Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Nie tylko Internet Explorer wyposażony jest w luki i dziury. Serwis Secunia donosi o bardzo poważnej luce w Mozilli i Mozilli Firefox. Na razie jedynym rozwiązaniem jest korzystanie tylko z zaufanych witryn. Szczegółowy opis problemu jest tutaj.
Nawet super specjalistyczne systemy operacyjne pracuj?ce w szpitalnych urz?dzeniach do podtrzymywania ?ycia - nie s? stu procentowo niezawodne i wolne od b??dw. Co dopiero mwi? o programach na domowe komputery, gdzie bardziej si? goni za kolejnym numerem wersji, a ich autorom bardziej zale?y na umieszczaniu kolejnych "wodotryskw" ni? na bezpiecze?stwie i stabilno?ci... Z tym, ?e programy komputerowe nie s? idealne pod wzgl?dem bezpiecze?stwa i stabilno?ci trzeba si? ju? pogodzi? - jak z tym, ?e wok? nas i w nas samych ?yj? miliony bakterii, nie wiele mo?na pod tym wzgl?dem zaradzi?...
CrazyLucas
- 3 August 2004, 10:28:48
nie no tym razem buga ladnego strzelili
ciekawe kiedy bedzie latka...
Dragon
- 3 August 2004, 10:30:37
Niech szybko wydadz? t? ?atk?.
Dragon
- 3 August 2004, 10:30:50
Niech szybko wydadz? t? ?atk?.
jam3
- 3 August 2004, 14:22:48
...ale news chyba nieswie?y "z letka", albo nowe dziurki powsta?y. No co?, "ka?dy potwr ma swj otwr" :-)
nbh
- 3 August 2004, 22:22:59
To nie jest dziura lecz fajna metoda na spreparowanie stronki - jak ktos ma wylaczone ukrywanie i zmiane paska na dole oraz nigdy nie ufa https w nowych oknach ala popup to moze spac spokojnie. Nawet na stronie jest wolami napisane ze to Spoof (i dokladne wymagania aby sie dalo zrobic kogos w wala). Trzeba wiedziec jak uzywac narzedzi jakimi sa przegladarki - ten spoof dla mnie jest osobiscie zadnym zagrozeniem. Nie trzeba nic latac tylko domyslnie sobie wylaczyc ukrywanie paskow i linkow na dole oraz miec rozum - bo javascript niestety nie polecam wylaczac - za czesto jest potrzebna. pzdr
Dahag
- 3 August 2004, 22:41:55
Mimo wszystko to jest b??d ktrego nie powinno by? !!
A_Markus
- 3 August 2004, 22:43:18
my?l?, ?e ?atka uka?e si? w ci?gu najbli?szych dni (po ujawnieniu luki w lipcu dziura Mozilli zosta?a za?atana w ci?gu kilku dni), to nie microsoft, ktry ?ata swoje dziury po wielu miesi?cach od daty jej ujawnienia - w dodatku lekcewa??c wag? brakw swojego IE.
Na szcz??cie nie dotyczy to MozilliPL 1,6 :)))
@mr.max
masz racje, zbyt wiele zb?dnych wodotryskw cz?sto zwyczajnie przeszkadza w optymalnym u?ytkowaniu programu w jego podstawowym zakresie, a tak?e bezpiecze?stwie;
ha, Mozilli te? si? zachcia?o wodotryskw przez wprowadzenie mo?liwo?ci zmian r?nych "skrek" i masz babo placek, wysz?a z tego dziura :(.
Gdyby?cie znale?li jeszcze jak?? dziure w Mozilli to macie szanse na nagrod? 500$ - Mozilla p?aci -- hmmm mo?e to sposb na szybsze oczyszczenie z bugw programu.
Pozdrawiam :)
kOZ@
- 3 August 2004, 22:44:55
Ciekawe co teraz powiedz? Ci m?drale ktrzy tak psioczyli na Microsoft i najm?drzejszy z nich czyli pan top-komentuj?cy? Mwi?em ?e inny soft te? ma na pewno dziury, jest to tylko kwestia ich wykrycia.
