Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
BlueRay i HD-DVD, nowe technologie, nowa generacja -
22:19
Jeszcze nie tak dawno format DVD zaczął wypierać z naszego życia odtwarzacze CD a nawet kasety VHS, a teraz powoli zostaje zastępowany nowymi technologiami. HD-DVD oraz BlueRay wykorzystują ostatnią nowinke ze świata napędów optycznych, czyli niebieski promień lasera.
Dzięki temu, że dlugość fali jest znacznie krótsza niż w urządzeniach typu DVD można odczytać i zapisać mniejsze ścieżki. Nośnik HD-DVD może pomieścić do 15gb danych, a BlueRay nawet do 25gb! Ta dodatkowa pojemność przechowywania będzie niezbędna, gdy HDTV stanie się głównym nurtem, by mieć możliwość przechowywania róznego rodzaju materiałów multimedialnych na dysku optycznym w bardzo wysokiej jakości (High Definition Quality).
Kolejne wersje krążków zapisywanych niebieskim laserem mają mieć pojemność 50, a nawet 100 GB.
Przeczytaj również:
- Kto potrzebuje niebieskiego lasera ?
- Opis formatu Blu-ray
- Opis formatu HD DVD
- Blu-ray czy HD DVD ?
hmm... nie mogelm znalezc jakiegos odpowiedniego slowa w jezyku polskim :))) przepraszam ;)
pozdro ;)
Ziele
- 9 March 2005, 22:41:59
na stronie M$ s? sample WMV-HD. Jako?? dos?ownie powala. DVD w porwnaniu do tego to tak jak marna kinwka w porwnaniu do DVD :D U nas w TV pewnie za 100lat bedzie taka jako??.
sobrus
- 9 March 2005, 22:51:44
najpierw trzeba sie zaopatrzyc w telewizory HDTV
ogladanie filmow na komputerze to nie to samo.
malciak
- 9 March 2005, 23:30:29
Ide o zak?ad ?e ceny b?d? bardziej ni? zaporowe. Ale my?l? ?e dzi?ki tym technologiom dvd znacz?co potanieje.
Versegv
- 10 March 2005, 00:01:00
No jak wida? rozwj tych technologii jest jak najbardziej wskazany. Na pewno na tym nie stracimy, a mo?emy wiele zyska?.
grzes07
- 10 March 2005, 00:17:20
@Ziele
tylko bez przesady kolego
malciak
- 10 March 2005, 01:45:41
@ziele
Masz racje jako?? materia?u jest zajebista, rozmiar z reszt? te? bo 2 min filmu zajmuje 120mb. A wymagania systemowe os?abi?y mnie ju? zupe?nie:
# 3.0 GHz processor or equivalent
# 512 MB of RAM
# 128 MB video card
# 1920 x 1440 screen resolution
coolart
- 10 March 2005, 01:50:25
ta zanim to wszystko wejdzie bedzie tak jak z DVD, "DVD moze pomiescic 17GB to sporodzieki zmniejszeniu promieni lasera i podwojnej warstwie " tak trabili i pisali jak wchodzilo DVD a okazalo sie ze jest tylko 4.7GB bylo mozliwe do zapisania na jednej plycie, teraz mozna 8.4GB na jednej a kiedy to bylo jak trabili ze 17GB. ciekawe czy z tym formatem tez beda takie brednie. czyli okazuje sie ze moze tyle pomiescic ale za kilka lat a teraz ma by HD-DVD i ma miec 15GB wiec teraz to ja juz ich wogole nie rozumiem. Ciekawi mnie jedynie to czy Blueray tez bedzie tki zmieszany jak DVD
bakupl
- 10 March 2005, 07:27:04
Bo mo?na oko?o 17 :) Dwustronna, dwuwarstowa...
mandaryn
- 10 March 2005, 07:55:48
w tym newsie nie ma nic nowego, wszystko to wiadomo od prawie roku, a gdzie s? odbiorniki hdtv, czy odtwarzacze br lub hd-dvd? ja tego nigdzie w sklepie na oczy nie widzia?em ... na razie dla mnie ta technologia jest jak yeti - wszyscy o tym mwi?, a nigdzie tego nie mo?na zobaczy? ...
