HDTV w Polsce jesienią

jaro - Tuesday, 27 June 2006, 22:15

Nie Cyfra+, nie Polsat a grupa ITI właściciel TVN ma zamiar na jesieni rozpocząć nadawanie w formacie HDTV. W początkowym okresie będą to prawdopodobnie tylko kanały TVN, TVN24, TVN Meteo. Pokaz promocyjny, który odbył się dziś w Warszawie (hala Expo) ujawnił plany techniczne wprowadzenia nowej na rynku polskim platformy cyfrowej ITI Neovision:
• Za stronę techniczną (dekodery) odpowiedzialna jest firma ADB.
• Dekoder PVR przystosowany do odbioru MPEG4, HDTV wyposażono w dysk o pojemności (160GB-250GB), złącze USB 2.0 oraz kartę sieciową.
• Spodziewana usługa VOD (Video On Demand).
• Fonia w systemie Dolby digital 2.0 oraz 5.1.


Oprócz zachwytów mamy także pewne obawy:
• Platforma ITI nie ma jeszcze kanału filmowego z prawdziwego zdarzenia (16/9) z dobrym repertuarem. Być może ta sytuacja się zmieni, inaczej zostaniemy skazani na oglądanie prognozy pogody w wysokiej rozdzielczości.
• Cena tunerów oraz odbiorników TV, która może okazać się barierą. Nieoficjalnie mówi się o 800zł za dekoder + abonament. Cena dekodera jest mocno zaniżona i pewnie znajdzie swoje odbicie w jakości sprzętu.
Do tej pory wiadomo jeszcze o testach High Definition prowadzonych przez platformę Polsat, która ciągle zwleka z wprowadzeniem tego formatu do swojej oferty. Do dzisiaj sprawa jakości platform cyfrowych (Cyfra+, Polsat) daje dużo do życzenia. Jeśli brak ścieżki dźwiękowej w formacie 5.1 można jeszcze jakoś przełknąć, to upychanie sporej ilości kanałów na jednym transponderze sprawia, że trudno tutaj mówić o cyfrowej jakości.

W tej chwil wypada nam się cieszyć z takiego posunięcia ITI i czekać na odpowiedź konkurencji.

Tagi:

Komentarze (0)
  1. o0MorGotH0o pisze:

    ITI kupi³o od Warner Bros na pocz±tku roku prawa na wy³±czno¶æ emisji w polsce wielu filmów (nie powiem ile i za ile bo nie pamiêtam) ale sa to takie tytu³y jak W³adca Pier¶cieni czy seria Harrego Pottera. OFC tych filmów jest wiele wiêcej i s± to g³ównie nowo¶ci. Wiêc mo¿emy siê spodziewac nowego kana³u.
    Ale jak ju¿ by³o wspomniane w newsie, bez nowego transpondera nie ma co liczyæ na dobr± jako¶æ.

  2. krisq pisze:

    Nareszcie cos sie ruszylo w kwestii hdtv, juz sie doczekac nie moglem 🙂 mmm… mundial w HD… wypas 😀
    Jestem na swiezo po seansie Kronik Riddick’a w 720p i musze powiedziec ze jestem pod ogromnym wrazeniem. Kudosy dla ITI… o ile podolaja technicznie…;)

  3. Mastermind pisze:

    Platforma ITI + Blu-Ray + PS3 + Bravia 1080p = FULL WYPAS HD EXPERIENCE 🙂

  4. SQBI pisze:

    Dla portfela tak¿e bêdzie to full wypas experience;]

  5. Banditos pisze:

    Mastermind:
    Oj widzê, ¿e Pan posiada kompleks Sony, a przecie¿ dzi¶ Sony to praktycznie tylko znaczek na obudowie bo wnêtrze produktu wykonywane jest przez kogo¶ zupe³nie innego, a na dodatek jako¶æ jest mierna. Sony musia³o sporo zaoszczêdziæ aby unikn±c bankructwa. Zreszt± kilkana¶cie miesiêcy temu zmuszeni byli zamkn±æ sporo fabryk. Je¶li jednak lubisz ¶wiat z³udzeñ to Twój wybór, a wtedy nawet na zwyk³ym monitorze 17" te¿ mo¿esz twierdziæ ¿e masz: "FULL WYPAS HD EXPERIENCE". Jedyn± rzecz± w 100% wykonywan± przez Sony jest tylko konsola PS.

    Cieszê siê z technologi HDTV, a szczególnie z pe³nej zgodno¶ci z MPEG-4 (czyli HD-DVD) i na dodatek te wbudowane dyski twarde minimum 250GB. Blu-Ray coraz bardziej jest wypierany z czego siê cieszê.

