Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Serwis iTunes należący do giganta Apple twierdzi, że sprzedał 5 razy więcej utworów od swojego konkurenta Napstera, wykupionego niedawno przez Roxio i uruchomionego ponownie po 2 latach. W ciągu pierwszego tygodnia od uruchomienia Napster sprzedał około 300 tysięcy utworów. iTunes w pierwszym tygodniu sprzedało ich ponad 1.5 miliona.
Oryginalny Napster zamknięty 2 lata temu z powodów prawnych posiadał ponad 60 milionów użytkowników na całym świecie. Po 2 latach Napster się odrodził pod nazwą Napster 2, jednak zmieniono całkowicie jego formę. Działający w Stanach Zjednoczonych serwis umożliwia pobieranie utworów, tak jak jego pierwowzór, z tą jednak rożnicą, że teraz jest to w pełni legalne i trzeba za to zapłacić. Cena wynosi 99 centów za każdy utwór oraz 9.95 USD za pobranie całego albumu.
Od momentu uruchomienia serwisu iTunes przez Apple, zanotował on ponad 17 milionów pobrań różnych utworów.