artoor
- 10 March 2005, 08:29:08
@coolart
Zgadzam sie z Toba calkowicie... musza sie ladnie zareklamowac... a potem bedzie tak jak z DVD (DL) ceny zwyklych 15GB beda za jakis czas znosne, ale tych wiekszej pojemnosci powalajace... a co najgorsze to to, ze z DL jakos nic nie robia zeby ceny spadly :>
grzes07
- 10 March 2005, 09:03:39
@malciak
tylko jaki jest sens ogladania tego na "normalnym" komputerze z monitorem 19'?,
piotrcz
- 10 March 2005, 12:03:18
Kto zobaczy r?nic? w obrazie? Komu potrzebna taka super jako??? Wzrokofilom chyba. Dla 90% ludzi jako?? DIVXw jest wystarczaj?ca wi?c po co ?y?owa? rozdzielczo?ci. Wg. mnie taka pojemno?? mo?e przyda? si? ?eby mo?na by?o 7 p?ytowe wydanie W?adcy Pier?cieni zmie?ci? na jednym kr??ku, ale w jako?ci DVD bo przecie? w jao?ci HDTV zajmie to znowu 7 kr??kw...
Ale koncerny musz? co? wmy?la?, ?eby "zmusi?" ludzi do nowych zakupw - telewizorw, odtwarzaczy, komputerw...
PS. "No?nik HD-DVD mo?e pomie?ci? do 15gb danych, a BlueRay nawet do 25gb!" - gramw bitw?
Szczota
- 10 March 2005, 12:15:25
Blue Ray przeciez juz jest na rynku nagrywarki takze... jedynie HD-DVD jeszcze nie ma :)
A co do DVD z 17gb danych przeciez raz ze taka pojemnosc nie jest potrzebna a dwa ze o taka plyte to jak o jajko trzeba sie martwic.
Dajcie linka do tych probek bo przy formacie stracilem a juz ich mam jakies 5gb :) Chce cos nowego ogladnac. Osobiscie najbardziej z tych probek podobalo mi sie Friday Night Lights fajny trailer wiec sobie sciagnalem i powiem ze zly film to to nie jest :)
Poke
- 10 March 2005, 12:26:04
Promuja ten HDTV a i tak nic z tego nei wyjdzie. Chyba poszaleli ze ludzie beda zmieniac telewizory srednio co 3-4 lata. Ja rozumiem ze producentom by sie to podbalo i stad te marketingowe naciski ale pamietajmy ze DVD wchodzilo 5-6 lat, kasety wideo do dzis po ponad 15 latach sa nadal uzywane. Ludzie nei sa durniami tak jakby tego sobie zyczyly firmy produkujace sprzet.
Poke
- 10 March 2005, 12:26:18
Promuja ten HDTV a i tak nic z tego nei wyjdzie. Chyba poszaleli ze ludzie beda zmieniac telewizory srednio co 3-4 lata. Ja rozumiem ze producentom by sie to podbalo i stad te marketingowe naciski ale pamietajmy ze DVD wchodzilo 5-6 lat, kasety wideo do dzis po ponad 15 latach sa nadal uzywane. Ludzie nei sa durniami tak jakby tego sobie zyczyly firmy produkujace sprzet.
pepperman
- 10 March 2005, 12:46:12
@piotrcz
taka jakosc jest potrzebna wielu ludziom i bynajmniej nie sa oni jacys "zboczeni". jakosc tych probek wmv jest o niebo lepsza niz dvd.
@malciak
te probki dzialaja na znacznie slabszym sprzecie
sobrus
- 10 March 2005, 13:11:22
moim zdaniem "podniecanie sie" super jakoscia HDTV jest przesadzone.
malo kto nawet do pracy przy kompie potrzebuje 1920 x 1440 mimo ze siedzi nie dalej niz 50cm od monitora. na TV 25'' 720x576 jest akurat i wiecej nie trzeba chyba ze chcemy liczyc wlosy na glowach aktorow. pixeli na TV nie widac nawet z bliska a obraz jest ostry wiec po co zwiekszac rozdziale to ja nie wiem. chyba po to by zmusic wszystkich do wymiany sprzetu RTV.
ja widze tylko jedno zastosowanie dla HDTV - duze telewizory plazmowe i LCD. tu faktycznie albo DVD jest juz za slabe albo te odbiorniki sa marne bo przeszedlem sie po media-markt i jakosc obrazu (z DVD) po prostu jest zalosna. a do tego wszystko wyglada jakby przeszlo przez 10 filtrow post-processing.
sloniopp
- 10 March 2005, 13:53:09
Zgadzam si? ca?kowicie z sobrus-em. Moze i takie rozdzialki by si? przyda?y w plazmach, LCD-kach albo telewizorach projekcyjnych. Do domu, wystarcza to co oferuje DVD tzn. pe?ny PAL, a Dvix-y na telewizorku te? dobrze wygladaj?. Jak kto? ma zamiar budowa? soebie w?asne sale kinowe, to wi?ksza rozdzia?ka nie ma co ukrywa? ale by si? przyda?a. Do 25'', a nawet 32'' wystarcza DVD. Technologii CRT i tak juz praktycznie nie rozwijaj?, wi?c nie s?dze ?eby tradycyjne telwizory by?y produkowane, tak jak obecne monitory do komputerw. Ci co si? tak zachwycaja niech sobie porwnaj? rozmiar plamki na monitorze CRT i TV. Telewizor nie jest jakim? monitorem do kompa, przed ktry siedzisz w odleg?o?ci 40cm. Max co si? da wys?ac z kompa na 21'' telewizor to 800x600, co do wiekszych telewizorw to nie wiem bo nie mam, ale nie wydaje mi si? ?eby bylo to mo?liwe.
pepperman
- 10 March 2005, 13:57:57
@sobrus
widziales Ty kiedy telewizor :P ?
ATB
- 10 March 2005, 15:39:41
technika zapierd......a, moze by tak z nia troche przystopowac na jakies 3 lata ??? :-)
ATB
- 10 March 2005, 15:43:19
Pamietam jak dzis kiedy mialem nowiutkiego celeronka 500Mhz z 64 mb ramu i 8 GB dysk a dzis nie moge sie nacieszyc Pentiumemm 4 2.3Ghz 512ramu i 160 GB Hdd a co dopiero mowic o nagrywarce dvd jak tu juz Dual Layer'y ida po 99$ w usa, tylko nosniki jeszcze drogie (5 sztuk okolo 30$)(dvd 4.7gb 50 sztuk ok 30$) sory ze powtorzylem ale tak ajkos wyszlo pozdrowienia 4 @LL
ATB
- 10 March 2005, 15:44:42
Pamietam jak dzis kiedy mialem nowiutkiego celeronka 500Mhz z 64 mb ramu i 8 GB dysk a dzis nie moge sie nacieszyc Pentiumemm 4 2.3Ghz 512ramu i 160 GB Hdd a co dopiero mowic o nagrywarce dvd jak tu juz Dual Layer'y ida po 99$ w usa, tylko nosniki jeszcze drogie (5 sztuk okolo 30$)(dvd 4.7gb 50 sztuk ok 30$) sory ze powtorzylem ale tak ajkos wyszlo pozdrowienia 4 @LL
MariuszV
- 10 March 2005, 15:57:50
W USA telewizory i programy/seriale w HDTV to juz codziennosc. Ale zanim to dojdzie do polski pewie bedziecie musieli poczekac.
malciak
- 10 March 2005, 15:59:39
@pepperman
Na athlonie 1,2ghz i 384ram-u niestety nie dzia?aj?, sprawdza?em na kompie mojej kobity.
Michal2004
- 10 March 2005, 16:21:03
@ sobrus
ale tez pamietaj o tym, ze zwykly TV (nie interesowalem sie jak ta sprawa wyglada w przypadku LCD/Plasm, wiec nie chce wprowadzac w blad) nie wyswietli tych 720x576 (gdy mowa o materiale PAL). Raz ze maksymalna rozdzielczosc pozioma to ok. 540 linii a dwa to to, ze zdecydowana wiekszosc telewizorow nie ma nawet progressive scan-u, by nacieszyc oko pelna iloscia linni pionowych (626) bez przeplotu.
DVD nadal dysponuje duzym potencjalem, z ktorego niestety z powodow finansowych nie kazdy moze skorzystac (ja takze), mam na mysli sprzet.