  6. wiewior pisze:

    Co do tranpsonderów, to w któryms z artyku³ów na temat nowej platformy by³a mowa, ¿e ITI wykupi³ trzy dodatkowe transpondery na HotBirdzie. Uwzglêdniaj±c, ¿e bêd± nadawaæ w MPEG-4, maj± trochê miejsca na nowe kana³y w wysokiej jako¶ci.

  7. o0MorGotH0o pisze:

    @wiewior
    Te 3 transpondery to nieoficjalne informacje,choæ bardzo prawdopodobne.

    Parê s³ów o boxach. Zosta³y one zaprojektowane w Polsce (Zielona Góra, Poznañ i Katowice), a produkcja ruszy w najbli¿szych dniach pod Wroc³awiem, tak wiêc bêdzie to produkt w pe³ni tworzony w kraju.

  8. o0MorGotH0o pisze:

    Jeszce jedno:
    12188 V
    tp 74
    Polsat Sport Extra HD |DVB MPEG-4/HD|Nagravision 2 |

  9. qwerty01 pisze:

    Ciekawe w jakiej rozdzielczo¶ci bêd± nadawaæ w HDTV

  10. krisq pisze:

    mysle ze w 1080i bo to technicznie najprostsze…

  11. Mastermind pisze:

    @Banditos

    Oj widze, ze ma Pan ma jakis problem z Sony. Co, nie stac na nowa Bravie, hehe?

  12. LED pisze:

    W sumie nie dziwie sie, ze ITI jest pierwszy. Zawsze gorowali w technicznych nowinkach jako pierwsi nadaja w dolby digital. W Polsacie powoli cos drgnelo ale i tak sa daleko w tyle chocby pod wzgledem jakosci przekazu. TV4 do dzisiaj w stereo nadaje tylko z satelity. Nadajniki Nicamu sie nia doczekaly.

  13. Sunna pisze:

    Banditos – widze ze w prawie kazdym temacie znajdziesz na kogos haka kapitanie.
    Jak ci sony nie pasuje to nie kupuj ok ?

  14. dit0h pisze:

    ADB 🙂
    nie jestem przekonany czy to do koñca polska firma – ale swoja laboratoria i wiekszosc pracownikow ma w polsce.
    i jest znana w branzy tzw. sat "box-ów".

  15. michobo pisze:

    widze ze niektorzy szukaja usprawiedliwiania dla wlasych blednych decyzji zakupu (np pod tytu³em LG hehe)
    Bzdur± jest ze SONY produkuje tylko konsole PS
    Mam profesjonalny sprzet video firmy SONY (profesjonalny tzn DV CAM) – i jest on calkowicie wyprodukowany w japonskich fabrykach SONEgo- to samo z nowszym formatem XD-CAM w ktory sie obecnie zaopatruj± WSZYSTKIE stacje TV na swiecie- wiec nie pierdolcie g³upot o bankructwie SONY.
    Wyswietlacze LCD w TV Bravia sa takze produkcji SONY… Made In "co¶ tam" ze znaczkiem SONY s± tylko sprzety LOW-ENDowe dla ubogich (kamerki za 1300zl, magnetowidy VHS, TV CRT itp itd)

  16. Adie pisze:

    dit0h: "nie jestem przekonany czy to do koñca polska firma"

    do koñca nie, ale prawie… Dwóch g³ównych za³o¿ycieli grupy ADB to Andrzej Rybicki i Janusz Szajna (nie mówie wcale o Polskim oddziale tylko o ca³ej ADB Group!).

    PS: Jak ja zatrudniê w mojej firmie W³ocha to te¿ nie bêde mia³ do koñca polskiej firmy 😉

  17. pietro_asp pisze:

    Sony jest firma dla typowych lamek, przynajmniej takie jest moje zdanie, a ludzi uosabiajacy marke Sony z jakas wyskoka jakoscia… no coz bez komentarza. Pozatym jak firma robiaca praktycznie wszystko moze robic cos dobrze…

    Co do platformy HD od ITI, to przepraszam, ale kanal sportowy HD to cos nie tak, bo niby co tam za szczegoly mozna pokazac, a prognoza pogody to juz smiechu warte. Wogole nadawanie w HD ma chyba tylko sens dla filmow, no chyba, ze w HD nadaje sie juz wszystko. Napewno nie zaplacilbym za mozliwosc ogladania prognozy pogody w HD, bo i tak przegladam ja zawsze na necie. Tak pozatym to ogladalem wczoraj ta prezentacje w TV i coz, byla lekko przesadzona. Przyklad jak pokazywali porownanie obrazow standardowego i HD, to ten pierwszy stal sie dziwnie zamazany, a w HD zamiast wiekszej ilosci szczegolow, zwiekszal sie rozmiar kadru, innymi slowy dobre dla ludzi nie majacych wogole o tym pojecia.

