DRM w domu i zagrodzie

Gregg - Monday, 03 October 2005, 21:02

Marlin Joint Development Association (JDA) to organizacja zrzeszająca przemysł technologii powszechnego użytku. Założona w styczniu 2005 roku przez Intertrust Technologies, Matsushita Electric Industrial (Panasonic), Royal Philips Electronics, Samsung Electronics i Sony Corporation w celu opracowania specyfikacji otwartej uniwersalnej platformy standardu Digital Rights Management (DRM) dla elektroniki powszechnego użytku, ogłosiła dzisiaj powołanie Marlin Developer Community (MDC).



MDC zajmie się ustanawianiem standardów technologicznych i promocją organizacji umożliwiającej producentom sprzętu i oprogramowania dostęp do specyfikacji DRM Marlin. Platforma Marlin DRM jest przeznaczona dla urządzeń takich, jak telefony komórkowe, komputery oraz przenośne i stacjonarne urządzenia powszechnego użytku.

Źródło: PR Newswire

Tagi:

Komentarze (0)
  1. pietro_asp pisze:

    i znowu zaczynaja wymyslac zabezpieczenia ktore trzebabedzie omijac

  2. malciak pisze:

    Ja napewno nic nie kupie z tym gównem!!

  3. torrentos pisze:

    niech jeszcze zabezpiecza komórki, ba niech wszystko zabezpiecz± przed wszystkim ! Co za czasy …

  4. Lester pisze:

    i kolejne wywalone w b³oto $, no ale z czego¶ nieroby musz± ¿yæ, np. z rozboju na zabezpieczeniach

  5. teddy pisze:

    FAKTY:

    1. Producent dobrej marki proszku do pieczenia ma pe³ne prawo do zabezpieczenia swego produktu przed kopiowaniem.
    1a. Urz±dzenie kopiuj±ce proszek do pieczenia ka¿dej marki to narzêdzie przestêpstwa.

    2. Producent dobrej marki samochodów ma pe³ne prawo do zabezpieczenia swego produktu przed kopiowaniem.
    2a. Urz±dzenie kopiuj±ce samochody ka¿dej marki to narzêdzie przestêpstwa.

    3. Producent dobrej marki zegarków ma pe³ne prawo do zabezpieczenia swego produktu przed kopiowaniem.
    3a. Urz±dzenie kopiuj±ce zegarki ka¿dej marki to narzêdzie przestêpstwa.

    4. Producent dobrej marki alkoholu ma pe³ne prawo do zabezpieczenia swego produktu przed kopiowaniem.

    4a. Urz±dzenie kopiuj±ce alkohol ka¿dej marki to narzêdzie przestêpstwa.

    A. Producenci ka¿dej marki maj± prawo zg³osiæ przypadki kopiowania ich produktów prokuraturze.
    B. Organy ¶cigania maj± pe³ne prawo do oskar¿enia i osadzenia osób lub instytucji kopiuj±cych produkty ka¿dej marki i zabezpieczyæ sprzêt s³u¿±cy do pope³niania przestêpstwa.

    MITY:
    (zgodnie z duchem cdrinfo.pl)

    1. Producent ka¿dej marki produktów umieszczanych na CD/DVD ***NIE MAJ¡ PRAWA*** do zabezpieczenia swego produktu przed kopiowaniem.
    2. Urz±dzenie kopiuj±ce produkty umieszczone na CD/DVD ka¿dej marki ***NIE JEST*** narzêdziem przestêpstwa.
    3. Kopiuj±cy produkty umieszczone na CD/DVD ***NIE JEST*** przestêpc±.

    i parafrazuj±c:

    1. Producent zabezpieczaj±cy swe produkty umieszczone na CD/DVD ***JEST PRZESTÊPC¡***
    2. Prokurator konfiskuj±cy urz±dzenie s³u¿±ce do kopiowania produktów umieszczonych na CD/DVD
    ***JEST PRZESTÊPC¡***
    3. Kopiuj±cy produkty umieszczone na CD/DVD jest ***BOHATEREM***

    Dziêki punktom 1,2,3 cdrinfo.pl jest ***COOL***.