Na dobra sprawe DVD pojawilo sie w 1997 roku, niedlugo bedzie to 10 lat a jak ktos wspomnial, producenci kombinuja jak moga. Ale sposob na promocje nowego formatu maja dobry - gdzie nie ma przekazu telewizyjnego w HD, mozna prowadzic same odtwarzacze. Tylko czy nie bedzie to sprzet niszowy, tak jak teraz SACD/ DVD Audio.
Ziele
- 10 March 2005, 16:31:03
@grzes07
To ty przesadzasz. Pewnie jeste? fanem kinwek... nic dziwnego ?e tyle syfu lata po necie.
Ogl?dnij sobie te sample to zobaczysz ?e jeste? w b??dzie. Ja ogl?da?em na monitorze 21" w 1280x1024. Jasne ?e nie ka?dy ma taki monitor ale ka?dy powie ?e jest kolosalna rznica bo ju? na 19" czy te? 17" da si? to zobaczy?.
Szczota
- 10 March 2005, 17:31:43
Roznica miedzy dvd a HDTV jest ogromna. Ja na swoim 21' monitorze to widze. Wczesniej jak mialem 15' to mi sie wydawalo dvd czyms idealny ze zadnych pikseli nie widac itp. Teraz zmienilem zdanie... fakt na telewizorze lepiej to wyglada nawet na 29'.
Duzo takze zalezy od wydania dvd. Ostatnio widzialem pewna studniowke na dvd - 90min tylko trwalo ale jakosc normalnie zenada nawet na telewizorze to wygladalo paskudnie nie mowiac juz o moim monitorze. Pelna amatorka ja juz robie duzo lepsze :)
Czesto tez wydania na dvd sa beznadziejnie robione. Ale nawet te najlepsze przy duzych monitorach wygladaja slabo. Nie chcial bym widzidziec takie filmu na plazmie 50' albo projektorze bo to by byla kleska.
Z dvd mozna by duzo jeszcze wyciagnac. Np XVID - darmowy kodek stosowac do plyt dvd czyli wiekszy bitrate i rozdzialka i mozliwe nawet ze uzyskamy cos bardzo zblizonego do HDTV. Na dzien dzisiejszy coraz wiecej stacjonarek to czyta wiec mozna by taki myk zrobic. Ale producenci sie nie zgodza bo by musieli zabezpieczenia robic na nowo....
pepperman
- 10 March 2005, 17:32:07
@malciak
przed ffdshow dziala to nawet na slabyszym sprzecie, choc wystepuje mniejszy lub wiekszy asynchron dzieku z obrazem :)
grzes07
- 10 March 2005, 17:40:36
@pepperman
nie zgadzam sie z twoim komentarzem "taka jakosc jest potrzebna wielu ludziom", robie w tej branzy i troche wiem na ten temat, ludziom jest potrzebna kasa aby to kupic a tej niestety nie maja za wiele a miedzy chciec a moc jest kolosalna roznica.
@ziele
wytlumacz mi jaka to radocha ogladania super obrazu i dzwieku na komputerze bo dalej nie rozumiem, a co do kina to zgadles mam w domu (solidne), ja wole usiasc przed telewizorem (HDTV) i "kosztowac" tego super obrazu a monitor(y) sluzy(a) mi do innych celow, dlatego nie pisz ze jestem fanem kinowek.. , ja poprostu nie podniecam sie kazda nowoscia jak wiekszosc z was bo w dluzszej perspektywie o zakupie takiego sprzetu wiekszosc z nas moze sobie tylko pogadac i pomarzyc ale marzenia nic nie kosztuja.
@MariuszV
troche nie przesadzaj ze w USA to codziennosc sa tylko bardziej powszechne
pozdrawiam
pozdrawiam
pepperman
- 10 March 2005, 18:27:16
@grzes07
a co Ciebie boli skad ludzie na to pieniadze wezma :)? golym okiem widac, ze hdtv jest lepsze niz dvd. jak ktos tego nie widzi to faktycznie nic nie straci, ale taki to juz musi miec denka od sloikow na oczach :). Poska to nie pepek swiata.