  18. januszp pisze:

    W momencie pisania tego newsa nie by³a mi znana jeszcze opinia konkurencji. Dzi¶ Dominik Libicki prezes Cyfrowego Polstatu przemówi³ – kilka cytatów:
    "Pomys³y nie s± odkrywcze mimo, ¿e s± prezentowane jako rewolucja."
    "Czym ITI zaskoczy³a? Mnie osobi¶cie niczym. Spodziewa³em siê mo¿e tylko dysku 160 GB który gwarantuje optymalny stosunek wielko¶ci do ceny. 250 GB jest du¿o dro¿szy co prze³o¿y siê na koñcow± cenê dekodera i rentowno¶æ oferty."

    Tutaj pozwolê sobie na mala dygresjê.
    Róznica cenowa pomiêdzy dyskiem 160GB a 250GB na dzieñ dzisiejszy wynosi ok. 50-60z³ . Zysk w postaci 90GB dla tego typu zastosowañ (PVR ,HDTV) moim zdaniem jest znaczny. Nie chcê tutaj nikogo reklamowac ,jednak podej¶cie osób ITI w tej kwestii zdaje siê byæ bardziej trafione.

    Odpowied¼ Cyfry+ :
    "To bardzo ryzykowne i kosztowne przedsiêwziêcie. Potencja³ rynku wskazuje, ¿e nie ma miejsca na trzeci± tak± platformê.
    Przygotowujemy siê m.in., aby w najbli¿szym czasie wdro¿yæ w Polsce HDTV. Strategiê rozwoju w najbli¿szych miesi±cach opieramy na rozszerzaniu zakresu oferowanych us³ug przy wykorzystaniu nowych technologii, takich w³a¶nie jak DSL, HDTV czy VoD.
    Odno¶nie HDTV to nale¿y podkre¶liæ, ¿e wprowadzenie tej technologii wi±¿e siê ze sporymi nak³adami finansowymi, nie tylko po stronie nadawców i operatorów, ale tak¿e po stronie odbiorców (dekodery, telewizory). W procesie wdra¿ania HDTV nie s± mo¿liwe rewolucyjne zmiany, dlatego prowadzimy p³ynn± migracjê. Paradoksalnie najtrudniejsz± czê¶ci± tego projektu jest pozyskanie praw, bowiem wiêkszo¶æ materia³ów dostêpna jest obecnie w formacie SDTV."

    Jak widaæ tak¿e Cyfra+ wiatru w skrzyd³a i pewno i ona postara siê przepchn±c HDTV w swojej ofercie.
    ITI Neovision ma na razie tylko przynête w postaci Ligi Mistrzów w HDTV ,co bêdzie dalej ? – trudno wnioskowaæ .Szczególnie nieciekawie brzmi fakt w postaci : " najtrudniejsz± czê¶ci± tego projektu jest pozyskanie praw, bowiem wiêkszo¶æ materia³ów dostêpna jest obecnie w formacie SDTV" – to mo¿e byæ powa¿ny problem.
    Sprawa kana³ów tematycznych na nowej platformie jest spraw± otwart±. Dla mnie osobi¶cie ogladanie reklam w HDTV z AC3 nie jest ciekaw± propozycj±. jaro

  19. michobo pisze:

    pietro_sp

    no to pochwal sie mega-lamo co sam uzywasz? LG ? Samsung ? wez mnei nie rozsmieszaj !
    Sony ma swoje oddzia³y zajmujace sie ROZNYMI dzia³ami – od produkcji gier, kosol po sprzet video… Wszystko mozna zebrac jednak pod jedno has³o- szerokopojete multimedia !!

    A co robi LG ? Kuchenki mikrofalowe, miksery, odkurzacze i h..j wie co jeszcze. A teraz troche historii

    Sony:

    – pierwszy TV kolorowy
    – pierwszy walkman
    – pierwszy CD palyer (razem z Philipsem)

    Jak ktos kupuje sprzet za 1000zl i oczekuje jakosci TO END – musi byc CHORY NA UMYSLE

    Ja kupilem rok temu odtwarzacz DVD SONY ….
    Tyle tylko ze nie jakies gówno za 300zl z marketu ale sprzet za 2000zl – to zupelnie inna bajka, inna jakosc, inne wykonanie i komfort obs³ugi !

    Tyle w temacie

  20. pietro_asp pisze:

    @michobo Zgadza sie, ale w kazdej dziedzinie jest firma robiac cos naprawde dobrze, Sony ma we wszystkim staly poziom, ale powiedzmy sobie szczerze, nie jest to sprzet najwyzszych lotow. No moze robili bardzo dobre CD przenosne, ale kto to teraz kupuje, a i tak napewo znalazleby sie jakas lepsz firma. Co do telewizora to akurat mam Philipsa, mial byc Loewe, ale zabraklo funduszy, pozatym juz i tak do wymiany bedzie szedl niedlugo. I tez uwazam, ze co jak co, ale TV Philips robi lepsz od Sony.

  21. grzes07 pisze:

    i co z tego ze beda nadawac w tym systemie jesli programy mowiac krotko sa do "bani" a prym prowadzi TVN z pokaznym "bagazem" powtorek i wszechobecnych reklam

  22. michobo pisze:

    pietro_asp

    Moze nie wiesz ale Philips i LG to juz jest jedno i to samo 😉

  23. michobo pisze:

    zreszta – o ile mi wiadomo to Philips takze produkuje "myd³o i powid³o" (sam mam np maszynke do golenia tej firmy)
    Sam sobie przeczysz zatem…

    cytat "Pozatym jak firma robiaca praktycznie wszystko moze robic cos dobrze… "

  24. pietro_asp pisze:

    A powiedz mi, gdzie napisalem, ze Philips robi naprawde dobre telewizory, napisalem tylko, ze robia lepsze niz Sony. To prawie to samo, tylko prawie robi wielka roznice. Co do tego, ze LG i Philips to jest to samo, tylko, ze ten TV jest jeszcze sprzed tego okresu;)

  25. pandy pisze:

    michobo… masz klapki na oczach i ogolnie widac ze nei bardzo orientujesz sie w tym co sie dzieje na oczach…

  26. pandy pisze:

    michobo… masz klapki na oczach i ogolnie widac ze nei bardzo orientujesz sie w tym co sie dzieje na oczach… SONY byl kiedys przywoita firma – dzis tak jak inne masowe brandy musi walczyc o rynek i robi to zbijajac ceny. Pierwszy kolorowy TV powstal w USA w firmie RCA… dlugo przed tym zanim SONY bylo wogole rozpoznwane jako marka… Co do reszty… lepsze odtwarzacze DVD robia np Denon albo Panasonic, bardo dobry sprzet robi Yamaha i w przeciwienstwie do sprzetu firmy SONY ten sprzet ma cene adekwatna do jakosc i wyposazenia – kazdy ma prawo placic tyle ile chce i za co chce, jak chcesz sobie placic za literki SONY to twoj wybor ale nie mow ze SONY wymiata… btw a na sprzet PROFESJONALNY cie nei stac – to wszystko o czym mowisz to sprzet amatorski – dobra, solidna kamera TV kosztuje kilkadziesiat tysiecy $ minimum i taka kamera nie chodzi na kasetki DV ktore sa standardem konsumenckim…

  27. michobo pisze:

    pandy- opowiadasz g³uporty !!

    Pierwszy TV wypuszczony seryjnie to SONY Trinitron, … nie wierzysz? odsy³am do encyklopedii lub na strony SONY

    Nie opowiadaj PIERDO£ÓW ¿e standard DVCAM nie jest profesjonalny – widac ze nie masz o tym ZIELONEGO POJECIA>
    Zajrzyj na strony SONY BROADCAST i poczytaj sobie o kamerach DSR-400 i 450 wykorzystywanych przez NAJWIEKSZE stacje TV Przeczytales cos gdzies tam — ale widac ze nie masz o technologii ZIELONEGO POKECIA
    Ja w branzy siedze od 10 lat wiec wybacz – nie bedziesz mi opowiadac takich g³upot- nie jestem 10 letnim smarkiem
    Cala produkcja TVNu leci na DVCAMach – o czym ty pierdolisz?
    A jesli piszesz o IMX’ksie to wiedz ze jest to sprzet do produkcji wybitnie filmowej a nie reportersko-dokumentalnej. Ale co ja ci bede tlumaczyc…

    DV CAM bedzie stopniowo zastepowany przez XD Cam – wsyztskie wymienione przeze mnie standardy s± opatentowane przez SONY…. Tylko jakos tak dziwnie nadal WIELU cenionych operatorów wybiera serie kamer DSR zamiast PDW

  28. michobo pisze:

    S± jeszcze oczywiscie DigitalBety ale na nich s± robione produkcje studyjne…
    Kazdy sprzet ma swoje przeznaczenie.

    Nic tak nie wkurza jak to gdy komus sie cos wydaje ze wie bo gdzies tam cos zobaczyl/przeczyta³ i uwaza sie za specjaliste

  29. pandy pisze:

    michobo… wez naprawde sie nie pograzaj… zobacz kiedy powstal system NTSC…
    http://en.wikipedia.org/wiki/RCA 1946 RCA zademonstrowalo pierwszy w pelni elektroniczny telewizor kolorowy (wczesniej byly rozwiazania mieszane)
    Ty masz historie SONY http://en.wikipedia.org/wiki/Sony
    Trinitron pochodzi z lat 60… ja rozumiem ze mozna lubic firme, utozsamiac sie z nia ale manipulowanie faktami tylko Cie osmiesza.
    Tu masz o DV: http://en.wikipedia.org/wiki/DV
    "become one of the standards for consumer and semiprofessional video production" … jesli uzywa tego TVN to tylko potwierdza moja opinie ze to semipro TV… – zreszta jak wszystkie TV w Polsce ktore sa tylko SEMIPRO…
    Jako format reporterski DV jest ok ale jako format studyjny… nie za bardzo…
    Tak wiec reasumujac Sony jest jednym z wielu brandow w tej chwili i nie ma co nadmiernie tego branda gloryfikowac.
    Tak osmieszani przez Ciebie koreanczycy produkuja w tej chwili kilakdziesiat % swiatowego rynku pamieci flash, ponad 80% swiatowego rynku magnetronow, maja ponad 30% udzial w rynku matryc LCD… W Twoim kompie zapewne siedza SDRAM Samsunga… mowmy o faktach i nie manipulujmy nimi.
    Mam w domu sprzet SONY, DENON, SANSUI – bez przesady kazda firma robi gorsze i lepsze produkty, kiedys SONY bylo synonimem jakosc, teraz… no coz czasy sie zmienily
    Nic tak niei wkurza jak facet ktory manipuluje faktami po to by udowodnic ze to on ma racje nawet gdy jej nie ma…

  30. michobo pisze:

    doczyta³êm tylko do wikipedii – tym mnie rozsmiesyzles na maxa 😉

    Akurat wybitnie wiarygodne zrodlo danych 😉
    Co do DV – ja pisa³em o DV CAM (zreszta wsyztskie obecnie stosowane systemy zapiu telewizyjnego opatentowa³o wlasnie SONY – od DV CAM do IMX’a) Tylko jak wyt³umaczysz ludziom to ze na na tym "amatorskim" CAMie powsta³o wiele produkcji filmowych (w tym kinowych np Edi) oraz od cholery seriali telewizyjnych (np M jak Mi³o¶æ – na wózeczku jezdzi DSR z serii "500")
    Zanim zacznisz pisaæ g³upoty – warto poczytaæ cos wiecej niz wikipediê….
    http://www.sonybiz.net/cgi-bin/bvisapi.dll/templates/std_page.jsp?BV_SessionID=@@@@1056094793.1151824229@@@@&BV_EngineID=haddhdieelikbemgcfkmcfjfdhk.0&KEY=ssw-zibcsales0802&channelId=-32900

  31. Skull pisze:

    Ja kupi³em wierze SONY za 2000z³ i jest lipna Ale za to PS2 trzeba pochwaliæ. Wniosek taki ¿e Nie kazdy produkt Sony jest to rewelacja ale w swoim zapleczu maj± pare pere³ek

  32. wiewior pisze:

    A¿ siê w³±czê do dyskusji 🙂
    1) Je¿eli chodzi o sprzêt "codziennego" u¿ytku, to SONY niewiele odbiega od konkurencji (tak¿e koreañskiej itp.)
    2) Je¿eli chodzi o wizyjny sprzêt profesjonalny – tylko SONY
    3) Jak kto¶ nie odró¿nia DV od DVCAM, to nie powinien siê wypowiadaæ w tego typu dyskusjach, bo "siê pogr±¿a" 😉
    4) Z serii formatów "DV" to zdaje siê, ¿e DVC Pro nie jest dzie³em SONY-ego, tylko Panasonica
    5) Trinitron to by³ pierwszy p³aski kineskop, ale kolorowe kineskopy by³y znane wiele lat wcze¶niej

  33. ttommy pisze:

    Poczyta³em komentarze i napiszê tylko tyle:
    Mam TV Sony – nie mam siê do czego przyczepiæ – ma wszystko co potrzeba
    Mam TV Sat Philipsa – nie mam siê do czego przyczepiæ
    Mam DVD jak±¶ Mantê – mo¿na siê przyczepiæ do tego i owego, ale cena/jako¶æ – nale¿y wybaczyæ.
    Mam amplituner JVC do którego nie mam siê co czepiaæ
    Mam komputer z³o¿ony z "markowych" komponentów i chwalê sobie (w tym koreañski monitor Samsunga do którego nie mogê siê czepiaæ – ma super obrazek)
    Mam parê innych sprzêtów, które spe³niaj± swoj± rolê i jest ok
    Mam 12letnie auto, które je¼dzi jak ta lala
    PO PROSTU: SPRZÊT MA DZIA£AÆ I JE¦LI TAK JEST TO NIE WARTO PATRZEÆ CZY TO SONY, CZY PANASONIC CZY DENON CZY MANTA – je¶li siê sprawdza w tym do czego jest stwarzony to znaczy ¿e pieni±dze nie s± wywalone w b³oto.

