Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Informowaliśmy przedwczoraj o wynikach kontroli sklepów internetowych. Dziś w Gazecie Wyborzej więcej szczegółów na ten temat. Wspominaliśmy już wielokrotnie, że często jedyną informacją o towarze oferowanym w sieci jest jego cena. A i ta nie zawsze jest aktualna o czym "z przykrością" zostajemy poinformowani po złożeniu zamówienia. Pierwszy z brzegu przykład. Może teraz coś się nareszcie zmieni.
Poniewa? e-handel to sprzeda? wysy?kowa, handlowcw obowi?zuj? tu wymogi surowsze ni? w normalnym handlu, za? klient - ktry nie widzi, co kupuje - ma szczeglne przywileje. Np. mo?e w ci?gu dziesi?ciu dni odst?pi? od umowy bez podania przyczyny i odes?a? towar, otrzymuj?c zwrot pieni?dzy. Sklep za? ma obowi?zek jasno o tym informowa?.
to teoria - ale i obowi?zuj?ce prawo i jesli nie idzie w parze z praktyk? to jest to ju? przest?pstwo i nadaje si? do prokuratury a nie r?nych urz?dw kontroli i ochrony :)
oszu?ci byli s? i b?d? zawsze i wsz?dzie nawet w necie, ale to jest margines i gdyby to mia?o wp?yw na konsumentw to nie mieliby?my ju? dzi? ani handlu (jakiegokolwiek) ani us?ug, bo ka?dy by si? ba? ?e trafi na przekr?ta. Po prostu niech "organa ?cigania" ;) wezm? si? za robot? - zw?aszcza ?e pracuj? za niez?e pieni?dze (znw dostaj? podwy?k?)
A po za tym czuj? w tych kontrolach ?apy najwi?kszego z?odzieja w RP, czyli US - mo?e maj? problem z kontrolowaniem zyskw takich sklepw??
javor
- 8 October 2004, 16:52:19
@Lesli - Co do " Np. mo?e w ci?gu dziesi?ciu dni odst?pi? od umowy bez podania przyczyny i odes?a? towar, otrzymuj?c zwrot pieni?dzy." to ja bym raczej by? sceptycznie nastawiony. Je?li by tak by?o to mo?na by by?o sobie odpu?ci? np. wypo?yczalnie video. A na pewno nagminne sta?oby si? "kupowanie" p?yta audio na jeden dzie? (wiadome w jakim celu) :>
Gregg
- 8 October 2004, 17:17:06
P?yty rozfoliowanej nie mo?na zwrci? ani w zwyk?ym sklepie, ani internetowym, chyba ?e jest ewidentnie uszkodzona. Polskie prawo daje prawo zwrotu zamwionego towaru w ci?gu 10 dni w "stanie nienaruszonym" . Je?li kto? pootrafi zrobi? kopi? p?yty nie naruszaj?c folii - jego zysk.
Lesli
- 8 October 2004, 19:04:28
i to by bylo na tyle :)
jesli chodzi o p?yty, ale za chiny nigdzie nie wyczyta?em informacji jak wtedy rozk?adaj? si? koszty wysy?ki (na zdrowy rozum to konsument ktry rezygnuje z kupna bez podania przyczyn powinien zap?aci? za transport w obie strony) wi?c nie op?aca si? "wynajmowa?" nawet np sprz?tu tv/dvd itp, bo raz ?e nie b?dzie to za darmo, a dwa ?e na zwrot kasy (je?li dostaniemy), to b?dziemy czeka? ze dwa miechy najmniej :)