Poke
- 10 March 2005, 19:00:20
MariuszV - HDTV to codziennosc w USA? To ciekawe... Tak jeszcze wiekszosc ludzi uzywa 4:3 tak jak w Polsce. Kurcze, przeciez to tylko zmiana rozdzielczosci nic wiecej - zrobie Wam 10000x10000 i bedziecie skakac z radosci jakie to super i hiper. Co z tego ze rozdzielczosc kosmicza jezeli potzrebuje do tego najnowszego (i najdrozszego sprzetu oczywiscie). Kurcze, co ma to do rzeczy czy to Polska czy USA - tutaj i tutaj ludzie potrafia liczyc pieniadze i pukaja sie w czolo ze maja wyrzucac na smietnik nowy lub prawie nowy TV tylko dlatego ze ktos sobie wymyslil HDTV.
pepperman
- 10 March 2005, 19:17:50
@Poke
inaczej licza pieniadze w USA, a inaczej w Polsce. ten sprzet nie jest juz taki drogi jak poszukasz go np. w Azji. drogi jest ten, sluzacy nadwaniu, tutaj faktycznie sa potrzebne duze pieniadze.
HDTV to nie tylko samao "podbicie" rozdzialki.
Caleb_88
- 10 March 2005, 20:06:09
pepperman: a co procz podbicia rozdzialki? zwiekszenei ilosci klatek do 300? ech...
grzes07
- 10 March 2005, 20:13:49
@pepperman
blednie myslisz, co do pieniedzy to wszedzie licza pieniadze a wiedz jedno ze ci ktorzy maja ich sporo jeszcze lepiej potrafia je liczyc i nie sa tacy skorzy aby je szybko wydac znam to z doswiadczenia i jeszcze jedno czy ten sprzet jest tani lub drogi to zalezy jak na to spojrzymy mozemy sobie kupic Plasma TVs za 1300 euro i taki sam za 4000 euro i jeszcze drozej ale nie mozna mowic ogolnie ze to tani sprzet bo tak nie jest.
A kto z nas bedzie szukal TV w Azji pomysl troche? i jeszcze jedno w tamtym rejonie mozemy latwo nabyc podroby sprzetu z zewnatrz orginal a w srodku zastaniesz "cala azje" tak bylo np. z aparatami Canon G3( nie tylko to), normalny smiertelnik prawdopodobnie nigdy sie nie dowie ze kupujac dobrej firmy sprzet w sumie ma tandete.
pepperman
- 10 March 2005, 20:14:19
@Caleb_88
jezeli juz to liczby klatek :P. poszukaj sobie specyfikacji hdtv w sieci, a nie wzdychasz
pepperman
- 10 March 2005, 20:20:55
@grzes07
nie interesuja mnie Twoje doswiadczenia :). dlaczego swoje doswiadczenia probujesz przeniesc na innych? jak ktos ma duzo pieniedzy to nie bedzie przejmowal sie wydatkiem 1000 euro lub wiecej za TV. w Polsce sa zupelnie inne realia. ja nie kaze Ci kupowac sprzetu w Azji. podalem Ci tylko przyklad roznic w cenach, ktore sa naprawde kolosalne. nikt nie bedzie ogladal sie na to, ze Ty nie mozesz sobie kupic hdtv w Polsce. to co, swiat tez ma zrezygnowac z postepu?
podroby mozesz dostac wszedzie, nie tylko w Azji.
Michal2004
- 10 March 2005, 20:57:39
ale tez zdajecie sobie sprawe, ze HDTV to kilkanascie trybow, w tym tzw SDTV czyli 720x480 - tyle ze wiadomo, przekaz cyfrowy pozbawiony wielu wad...
Inna sprawa to ceny sprzetu. Np jakis tam projektor, ktory u nas w MM kosztuje 12 tys zl podczas gdy w Berlinie 8 tys zl (w przeliczeniu).
Albo 21" TV Samsunga - u nas 1100 zl w USA ok. 500 zl ....
Caleb_88
- 10 March 2005, 21:08:47
@pepperman: nie potrafie znalezc zadnej specyfikacji hdtv - podaj mi tu jakis link...
pepperman
- 10 March 2005, 22:59:47
@Caleb_88
w ogoogle hdtv specification :). cos na pewno Ci wyrzuci. hdtv to nie tylko wiecej linijek. to rowniez przestrzenny dzwiek i wsparcie dla 16:9
grzes07
- 11 March 2005, 07:53:57
@pepperman
czytaj uwaznie moj komentarz, i nie pisz czegos czego o mnie nie wiesz ( kasa), tego tez nie rozumiem twoj cytat "...ze Ty nie mozesz sobie kupic hdtv w Polsce. to co, swiat tez ma zrezygnowac z postepu?" czy ja napisalem ze mnie nie stac?(czy nie jestes synem polityka Giertycha?), sadze ze jestes mlodym "karlusem" i realia to dla Ciebie sprawa odlegla.