    Lubiê sony, ale rêki nie dam obci±æ za tê firmê.
    Tak samo lubiê auta VW, ale to wcale nie znaczy ¿e to jest najlepsze

  34. pandy pisze:

    michobo… srednio interesuje mnie Twoja opinia na temat wiki – ma ona wady ale gdyby podawala nieprawde to szybko zainteresowana strona moglaby wniesc poprawke… SONY tego nie robi… wiec wszystko sie zgadza…

    DVCAM jest pochodna DV – uzywa tego samego codeca, tej samej zasady kodowania – rozni sie predkoscia przesuwu tej samej tasmy ktora stosowana jest w DV – jesli masz klopot z rozumieniem tekstu pisanego moze warto odsiwezyc troche podrecznik z szkoly podstawowej?
    Podstwowy problem naszych TV to to ze producent tnie koszty i uzywa sprzetu z dzialki tzw gathering news – czyli ewidetnie sprzetu reporterskiego i to juz problem innej natury. Codec DVCAM pracuje w formacie 4:2:0 co jednoznacznie pokazuje przeznaczenie tego sprzetu – w produkcji uzywa sie formatu 4:2:2 – film, nawet serial TV to nie reportaz – jesli ktos uzywa sprzetu reporterskiego w studio to znaczy ze ma gdzies efekt koncowy i lekcewazy odbiorce – potwierdza to tez brutalna prawde ze Polskie stacje Tv maja obraz gorszy jakosciowo w porownaniu do dobrych stacji zachodnich.

    Wiewior… dzial SONY zajmujacy sie sprzetem broadcastowym to zupelnie inna sprawa – michibo zrownuje SONY broadcast i SONY consumer co jest totalnym nieporozumieniem, sprzed 10 – 100 razy drozszy jest robiony w inny sposob niz sprzet konsumencki.
    Zmartwie Cie ale TRINITRON w zaden sposob nie jest plaski… jedyne plaskie kineskopy to kineskopy z ekranem z optyki wloknistej i mikrokanlikowe… TRINITRON jest wycinkiem walca a nie kuli ale dalej nie jest plaski (jest plaski tylko wertykalnie) pozostale uwagi jak w przypadki michibo – doczytac, douczyc sie, zaczac w koncu widziec roznice miedzy sprzetem pro i semipro – bez zacietrzewiania sie, bez klapek na oczach. To jest tylko sprzet a nie religia – nie warto za to umierac.

  35. michobo pisze:

    DVCAM jest pochodna DV – bzdura ! Jest dokladnie na odwrót !

    uzywa tego samego codeca – kolejna bzdura ! Dzwiek jest zlockowany w DV CAMie – ale pewnie o tym nie wyczytales w wikipedii

    rozni sie predkoscia przesuwu tej samej tasmy ktora stosowana jest w DV – jasne ¿e siê ró¿ni, nie tylko prêdkosci±. Kasety DV CAM tez sie rozni± od DV – i to nie tylko pude³kiem…

    Podstwowy problem naszych TV to to ze producent tnie koszty i uzywa sprzetu z dzialki tzw gathering news – czyli ewidetnie sprzetu reporterskiego i to juz problem innej natury.

    Ale bzdury piszesz !!! ENG – EngineeringNewsGathering to inaczej REPORTERKA. Do tego typu prac stosuje siê rozne sprzêty ale najbardziej popularny jest DV CAM.. CO NIE OZNACZA ze nadaje sie on tylko do tego. Nie wiesz co potrafi zdzialac wymienna optyka w sprzecie video ? Po cos ie odzywasz ?

    Mozna tworzyc rozne niestworzone teorie spiskowe o u³omno¶ci 4:2:0 Tak sie jednak sklada ze obraz zrealizowany w tym systemie porz±dnym sptrzetem (a nie gownem z marketu za 2 tysiace) ze SPOKOJEM nadaje siê do emisji. Jesli zas chodzi o ocene obrazu TV – jesli uwazsz ze materia³ od strony technicznej serialu M jak Milosc jest zrealizowany kiepsko – powinienes jak najszybciej udac sie do okulisty !!
    Przywolane przeze mnie przyklady s± wystarczajaco przekonywujace do tego ze to ja mam racjê (pomijajac ca³y teoretyczny wywód) Chcesz cos udowodnic ale sam nie wiesz do konca co. Brniesz po jakims nieznanym ci terenie usi³ujac udowodniæ ze pozjadales wsyztskie rozumy – zupelnie jakbys mial przepracowane lata ca³e z kamer± na ramieniu. Wybacz kolego ale to ja mam tak± praktykê i doskonale wiem co piszê i o czym piszê. Nie musze podpieraæ siê jakimis internetowymi zrodelkami wiedzy zeby prowadzic dyskusje. Jesli bedziesz miec 10 letnie DOSWIADCZENIE w montazu nieliniowym – mozesz mi byc partnerem w dyskusji. Na razie usilujesz nieudolnie przeskoczyc murek ktory jest za wysoki…

    A co do kineskopu Trinitron. NIE ISTNIEJE idealnie plaski kineskop. Wszystko co jest – jest wycinkiem z kuli. Zaloze sie o to z kazdym o kazd± kwotê pieniêdzy.

