Polskie środowisko reklamowe uruchomiło system samoregulacji, którego celem jest podnoszenie standardów reklamy poprzez pokazywanie dobrych wzorców oraz piętnowanie nieetycznego lub nieuczciwego przekazu reklamowego. System oparty jest na Kodeksie Etyki Reklamy – nowym dokumencie opracowanym wspólnie przez przedstawicieli reklamodawców, agencji reklamowych oraz mediów.
Za badanie zgodności przekazów reklamowych z Kodeksem odpowiada Komisja Etyki Reklamy (KER) – grono niezależnych autorytetów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie mediów i reklamy. Komisja rozpatrywać będzie skargi, które składać mogą zarówno konsumenci, jak i firmy, czy instytucje. Składanie skarg jest maksymalnie uproszczone - wystarczy wypełnić nieskomplikowany formularz i przesłać go do na adres Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.
W przypadku stwierdzenia, że dana reklama jest nieuczciwa czy nieetyczna, Komisja może wymierzyć sankcje, które mają zdyscyplinować osoby oraz firmy odpowiedzialne za tworzenie i rozpowszechnianie niezgodnych z Kodeksem przekazów. Podstawowa sankcja to wyrażenie opinii, że reklama powinna zostać zmieniona, lub że jej rozpowszechnianie powinno zostać wstrzymane. W przypadku najcięższych naruszeń Kodeksu przewidziane jest odebranie certyfikatu „Reklamuję etycznie”.
Rada na reklamę
Gregg - Tuesday, 23 May 2006, 22:09Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.
I tak nic to nie da. Co najwyzej zle reklamy, beda mialy "reklame", tak jak bylo z Media Markt pare razy;)
nastêpne ca³kowicie zbêdne i nic niewnosz±ce kó³ko wzajemnej adoracji
@Igloo
Dok³adnie. Nic nie wnosz±ce.
Bo i co z tego, ¿e reklama nie bêdzie mia³a certyfikatu. Czy to bêdzie mia³o w p³yw na jej tre¶æ, formê czy fakt jej wyswietlania? My¶lê, ¿e nie. Kto wogóle bêdzie wiedzia³ (poza KER i twórcami reklam), ¿e ta czy inna reklama ma lub nie ma certyfikatu. My¶lê, ¿e nikt.
Poza tym tzw. "¶rodowisku reklamowemu" zale¿y (tak my¶lê) na tworzeniu reklam bo jest to ich ¼ród³o dochodu i w zwi±zku z tym w±tpiê czy strzelali by sobie samobója. Chwytliwa reklama to wiêksze zainteresowanie konsumentów towarem ale i reklamodawców twórc± reklamy – logiczne. A jak zrobiæ chwytliw± (czyt. skuteczn±) reklamê ? Spece od reklamy wiedz± – trzeba "troszkê poczarowaæ" ;P
A tak na marginesie…
Nie ma znaczenia ile bezsensu, nonsensu i certyfikatów bêdzie w reklamie. Wystarczy, ¿eby reklama zawiera³a "nisk±" cenê produktu albo wizjê bezzmarszczkowej staro¶ci a ma zagwarantowane powodzenie.
Tak naprawdê to 3/4 reklam ju¿ teraz nadaje siê do zdjêcia z TV bo to s± zwyk³e banialuki lub manipulacja. Czy kiedykolwiek uda³o wam siê w ci±gu góra 5 sek. przeczytaæ dok³adnie ten "drobny druczek" w reklamach np. kosmetyków? Sku¶cie siê kiedy¶ na ten wyczyn bo naprawdê warto ;P