@pepperman - moge ci zar?czy?, ?e osoba ktra ma du?o kasy zastanowi si? nad kupnem takiego urz?dzenia wi?cej razy ni? osoba ktra no powiedzmy ?adniej jest biedniejsza (znam to z do?wiadczenia, pracowa?em w sklepie z RTV i itp. rzeczami).
A co do HDTV to wydaje mi sie ?e przez najbli?sze 5 lat ten standard si? nie przyjmie i podzieli losy BlueRey'a (Mimo ?e jest dost?pny na rynku to u nikogo w domu jeszcze urz?dzenia w tym standardzie nie widzia?em i z tego co si? pyta?em w kilku sklepach w W-wi, ?eby kupi? trzeba najpierw zamwi? i poczeka? sobie ze 3 tygodnie :D)
dzesio
- 11 March 2005, 12:10:02
nie dajmy sie zwariowac. technologie juz dawno zaczely wyprzedzac rzeczywistosc. ja ciagle nie mam domowego odtwarzacza dvd i zastanawiam sie powaznie nad zlikwidowaniem telewizora. jesli chodzi o komputery to uzywam ich w pracy od ok. 15 lat i utwierdzam sie coraz mocniej w przekonaniu ze to wielkie gowno jest, a to wszystko chyba przez to ze stalem sie ojcem :) i zaczalem sie zastanawiac nad przyszloscia syna, mojej rodziny i ludzkosci.
mimo ze przerabiam dla znajomych divxy na dvd i na odwrot to sam przestaje to badziewie ogladac, a na dobry film i tak wole isc do kina. i co z tego ze mniej obejrze badziewnych divxow. wole ten czas poswiecic synowi, a jak juz bede mial wydac pieniadze to chyba w jakis wysokiej klasy sprzet audio. muzyka lagodzi obyczaje :)
pozdrawiam i zycze powodzenia w wyscigu szczurow. ja odpadam.
pepperman
- 11 March 2005, 12:14:36
@grzes07
a czy ja napisalem cos o Twoi mstanie majtkowym? chyba masz obsesje na swoim punkcie :>. to Ty mierzysz wszystko swoim doswiadczeniem :P. to byl tylko przyklad. nikt nie bedzie sie przemowal cenami sprzetu w Polsce.
@icestone
lepiej nie zareczaj :)
grzes07
- 11 March 2005, 12:31:54
@pepperman
Jeszcze tylko jeden watek i koncze ten temat zobacz twoj komentarz
"a czy ja napisalem cos o Twoi mstanie majtkowym?"
a tutaj Twoj wczesniejszy komentarz
"nikt nie bedzie ogladal sie na to, ze Ty nie mozesz sobie kupic hdtv w Polsce" dlatego polecam czytac swoje wczesniejsze komentarze.
Ja sprawe zamykam
pozdrawiam
icestone
- 11 March 2005, 18:53:05
Ja nie zar?czam, sam biedny nie jestem i by?oby mnie sta? sprowadzi? takie rzeczy np. z USA. Ale po co jak sobie poczekam i to stanieje, a i tak hdtv odrazu nie zast?pi dvd, bo by na tym wytwrnie straci?y - czyli ca?y proces potrwa ko?o 6-7 lat, a dotego czasu to Bg jeden wie co sie stanie.
Poke
- 11 March 2005, 21:10:03
pepperman - W USA licza $$$ tak samo jak w Polsce - nie wyrzucjaa pieniedzy w bloto tylko dlatego ze nagle pojawila sie nowa technologia skoro starsza spelnia 100% wymagan.
blackdragon
- 12 March 2005, 16:38:14
S? jakie? p r o g r a m y, procze media playera v10, do otwarzania plikw w technologii HD, mam namy?li te pliczki *.wmv ze stronki M$ ?