    Podpowied¼: to co jest na zewn±trz – jest tylko "szklan± nadlewk±" imituj±c± równ± powierzchniê. Luminofor jest od strony maski elegancko wyprofilowany na kszta³t poduszki- jak za starych dobrych czasów. Dotyczy zarówno telewizorkow 14" jak i 36" kolosów 16:9 (w tym takze mojego)

  36. wiewior pisze:

    @pandy
    Skoro nie widzisz ró¿nicy miêdzy DV, DV CAM-em, to szkoda s³ów na dalsze t³umaczenia. Podobnie sprawa siê z 4:2:0. To teoretyczne rozwa¿ania laika – praktyka to co innego.

  37. pandy pisze:

    nie, no panowie zwracam honor, w koncu znacie sie lepiej – nie ma to jak filmowanie uroczystosci typu komunie i wesela – 10 lat z kamera na ramieniu…. tia… nie no przepraszam ze osmielilem sie miec inne zdanie od Was dwoch… w koncu 10 lat takiej praktyki to nawert nie potrzeba argumentow – to oczywiste ze macie racje… przepraszam raz jeszcze…
    a co do zakladania sie kazde pieniadze michobo… tia… pewnie nawet nie wiesz ze do celow pomiarowych produkuje sie plaskie kineskopy – ich ekran wykonany jest w technologii optyki wloknistej, czesto maja wzmacniacz obrazu na plytce mikrokanalikowej… no ale na weselach nie ma potrzeby uzywania takiego zabawkowego sprzetu, przepraszam raz jeszcze.
    Trinitron jest wycinkiem walca a nie kuli to tyle co osmiele sie powiedziec… w tak wybitnym gronie…
    trzeba naprawde nie miec oczu by twierdzic ze nie ma roznicy miedzy 4:2:0 a 4:2:2 szczegolnie gdy obraz jest interlace… no ale jak sie pracuje w SD to mozna nie zwracac uwagi na takie rzeczy…
    nie, no na dobranoc sie dobrze ubawilem, dzieki chlopaki!

  38. michobo pisze:

    1) – skad wiesz ze filmuje komunie i wesela ? 2) Jakim prawem s±dzisz ze nawet jesli to robiê – oznacza to ze NIE MAM Pojecia o technologii któr± od LAT siê pos³ugujê ? 3)Moze nie wiedziales- to cie oswiece. Osoba ktora zajmuje sie realizacjami tego typu jak komunie – ale taka ktora robi to profesjonalnie, wie o pracy z kamer± znacznie wiecej niz ktos kto pracuje w studio ! A wiesz dlaczego ? Nie wiesz, bo nie masz wiedzy i doswiadczenia !
    Ktos taki dba nie tylko o plan (pewnie nie wiesz co to jest) ale i o swiatlo, dzwiek – o wszystko ! Najlepsi wyci±gaj± w stanach po 10tys za reporta¿… Takie dosrywki mozesz adreseowac do ludzi ktorzy maj± jakie¶ gowniane kamerki na "wieszakach" i dorabiaj± sobie do pensji lataj±c po weselach. Ja mam zarejestetrowan± firme a z moich us³ug korzysta³y znane postacie ze srebrnego ekranu…..

  39. michobo pisze:

    I znowu pieprezysz o jaki¶ pierdo³ach (jesli chodzi o kineskopy) polecam kazdemu prosty test. W sklepie dla idiotów stancie przed takim idealnym p³askim kinolem (bezposrednio przed nim) i spojrzcie pionowo w dó³ (jakbyscie chcieli zajrzec w szparê miedzy kineskopem a obudow±. Wyraznie widac ¿e ten p³±ski kineskop to szklana nadlewka – nie trzeba w tym celu czytac wikipedii.
    Wycinek z walca dotyczy powierzchni zewnetrznej która jest NADLANA by powodowaæ Z£UIDZENIE i¿ kineskop jest idealnie p³±ski lub jest wycinkeim z walca- rozumiesz co siê pisze ?

