Nowe informacje na temat Sony PS3

admin - Friday, 22 July 2005, 16:49

W czwartek korporacja Sony ujawniła narzędzia, które zostały stworzone z myślą o firmach deweloperskich, pracujących nad grami dla PlayStation 3 - konsoli następnej generacji. Kolejna seria narzędzi ma zostać napisana przez firmy jak SN Systems, Ageia Technologies, Havok i Epic Games.
Sony_PS3_White.jpg



Sony liczy na zdominowanie całego domowego rynku rozrywkowego, włączając w to gry, muzykę, filmy i inne.
"Rzeczy, które myśleliśmy że są możliwe tylko w filmach, są teraz możliwe w grach", powiedział Ken Kutargai, szef działu tworzenia gier. Codziennie odbierane są kolejne telefony w celu uzyskania informacji o procesie tworzenia gier na PS3.
Sony PlayStation 3 posiada chip graficzny z 300 milionami tranzystorów, jest to znacznie większa moc obliczeniowa niż połączenie możliwości Microsoft XBox, Nintendo Game Cube i Sony PlayStation 2 razem.
Poinformowano również, że w odróżnieniu do PS2, gry na PS3 nie będą posiadać żadnych ograniczeń w postaci kodów regionalnych. Jednak odtwarzanie wideo w standardzie HD będzie odbywało się przez interfejs HDMI i będzie posiadało system ochrony.
Według specjalistów, stworzenie high-endowej gry dla maszyny jak PS3 może wzrosnąć do kwoty między 15 - 20 milionów dolarów, przy czym obecnie jest to 10 milionów dolarów.

Tagi:

Komentarze (0)
  1. Pumba2000 pisze:

    To dopiero bedzie wyzwanie … tyle lini kodu … o wiele zaawansowane funkcje itd … moze zrobia chodz 1 tytul ktory w calosci wykorzytsa moc konsoli … ale chyba mysle ze to jest nie mozliwe ….

  2. malciak pisze:

    Ja tam wole xboxa 360.

  3. Berion pisze:

    A ja narazie nic nie wolê… Dopóki nie zobaczê ¿adnej gry (z prawdeziwego zdarzenia, a nie popluczyny w stylu fatavision) wstrzymam siê od wyroku.

    Na razie stajê przy X36078986754774713121135

    Pozostaje równie¿ kwestia sporna co do teoretycznej mocy next gen’ów.

    Ciekawe te¿ jak siê ma sprawa wsparcia developer’ów bibliotekami. Jak by³o z PS2 ka¿dy chyba wie… …

  4. NeoFighter pisze:

    no tak koszty produkcji gry wzrosn± to oczywiste jest, ¿e gracze te¿ oberw± po kieszeni, ale miejmy nadziejê, ¿e warto bêdzie wydaæ tyle kasy

    aha, no i teraz wiadomo dlaczego nie bêdzie blokady regionalnej dla gier, chodzi o te koszty (roz³o¿a siê na ca³y ¶wiat, w razie gdyby gra nie wypali³a zawsze siê gdzie¶ sprzeda)

  5. respawn pisze:

    Witam wszystkich!

    Tak sie sklada, ze jestem pracownikiem firmy developerskiej, zajmujacej sie przygotowywaniem gier na konsole PS, obecnie PSI i PSII. Chcialbym podzielic sie swoimi uwagami:

    1. jesli ktos chce zobaczyc probki mozliwosci PSIII, polecam strone http://www.gametrailers.com i demo gry KillZone2 – obecnie moim skromnym zdaniem jest to najlepsze demo jakie widzialem w zyciu i czekam z niecierpliwoscia na wiecej…

    3. jesli chodzi o ceny gier to bardzo trudno przewidziec, bo prawda jest taka, ze wszystkie procesy developerskie kontroluje SONY, nie kazdy wie, ze po przygotowaniu gry, SONY ja ocenia i wydaje opinie, czy gra moze zostac wydana czy tez nie – za takie testy trzeba zaplacic i to nie mala kwote, jesli SONY zrezygnuje z tych patentow (lub kosztow tych dzialan) to cena finalnego produktu bylaby znacznie nizsza…

    4. SONY wydajac opinie o danej grze i dopuszczajac ja do sprzedazy wyznacza rynek (gra moze byc dopuszczona do sprzedazy w europie, ale moze nie miec licencji na USA), przez co taka gra sprzedawana na ograniczonym rynku musi byc drozsza by producenci i hurtownicy wyszli na swoje…

    5. Na ceny przyszlych produktow znaczny wplyw maja ceny sprzetu, wchodzacego w sklad wyposazenia firm developerskich, mam tu na mysli SONY PS dev kit (taki jakby kombajn zlozony z komputera i dwoch konsol uzywany do debugowania produktu w trakcie produkcji) – te uzadzenia nawet dzis dla PSII sa sporym kosztem, co bedzie dla PSIII, nei wiadomo (ale pewnie ceny beda z kosmosu)…

    Pozdrawiam!

  6. respawn pisze:

    PS. Co do wsparcia bibliotekami to trzeba zaznaczyc, ze SONY wspiera tylko wybrane firmy, zajmujace sie pod nadzorem SONY superprodukcjami. W procesie produkcji oprogramowania gier zasadnicza role odgrywa silnik graficzny, zazwyczaj niezaleznego producenta i to on dostarcza biblioteki! Z tym to sprawa sie ma tak, ze masz tyle za ile zaplacisz. Jesli kogos stac na produkcje na silniku RENDERWARE to na pewno nie narzeka i narzekac nie powinien…

  7. zYxMa pisze:

    Moze byc nawet XBOX 9000 😛 i tak nie bedzie lepszy od PS[3] nie chodzi o sprzet, ale o calokszta³t. Gry na PS wymiataja.

  8. grzes07 pisze:

    @Berion

    w 100% popieram, ja rowniez wole sobie odpuscic bo same gadanie to jeszcze za malo bo mozna sie srogo zawiesc, a czy gry na PS az tak "wymiataja"?, jest kilka gier naprawde dobrych ale o wiele wiecej "kiczowatych".

  9. desden pisze:

    Mnie PS3 tylko zmusi Fajnalem i MGS4 a Xbox360 niczym co bym lubia³,nawet halo czy killzone mi nie przydanie do gustu, chyba ze stanie sie cud….:D

  10. respawn pisze:

    Elo!

    Zgadzam sie w 100% z grzes07. Na PS jest kilka gier ktore wymiataja, reszta to syf nie warty nawet zlamanego grosza. Choc pracuje z tym sprzetem na codzien i czesto ogladam rozniste gry na PS, nigdy nie zrezygnuje ze swojego PC’ta…

    Pozdrawiam!

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.