@nbh - niestety ale mylisz si?, ta dziura umo?liwia przechwycenie hase? u?ytkownika!!! Jest bardzo powa?na.
A_Markus
- 3 August 2004, 23:02:29
@nbh
Ha, to moim zdaniem celna Twoja uwaga co do sposobu bezpiecznego pos?ugiwania si? Mozill?,
tylko, ?e programy takie jak przegl?darka - o krytycznym znaczeniu dla naszego (i innych) bezpiecze?stwa w sieci musz? mie?, moim zdaniem, wysok? tzw. "idiotoodporno??" - lepiej by przegl?darka mia?a domy?lnie wy??czone pewne swoje w?a?ciwo?ci (ktrych w?a?ciwe u?ycie wymaga wiedzy) a dost?pne tylko w g??biej zagnie?dzonych opcjach programu.
Pozdrawiam :)
Szafran
- 4 August 2004, 08:48:51
@koz@
hehe ja tez mowilem ze te zdechlosci maja dziury ;] - wtedy kazdy na mnie najezdzal ze jestem wyznawca majkroszitu, a tokawym nie jestem... ja poprostu nie lubie tego badziewia o ktorym mowa w tym poscie...
ender74
- 4 August 2004, 10:11:00
To nie pierwsze "dziury" w mozilli - wystarczy wej?? na http://bugzilla.mozilla.org/, teemowi pisz?cemu mozille poprawa krytycznych b??dw zajmuje par? dni w przeciwie?stwie do ma?omiekiego ktry potrafi naprawia? powa?ne b??dy przez par? miesi?cy.
nbh
- 4 August 2004, 12:47:38
@kOZ@
Ii tak bede obstawial przy swoim, iz jest to spoof a nie jakas powazna dziura. Aby przeciez wejsc na taka stronke trzeba uzyc jakiegos linku - nikt o normalnych zmyslach nie skorzysta z linku do swojego banku zamieszczonego na niezaufanej stronie np. porno, ktory otworzy mu nowego popupa (dlatego nie lubie glupiego Inteligo, ktory na szczescie mozna odpalic w normalnym oknie jak sie zna link). Troche myslec trzeba. To tak jak z autem - jak nie napisza w instrukcji aby zamykac drzwi to nie trzeba?
Nieumiejetnosc poslugiwania sie programem nie uprawnia do jego krytykowania oraz przestrzegania fundamentalnych podstaw bezpieczenstwa. Gdybyscie otworzyli to okno (dla Mozilli 9x) w normalnym oknie to byscie sie tylko usmiali - patrzcie http://www.nd.edu/~jsmith30/xul/test/browser.xul - nie dziura lecz spoof korzystajacy z niewiedzy, a to wielka roznica.
@A_Markus
Zgadzam sie w 100%, ze programy powinny posiadac jak najwieksza "idotoodpornosc" - podstawa dla mnie byloby calkowite wyeliminowanie popupow, ale jak wiemy zawsze znajdzie sie jakis idiota, ktory na mail z "banku" odpisze i poda PIN, CVV2 i jeszcze gdzie chowa klucze do domu :). pzdr
A_Markus
- 5 August 2004, 01:06:35
@nbh
przeanalizowa?em jeszcze raz spraw? tej wykrytej wady Mozilli i uwa?am ?e masz racje - Twoja rada to najlepszy sposb na ustrze?enie si? przed ewent. wrogim wykorzystaniem tej w?a?ciwo?ci Firefoxa (rzeczywi?ci ca?kowite wy??czenie javascriptu by?oby bez sensu), mam nadzieje ?e Fundacja Mozilli wypowie si? w tej sprawie rwnie szybko;
hmmm, kto wie mo?e by?oby s?uszne dla w?asnego bezpiecze?stwa i nas wszystkich ??da? od ka?dego internauty zdania swoistego egzaminu z zasad bezpiecze?stwa korzystania z internetu - takiego swoistego "prawa jazdy".
Pozdrawiam :)