    Nie masz zielonego pijecia o technice i wypisujesz bzdury- dorwales sie do wikipedii i czarujesz sloganami- to ja mam ubaw po pachy !!
    4:2:0 trzyma sie od 10 lat znakomicie -w ubieg³ym roku SONY wypusci³ 2 nowe (topowe) modele kamer DV-CAmowiskich.
    To chyba logiczne ze gdyby system by³ "kiepski" produkcja zostalaby wstrzymana. No ale nie- mamy tu specjaliste ktory wie lepiej od realizatorow obrazu na CALYM SWIECIE> On gdzies ptrzeczytal ze 4:2:0 jest syf a 4:2:2 jest git i nadaje w kolko macieju nie wiedziac o czym pisze (a prywatnie pewnie namiêtnie krêci filmy przy pomocy kamerki w posiadanym telefonie komorkowym w 3gp)!

  40. michobo pisze:

    A oto opis grupy docelowej do której kierowany jest DV CAM (szczegolnie zachêcam do zapoznania sie z terminologi± s³owa BROADCAST bo niektorzy maja najwidoczniej z tym problemy)

    DVCAM

    From corporate video to mainstream broadcast, DVCAM offers a compact, cost-effective acquisition solution. From compact palm-type to broadcast quality shoulder-type, Sony has a range of DVCAM camcorders to meet your needs.

  41. pandy pisze:

    michobo… i co ja mam powiedziec? po prostu wiem, sadze takim samym prawem jak ty osadzasz innych, nie chcialem Cie urazic, krecenie komunii i tym podobnych uroczystosci jest ok, jest rynek, sa klienci – to nic zlego, zapewne swoja prace wykonujesz najlepiej jak potrafisz, klienci sa zadowoleni – natomiast nie mozesz bo czynisz to w sposob nieuprawniony stawiac siebie, swoja prace, swoje doswiadczenia wyzej niz doswiadczenia, prace innych – po prostu.
    znane postacie srebrnego ekranu ok, punkt dla ciebie, sa twoimi klientami i jest super – tylko co to ma do rzeczy w zagadnieniu o ktorym probujemy mowic? Na razie to co mowisz wlascwie przypomina zwykle napinanie, prezenie miesni przed lustrem – to akurat mnie kreci wiec dajmy temu spokoj.
    Co do kineskopow… naprawde nie potrzeba wielkiej wiedzy by wiedziec ze walec jest plaski w kierunku pionowym tak wiec kineskop trynitron jest plaski wertykalnie bo jego powierzchnia ject wycinkiem walca stad w jednym kierunku, wertykalnym jest plaski – to zwykla matematyka w zakresie szkoly podstawowej, nie unos sie, nie denerwuj tak po prostu jest i inaczej nie bedzie .
    Po prostu przyloz sobie linijke do trinitrona jak masz klopty z wyobraznia przestrzenna.
    Co do pojecia o technice, moja wiedza jest weryfikowana codziennie, firma w ktorej pracuje ma wysokie wymagania i o ile wiem to sa ze mnie zadowoleni wiec niestety pudlo. 4:2:0… no coz ma troche wiecej lat niz 10… pojawilo sie znacznie wczesniej, wykorzystuje ten format MPEG-1, potem MPEG-2 (zmieniona struktura probkowania) – po prostu 4:2:0 stosowane jest wszedzie tam gdzie nie ma wysokich wymagan odnosnie jakosci czyli w TV profesjonalnej zastosowania reporterskie i wszedzie tam gdzie wazna jest cena, masa sprzetu, czas pracy, czas nagrania itp. Nikt nei mowi ze 4:2:0 jest kiepskie – po prostu jest kompromisem i swietnie sprawdza sie w reporterce i zastosowaniach przenosnych gdzie nei wymaga sie najwyzszej jakosci sygnalu. Kiepskosc 4:2:0 w porownaniu do 4:2:2 dotyczy glownie materialow najwyzszej jakosci z interlace – tak po prostu jest i juz.
    Co do przytoczonego fragmentu – czy moglbys wskazac miejsce o ktore Ci chodzi, czytam i nie widze sprzecznosci z tym co powiedzialem – jakosc DVCAM jest kompromisem pomiedzy rozmiarem, cena i przeznaczeniem – tak wiec mozna zrobic kamere reczna do noszonej w uprzezy. Przeciez ja nie mowie ze nie – tylko ze to wszystko dotyczy reporterki, zastosowan przenosnych… kamera wysokiej klasy bedzie miala bardzo dobra optyke, przetwornik 3CCD a kamera amatorska nie… system jest elastyczny ale ma naturalne ograniczenia, SONY nie mowi ze DVCAM pokrywa pelen zakres zastosowan TV ale duzy obszar… to wszystko.
    Jesli o mnie chodzi koncze temat – reagujesz zbyt emocjonalnie i miejscami irracjonalnie. Pozdrawiam, dziekuje za poswiecony czas.

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie netykiety przy dodawaniu komentarzy. Redakcja CDRinfo.pl nie odpowiada za treść komentarzy, które publikują użytkownicy. Aby zmienic swoj avatar zarejestruj sie w serwisie www.gravatar.com.