    Kto mi zarzuci brak ***LOGIKI*** ?
    ***CZEKAM***

  6. teddy pisze:

    🙂 Kopiowanie produktów mennicy pañstwowej jest ***COOL***
    🙂 Urz±dzenia do kopiowania produktów mennicy pañstwowej s± ***COOL***
    🙂 Prokurator ¶cigaj±cy osoby kopiuj±ce produkty mennicy pañstwowej jest ***BEEEE***
    🙂 RIAA oskar¿aj±ca osoby lub instytucje kopiuj±ce produkty umieszczone na CD/DVD to ***FASZY¦CI***
    itp…

  7. igorw pisze:

    @ teddy: nie kwestionujemy mo¿liwo¶ci czy praw do zabezpieczania tylko sens zabezpieczania czyli: wiêcej nak³adów $ na zabezpieczenia=dro¿szy produkt=mniej potencjalnych klientów=wiecej sk³onnych do posiadania produktu ze ¿róde³ nielegalnych=wiêksze piractwo=zwiêkszanie ¶rodków na zabezpieczenia w celu walki z piractwem => widzisz logikê? a mo¿e znasz pojêcie "kwadratury ko³a"?

  8. Gregg pisze:

    @teddy
    Czemu nie wklei³e¶ swego wywodu pod informacja o jednorazowych p³ytach DVD? Tam pasowa³by najlepiej.

    Nie da siê z Tob± nie zgodziæ. To co uwa¿asz za "zgodnie z duchem cdrinfo.pl" to faktycznie mit. Zapominasz o jednym – nie pope³nia przestêpstwa ten, kto robi kopiê na swój prywatny u¿ytek. Mam prawo "skopiowaæ" proszek do prania i praæ w nim swoje ciuchy. Mam prawo nastawiæ zacier, oddestylowaæ i sprawdziæ czy bardzo siê ró¿ni smakiem od czystej wyborowej. Mam nawet prawo poczêstowaæ tym Ciebie. I tego prawa broni serwis CDRinfo.

    Informujemy, ¿e wytwórnie zabezpieczaja p³yty, tak samo jakby¶my informowali o tym, ¿e na przyk³ad nagrywarki Plextora wypalaj± tylko p³yty Plextora i niektóre dro¿sze Verbatima.

    Zabezpieczenie samo w sobie nie jest czym¶ nagannym. Pod warunkiem, ¿e nie niesie dla u¿ytkownika dodatkowych obci±¿eñ. A na przyk³ad Linuks nie jest systemem, który przewidziano do odtwarzania zabezpieczonych p³yt. Uwa¿asz, ¿e to jest w porz±dku zmuszaæ u¿ytkowników do kupowania dodatkowyego sprzêtu?

    Dla informacji (logo Copy Controlled jest znakiem towarowym nale¿±cym do IFPI, wiêc nie mo¿emy go tu zamie¶ciæ nie p³ac±c prawowitym w³a¶cicielom): On some equipment, for example car CD players playback problems may be encountered. Compatible with: PC MS Windows 95, Pentium 2 233MHz, 64MB Ram • Mac OS 8.6-9.2 + Carbonlib & Mac OSX.

    Czy kto¶ jest dzi¶ w stanie powiedzieæ jaki systenm operacyjny bêdzieobowi±zywa³ powszechnie za 10 lat? I czy bêdzie on zgodny z MS Windows 95 i Mac OS 8.6-9.2 + Carbonlib & Mac OSX.? A co je¶li nie?

    I na koniec ma³a dygresja. Zwróæcie uwagê szanowni Czytelnicy, ¿e wielkie korporacje, obracaj±ce pieniêdzmi przewy¿szaj±cymi bud¿ety niejednego kraju, zachowuj± siê dok³adnie jak re¿imy totalitarne. Pierwszy z brzegu przyk³ad Bia³orusi – zmieniamy prawo, ¿eby odpowiedni cz³owiek móg³ byæ prezydentem. I dla porównania inny kontynent i DMCA (Digital Millenium Copyright Act) – zmieniamy prawo, ¿eby odpowiednie firmy mog³y osi±gaæ jeszcze wiêksze zyski.

  9. Electron pisze:

    My tu Panowie gadu gadu, gadu gadu, a prawda jest taka, ¿e apele, t³umaczenia, gro¿by, przyczynki, filipiki itd, itp. tu na nic… dopóki ceny nie spadn± tak, ¿e nie bêdzie siê op³aca³o sobie ty… zawracaæ i p³yty kopiowaæ. I dopóki tego nie zrozumie tzw. przemys³ muzyczny i fimowy doputy nic siê w tej materii nie zmieni. Amen.
    Tako rzecze Zaratustra 😉

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.