Od dziś z kierunkowym

Gregg - Monday, 05 December 2005, 12:25

Jeszcze wczoraj, gdy dzwoniliśmy do sąsiada z telefonu stacjonarnego na stacjonarny, wystarczyło wybrać siedmiocyfrowy numer. Niestety w dużych aglomeracjach miejskich zaczęło brakować cyfr. Urzędnicy Ministerstwa Infrastruktury znaleźli na to sposób i wydłużyli nam numery. Efekt? Pula wolnych numerów wzrośnie o ponad 3 mln. Do tego jeden numer będziemy mogli mieć niemal na całe życie, bo będzie można go zabrać ze sobą do nowego mieszkania.




W praktyce zmiana wygląda tak, że niezależnie od tego, czy dzwonimy do sąsiada obok, czy kilkaset kilometrów dalej, dotychczasowy numer trzeba będzie poprzedzić zerem i numerem kierunkowym - np. w Warszawie 0-22. Więcej kręcenia mają abonenci spoza sieci TP SA. Do nowych trzech cyfr muszą dodać tzw. prefiks operatora, np. 1033, co powoduje, że numer wydłuża się aż do 14 cyfr!

Wydłużenie nie dotyczy numerów alarmowych, np. pogotowia, policji, straży miejskiej, radio taxi czy choćby informacji biura numerów.

Wszystkie numery kierunkowe można znaleźć na stronie Telekomunikacji Polskiej.

Źródło: Gazeta Wyborcza

Tagi:

Komentarze (0)
  1. malciak pisze:

    W³asnie siê zorientowa³em, jak próbowa³em rano zadzwoniæ do znajomego.

  2. loki7777 pisze:

    ale moze dzieki temu bedzie mozna wybrac korzystniejszego operatora niz tp

  3. aQndrzej pisze:

    …mia³em dzis zagwozdkê z tym … okaza³o siê, ¿e dodatkowy (z Netii) wybór prefiksu (1033) by³ wrêcz niezbêdny aby siê po³±czyæ z numerami lokalnymi, choæ wcze¶niej prefiksu (1033) nie trzeba by³o wybieraæ…

  4. Yeti pisze:

    jakim cudem przybêdzie tych numerów !? !?

  5. Peet pisze:

    Yeti ja te¿ mia³em o to zapytaæ, przecie¿ dodajemy tylko kierunkowy a nie dodatkow± cyfrê do numeru.

  6. Val pisze:

    @ Yeti & Peet
    Byæ mo¿e przybêd± numery zaczynaj±ce siê od 1 (w woj. ¶l±skim chyba takich nie by³o) i od 9. Byæ mo¿e jest jeszcze jaki¶ numer, który do tej pory nie by³ u¿ywany.

  7. mmm777 pisze:

    He, terminale do kart w sklepach niekoniecznie dzia³aj±…
    Teraz te¿ z numeru nie bedzie mo¿na oceniæ kosztu rozmowy…

  8. seksoteka pisze:

    ee, co¶ mi tu nie pasuje. Ludzie likwiduj± telefony, a im numerów brakuje??!! Z tego co wiem, to taki by³ wymóg UE a nie naszych urzêdasów, którzy a¿ na taki genialny pomys³ zapewne by nie wpadli.

  9. pietro_asp pisze:

    i taq nie wiem po co to

  10. qwerty01 pisze:

    No w³a¶nie. Bez przerwy dowiadujê siê, ¿e znajomi rezygnuj± z telefonu stacjonarnego i im liczb brakuje ? Niech to wyt³umacz±. 😛

  11. sursoft pisze:

    1. Przybêdzie 0, 1 i 9, do tej pory zarezerwowane do alarmowych, do tego jeszcze kierunkowe, do tej pory niewykorzystane.
    przyk³ad – nowe numery 32 034 55 22 oraz 32 123 45 67 lub 32 987 65 43… a teraz ciekaw jestem cen np 22 000 00 00 🙂
    2. Od tej pory zgodnie z tym co rozumiem, numer telefonu nie bêdzie posiada³ kierunkowego (bo nr 221234567 bêdzie móg³ byæ przeniesiony z warszawy do krakowa, w zwi±zku z tym ca³y ten numer bêdzie numerem abonenta i nie bêdzie ju¿ czego¶ takiego jak kierunkowy) – jak w takim razie bêd± rozliczane po³?? 😉

  12. joujoujou pisze:

    nie ma to jak utrudniiæ ¿ycie obywatelom… 😐

  13. Anon pisze:

    @joujoujou
    W tym kraju tylko to siê udaje.

  14. Igloo pisze:

    podniecacie siê tymi numerkami jak dziewica swoimi pamiêtnikami 😛 ja 27 listopada powiedzia³em tepsie ¿egnam, taniej mi wychodzi mieæ 3 komórki w samych-swoich ni¿ telefon stacjonarny z tpsa. przy moim dzwonieniu ze stacjonarki minuta w tepsie wychodzi³a mi 41gr. a teraz mam 24gr. 😀 wiêc jak masz problem z tpsa to rozwi±zanie umowy jest idealnym wyj¶ciem

  15. Jawi pisze:

    @Igloo
    Tobie siê op³aca³o tzn ¿e nie ka¿demu musi, mi akurat nie, a ka¿dy chyba umnie liczyæ.
    @sursoft
    Co do num. kierunkowych to kto powiedzia³ ¿e mo¿na je przenosiæ do innej strefy? to nie ma zwi±zku, jak na razie nie mo¿na zmieniaæ strefy z tym samym numerem nie mówi±c ¿e w wielu miejscach nie mo¿esz przenie¶æ numeru w ramach strefy np przy zmianie hosta komutacyjnego

  16. Igloo pisze:

    @Jawi
    z³o¿enie wypowiedzenia umowy wp³yne³o na tepse jak bat na konia. po ok 2 dniach zadzwoni³a pani konsultantka i by³a s³odka jak miód. pewnie jak bym chcia³ zostawiæ telefon to bym móg³ cos wytargowaæ. ale jak ju¿ napis³em mam 3 s³uchawki na kartê wiêc p³acenie tepsiakom co miesi±c ponad 40 z³ociszy za nic by³by w moim przypadku dzikim bezsensem wiêc im podziêkowa³em

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.