W ostatnim czasie ceny plastiku, służącego do produkcji nośników optycznych spadły o 6.5% (cena 1 kg plastiku została obniżona z 3.1 USD do 2.9 USD). Ze względu, na znaczącą różnice w cenie tego komponentu, tajwańscy producenci jak CMC Magnetics i Ritek skorzystają na tym wymiernie. Ponadto, w ciągu najbliższych kilku miesięcy, ceny mają nadal spadać - oczywiście na korzyść producentów i konsumentów.
Niższe ceny plastiku
admin - Monday, 06 February 2006, 13:46Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.
e pewnie i tak my na tym nie zyskamy nizszej ceny…
zapewne tak bedzie ale to zalezy ile z kg plastiku da kompaktów
Plastik – to czeski materia³ wybuchowy. "Tworzywo sztuczne"
(razi mnie takie nazwnictwo 🙂 )
w zasadzie plytki nie sa takie drogie, porownojac np do Francji gdzie zwykla CD-R kosztuje 2euro :/ Tylko ze nie jestesmy we Francji i daleko nam do niej 🙂
dobrze, niech ceny spadaj± … ale jako¶ci niech nie obni¿aj± …
Najgorsze jest to ¿e spadaj± ceny i jako¶æ, czego nie da siê niezauwa¿yæ.
To nie jest takie proste. To nie dotyczy tylko producentów no¶ników.
U¿ywaj±c w³a¶ciwej terminologii ceny – tworzyw sztucznych – nie tylko na potrzeby produkcji no¶ników optycznych, ulêgaj± nieustannym zmianom. S± wzrosty i zni¿ki… Producenci "¶mieci" z tworzyw sztucznych mog± albo siê z tego cieszyæ lub nie. A jaki na to ma wp³yw na klienta… on p³aci za produkt, który potrzebuje tyle i ile za¿±da za to producent…
Jako¶æ spada potwornie – daleko dzisiejszym cdr do Metal Azo z niebieskim spodem dostêpnym kilka lat temu. Cudne to p³ytki by³y. Dzisiaj jak widzê Verbatim Crystal to przecieram oczy – jakie badziewie ! W±tpiê by jako¶æ siê podwy¿szy³a. Oszczêdzaj± nawet na etykietach do wersji pude³kowych – kiedy¶ by³ nawet solidny kawa³ek kartonikowej kartki – dzisiaj jakie¶ cienkie dziadostwo.
@malciak
obecnie taka sytuacja panuje wszedzie, firmy maja za zadanie jeden cel akcjonariusze musza byc zadowoleni z danych jakie publikuje firma a te musza byc z roku na rok lepsze a jak tego mozna dokonac tylko poprzez oszczednosci na materiale i kosztach robocizny.