close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Rozne

Najnowsze testy

Artykuły



24 lutego 2005

Odroczenie nr 2 - Gregg 22:59
Prezes Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty po raz drugi odroczył wprowadzenie możliwości zachowania numeru telefonu po zmianie operatora.
Nowe Prawo telekomunikacyjne wprowadziło od 3 września 2004 r. prawo abonenta do zachowania dotychczasowego numeru telefonu przy zmianie operatora sieci komórkowej (zwane przenośnością numeru) (...) Prezes URTiP po rozpatrzeniu wniosków Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa oraz PTK Centertel uznał, iż sieci komórkowe nie były w ubiegłym roku przygotowane do realizacji przenośności numerów. Dlatego 17 listopada 2004 r. wydał dla każdego operatora decyzję o zawieszeniu uprawnień abonenckich do dnia 31 grudnia 2004 r.

Teraz Prezes URTiP dał operatorom sieci komórkowych czas do 10 października 2005 r. na wdrożenie przenośności numerów przy zastosowaniu centralnej bazy danych.

Zdążą?
Źródło: URTiP

<< Chińscy piraci załatwieni na amen | | Zabezpieczajcie >>


Komentarze

tomasztefan - 24 February 2005, 23:29:19
b?d? to odwleka? w niesko?czono??,bo ch?? zatrzymania starego nr-u
tel. jest ostatni? mo?liwo?ci? na zatrzymanie starych abonentw(b?d? co b?d? traktowanych po macoszemu przez operatorw tel.komrkowej).oczywi?cie jest to tylko moja subiektywna ocena

Lester - 24 February 2005, 23:32:39
przypomina mi to komputeryzacj? ZUS-u. tylko pieniadze mniejsze.
no ale czego sie spodziewa? po operatorach sieci komrkowych ktrzy wcia? tkwi? jeszcze w erze maszyny do pisania?

prosiem, kiedy? aby odnale?li w komputerze umow? na sprzedarz komrek firmie od ktrej odkupi?em aparat po wygasnieciu umowy (niestety w firmie "wsi?k?y" papiery). chcia?em zdja? SIMlocka legalnie. akurat bo... w komputerach nic nie maj?. wszystko tylko na papierze :(

Psychik - 25 February 2005, 00:17:06
mialem abonament przez 6 lat w Erze. chcialem zerwac umowe i wziac prepaida, ale sie okazalo, ze mozna przejsc na tak-taka zachowujac stary numer <- za friko, wiec tak zrobilem. i tak chcialem tak-taka, bo ma gprs i kilka fajnych uslug, ktorych w heyah ani widu ani slychu. mi tam pasuje. w Erze od poczatku: 1 rok abonamentu bez cyrografu, 1 rok tak-taka, 6 lat abonamentu (3x2letnie umowy na ten sam numer) i teraz przejscie na tak-taka. jestem zadowolony. zachowanie numeru to fajny bajer jakby mozna bylo na stacjonarny przeniesc numer z komorki. :-)

mmm777 - 25 February 2005, 01:35:47
A ja nadal uwa?am, ?e powinno si? mie? prawo zachowania adresu po przeprowadzce ... To samo z e-mailem!

Peet - 25 February 2005, 02:04:13
A jak by?o z naliczniem sekundowym? Nie da si?, nie da si?, a? nagle si? da?o. Po prostu chc? si? nachapa? i tyle.

Tipros - 25 February 2005, 02:05:49
ja bym zmieni? na iraq gsm ...

Versegv - 25 February 2005, 12:40:49
Kolejny raz udowodniono, jak bardzo polscy operatorzy komrkowi s? zacofani i nieudaczni. W ka?dej renomowanej i szanuj?cej si? sieci w Europie i Stanach Zjednoczonych taka mo?liwo?? istnieje od dawna i dla nikogo nie stanowi nowo?ci, b?d? luksusu.

mandaryn - 25 February 2005, 14:59:50
przecie? dobrze wiemy, ?e chodzi o kas? - jak wprowadz? mo?liwo?? zachowania nr tel. to b?d? mogli klienta zatrzyma? tylko dobr? ofert? i ... cen? za zachowanie nr tel -> podobno w Szwecji zachowanie nr kosztuje rwnowarto?? 100usd, a zorganizowanie systemu obs?uguj?ce zachowanie nr tel. kosztowa?o 100 mln usd ... kupa kasy

@Psychik
mylisz si? co do heyah i gprs -> zerknij tu
http://www.smsbox.pl/news.php?id=114&s=1

Nagus - 25 February 2005, 18:08:20
@Peet
bo wtedy si? nie da?o
troch? przerbek w sieci trzeba by?o zrobi?

Nagus - 25 February 2005, 18:21:38
Jak dobrze pjdzie, to do pa?dziernika dogadaj? si? jak zrobi? i na jakich zasadach u?ywa? owej centralnej bazy danych. Zanim rozpisze si? przetarg i zainstaluje co trzeba minie kolejnych kilka miesi?cy. Najmarniej.

marcin76 - 25 February 2005, 23:29:48
bardzo ciekawe ze im ta baza taki problem sprawia natomiast baza dotyczaca klientow majacych zaleglosci w innej siec juz im klopotu niesprawia bo nie wierze ze o kazdego pani "marysia" z sekretariatu jakiejs sieci dzwoni do pozostalych sieci zeby sprawdzic klienta :P

ira - 26 February 2005, 00:25:55
znowu ktos wzi?? kase

Psychik - 26 February 2005, 03:52:49
@mandaryn
no 22 luty 2005 - to nowosc :-).
Heyah to tylko o swojej "wajchsze za 3gr" trabi na okraglo ;-)

rzutnik - 26 February 2005, 09:29:45
Operatorzy b?d? maksymalnie zwleka? z wprowadzeniem mo?liwo?ci przeniesienia numeru. Aktualnie starzy klienci s? znacznie gorzej traktowani ni? nowi. Chc?c przed?u?y? sobie umow? klient dostaje telefony w znacznie wy?szych cenach ni? nowy oraz du?o gorsze warunki. Wystarczy jednak zg?osi? ch?? rozwi?zania aktualnej umowy i podpisania nowej i w tym momencie nast?puje "cudowne przeistoczenie". Stary klient nagle staje si? SUPER klientem, ktry mo?e skorzysta? z wielu atrakcyjnych promocji i oczywi?cie du?o ni?szych cen na telefony. Wed?ug zdrowego rozs?dku stary klient, ktry jest sprawdzony, terminowo p?aci rachunki powinien by? traktowany co najmniej na rwni z nowym, jednak operatorzy wol? przyci?gn?? nowego, niepewnego, niesprawdzonego klienta, cz?sto nawet fikcyjnego prbuj?cego tylko "wyci?gn??" od niego telefony i nabi? rachunki do czasu zablokowania numerw (oczywi?cie bez mo?liwo?ci odzsykania kasy przez operatorw za po??czenia).
Dla mnie jest to zupe?nie niezrozumia?e ale c? taka jest polityka naszych operatorw GSM.

Boyu - 26 February 2005, 13:26:35
Ciekawe, czy ta "decyzja" Prezesa Urz?du Regulacji Telekomunikacji i Poczty, jest zgodna z prawem. Tj. czy ustawa dopuszcza, mo?liwo?? op?nienia jej stsowania, na podstawie "decyzji" administracyjnej. By? mo?e mia?by ty du?o do zrobienia Rzecznik do spraw konsumenckich. Mo?e skarga do TK ?


Komentarze sa dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikow (jeżeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jeżeli nie, zarejestruj się (rejestracja jest darmowa).
Nazwa użytkownika:
Hasło: