specjalnej troski kieszeni .Kto da³ ci prawo opluwaæ mój naród
SMJ 1989 .
K u r w a. Widzê, ¿y wszyscy na mnie naje¿d¿aj±. I tak nie zmieniam swojego zdania dotycz±cego piractwa na tym forum. Trzeba byæ idiot±, aby siê nie domy¶liæ o co naprawdê chodzi w komentarzach cdrinfo.pl
Wszyscy (tak wszyscy, a co, kto¶ ma inne zdanie?) trzymacie siê wielk± "kup±" tak samo jak polscy politycy. Jeden popycha do swoich g³upawych pomys³ów drugiego – jak baranki id±ce na rze¼ (hm… fajne porównanie).
80% z was jest naprawdê ograniczona umys³owo. Od razu to widaæ po waszych g³upich komentarzach:
"bla bla bla bla cena cena cena wiem ze sie powtarzam ale poki tego ktos u gory nie zrozumie to piractwo bedzie kwitlo az zajmnie 80-90 % rynku na calym swiecie" – to jest inteligentne, i nie popiera piractwa?
"I Ty siê publicznie przyznajesz kim bêdziesz ?
Je¿eli tylko na tyle Ciê staæ (inteligencja policjantów jest szeroko znana) to proszê, przyjmij moje najszczersze KONDOLENCJE…. " – to te¿? Nie ka¿dy "pa³a" jest obibokiem i inteligentem inaczej (tak na marginesie – co siê wszyscy przyp*** policji, a nie np. lekarzy, którzy zaszywaj± w bebechach husty?, albo takich, którzy odsy³aj± z kwitkiem a potem ich by³y pacjent umiera?)
Pozdrawiam.
"Piractwo gór±!" jak to kiedy¶ powiedzia³ kto¶ na forum.