Serwis Reg Hardware zamieścił na swoich łamach informację, jakoby Toshiba dopłacała do produkowanych odtwarzaczy HD-DVD. Cena modelu HD-A1 na rynku amerykańskim wynosi $499. Subsydiowana kwota ma kształtować się na poziomie conajmniej $175.
Zgodnie z analizą firmy iSupply, specjalizującej się w badaniach rynku szeroko pojętej elektroniki, same elementy niezbędne do wyprodukowania jednego egzemplarza odtwarzacza nowego formatu płyt mają kosztować Toshibę $674. Do tej kwoty należy jeszcze doliczyć koszty montażu, pakowania, dystrybucji, reklamy etc.
Działania japońskiego koncernu nie są jednak pozbawione logiki w kontekście podobnych działań innego giganta - Sony - wspierającego konkurencyjny standard zapisu. W październiku Sony zamierza wypuścić pierwsze egzemplarze konsoli PlayStation 3, która będzie wyposażona w czytnik Blu-ray. Cena PS3 została ustalona na poziomie $499/$599 (w zależności od wyposażenia). Będzie to zdecydowanie najtańsze urządzenie umożliwiające odtwarzanie filmów HD zapisanych na płytach BD. Inne dostępne wtedy na rynku modele mają kosztować ponad $1000.
HD-DVD sprzedawane poniżej kosztów produkcji
emcepl - Sunday, 25 June 2006, 00:34Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.
Toshibê staæ na taki krok, wiêc mo¿e tak jest. Moim zdaniem – s³uszne posuniêcie.
Byc moze dokladaja, ale biorac pod uwage wojne jaka sie bedzie toczyc i zyski z ewentualnych licencji na HD, to krok ten zwroci sie z nawiazka…
przy drugim standardzie wyraznie zapowiadajacym takie zagrania ciezko im sie dziwic ze tak powiem … w koncu klient musi to cos kupic, polubic i dopiero bedzie dobrym klientem. Jak nie kupi to lipa i tyle. Slowem mozemy zobaczyc jeszcze mase ciekawych zagran ze strony zarowno Sony jak Toshiby …
S³uszna decyzja. Nie od dzi¶ wiadomo, ¿e lepiej du¿o sprzedaæ z mniejszym zyskiem ni¿ w ogóle nie sprzedaæ. To siê op³aci, wystarczy ¿e ludzie siê przekonaj± do nowej technologii.
Poza tym, to rynek amerykañski, gdzie ceny i polityka promocyjna jest zupe³nie inna ni¿ w pozosta³ym ¶wiecie. Odbij± sobie na cenach w Europie…
To polityka komputerowa, któr± stosuje sie juz od dawna. Najpierw bêd± tanie urz±dzenia i ¶rednie ceny na eksploatacjê i w tym przypadku filmy i p³yty, a potem urz±dzenia jak elektronika stanieje pozostana na tym samym poziomie, a wszystkie dodatki zdro¿ej±. Od dawna wiadomo, ¿e np drukarki sprzedaje siê poni¿ej kosztów, a odbija na atramencie.