e-Wypożyczalnie gier komputerowych

emcepl - Tuesday, 27 June 2006, 00:27

W wywiadzie dla serwisu Gamesindustry.biz szef firmy Virgin Games zapowiedział nowy serwis e-Dystrybucji, którego technologia będzie mogła służyć do stworzenia bezpiecznego rynku wypożyczalni gier PC. W pewnym uproszczeniu - system będzie polegał na okrojeniu gier to najbardziej podstawowych elementów (tzw. rdzenia) oraz na przesyłaniu strumienia danych z pozostałą, dodatkową zawartością z dedykowanych serwerów. Ta technologia nie potrzebuje łącz o dużej przepustowości oraz wysyłania klientom plików znacznych rozmiarów.


Serwis wykorzystujący tą technologię będzie akceptował różne formy płatności jak np. pay-per-play, gry na żądanie czy bezpośredni zakup.
Jak zauważył prezes Virgin Gamet, na rynku nigdy nie było wypożyczalni gier PC z prawdziwego zdarzenia z racji łatwości złamania stosowanych zabezpieczeń. Po raz pierwszy powstała technologia umożliwiająca wydawcom stworzenie - na dogodnych dla nich warunkach - rynku wypożyczalni gier komputerowych. Konsumenci nigdy nie ściągną pełnej wersji gry na swojego Peceta, zatem niemożliwe będzie złamanie zabezpieczeń.
Obecnie firma Virgin Games rozpoczęła bliską współpracę z kilkoma większymi wydawcami w celu zapewnienia odpowiedniej ilości starszych tytułów, jak i nowych, przeznaczonych wyłącznie do dystrybucji w tej technologii.


Źródło: gamesindustry.biz

Tagi:

Komentarze (0)
  1. dzesio pisze:

    i bardzo dobrze. teraz czekam tylko na programy, np. photoshop

  2. Banditos pisze:

    Dzesio:
    Problemy ze wzrokiem?

    Sprawa dotyczy gier komputerowych, a nie programów narzêdziowych.

  3. Sunna pisze:

    Banditos – problemy z rozumieniem tresci pisanej ?
    Napisal poprostu ze czeka az zajmia sie wypozyczaniem programow.

  4. Banditos pisze:

    Sunna:
    Moja reakcja na temat wypowiedzi niejakiego Dzesio spowodowana by³a tym, ¿e o ile w grach np. dla zrêczno¶ciówek jest mo¿liwe ¶ci±ganie potrzebnych danych dla danego poziomu (animacje, tekstury, muzyka), które do¶æ sporo zajmuj±, o tyle w programach nie jest to ju¿ mo¿liwe. Bardzo czêsto jest tak, ¿e kod gry zajmuje np. 10MB, a ca³a reszta np. 2GB zajmuje grafika i muzyka. Wówczas w takim wypadku jest mo¿liwe cykliczne ¶ci±ganie potrzebnych elementów z serwera. W programach zazwyczaj nic oprócz kodu nie jest dodawane, dlatego taka technologia mo¿e mieæ zastosowanei wy³±cznie dla gier.

  5. BD pisze:

    @Banditos
    A czy szanowny kolega s³ysza³ np. o mo¿liwo¶ci instalacji sieciowej danych programów… Instalujemy na serwerze i u¿ytkownicy pracuj± na zdalnym serwerze… Wiêc jest to mo¿liwe do zrobienia.

    Przeszkod± przestaje byæ ju¿ niska wydajno¶æ ³±czy internetowych. Zreszt± wczoraj pisa³ do mnie czytelnik mieszkaj±cy poza granicami kraju. Napisa³, ¿e ma teraz ³±cze 8 mbit bo wolniejszych niestety nie mieli…

  6. grzmot pisze:

    Banditos: niestety siê mylisz. W typowych wspo³czesnych programach kod nie stanowi 100% objêto¶ci, ale nawet gdyby tak by³o, to nie jest ¿adn± przeszkod± – modu³y aplikacji mog± byæ niezale¿ne i tak samo przesy³ane, nie mówi±c ju¿ o np. bibliotekach materia³ów, które czêsto stanowi± 95% warto¶ci oprogramowania.

    A piszê niestety, gdy¿ rozwi±zanie ma sporo wad z punktu widzenia u¿ytkownika, nawet legalnego. Jednak pewnie czeka nas prêdzej czy pó¼niej ;).

  7. Banditos pisze:

    BD:
    Przyznaje, nie wzi±³em pod uwagê tej mo¿liwo¶ci.

    Grzmot:
    Mimo wszystko mam nadziejê i¿ pomys³ z wypo¿yczalniani nie bêdzie dotyczy³ programów, poniewa¿ do uruchomienia konieczne bêdzie aktywne po³±czenie internetowe, a przecie¿ nie ka¿dy che byæ zawsze on-line. Reasumuj±c pomys³ z wypo¿yczalniami w chwili obecnej jest do¶æ ciekawy i nowatorski, ale musi byæ stosowany z umiarem. Gdyby siê nad tym chwilê zastanowiæ to ten pomys³ mo¿e równie¿ przynie¶æ bardzo du¿o ograniczeñ, a ju¿ na pewno bêdzie to pocz±tkowy etap kontroli spo³eczeñstwa. Jeszcze tylko pomys³ niech zostanie wprowadzony do kilku innych dziedzin i mo¿emy na dobre zapomnieæ ju¿ o prywatno¶ci. Welcome To The Real World…

  8. Poke pisze:

    Hehe, STEAM mial byc nie do zlamania. Zlamali go w 2 dni.

  9. Atlantis pisze:

    Taa… U¿ytkownicy neostrady 256 z 7GB limitem sobie pograj±. 😛 W Polskich warunkach to taka sama utopia jak TV internetowa w wiêkszych rozdzielczo¶ciach… 🙁

  10. BD pisze:

    @Banditos

    Aby nie byæ go³os³ownym to proponujê aby¶ przeczyta³ to – http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=4279

    W³a¶ciwie to ju¿ jest gotowe rozwi±zanie i zapewne prawie nic nie stoi na przeszkodzie aby za jaki¶ czas zamiast kupowaæ np. MS Office wykupiæ sobie abonament na dostêp do niego…

  11. AntyPirat pisze:

    Ja tak z trochê innej bran¿y… ale tak¿e rozrywkowej…
    http://www.gamespot.com/news/6152928.html

  12. Sunna pisze:

    Kurde Bandidos ale pieprzysz jak potluczony.
    Tam stoi jak byk ze to jest wypozyczalnia, a z tego co sie na chwile obecna orientowuje w temacie to nie ma przymusu korzystania. Bedziesz chcial to kupisz w sklepie, bron Boze w netowym bo to kontrola spoleczenstwa.

  13. pietro_asp pisze:

    Pytanie ile beda chciali za takie wypozyczenie wydawcy gier, bo moze sie okazac, ze niektorych gier nie oplaca sie wypozyczac, albo ze roznica w cenie jest tak niewielka, ze nie ma wiekszego sensu zapychanie sobie lacza…

  14. grzes07 pisze:

    taki serwis to gratka dla malolatow …ale bez obrazy

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.