Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Jakiś czas temu w sieci pojawił się program FFDShow w wersji ffdshow-20050328. Po oznaczeniu widać, że pochodzi on z końca marca. Tymczasem na oficjalnej stronie projektu ostatnia wersja alpha pochodzi z 12 października 2004 roku (ffdshow-20041012). Z 12 marca tego roku dostępna jest wersja kompilowana przez cetic_druida. W ostatnich dniach, Milan Cutka zamieścił informację dotyczącą nieoficjalnej wersji ffdshow-20050328.
"W ostatnich dniach zostałem powiadomiony o dostępności nowego buildu ffdshow. Nie wiem kto go zrobił, ale z pewnością zrobił/a on/ona kiepską robotę." - napisał Milan.
Autor wyjaśnił, dlaczego ta kompilacja znacznie ustępuje wydajnością oficjalnym wersjom. Związane jest to z użyciem środowiska Visual Studio .NET 2003 i kompilatora Microsoftu. Przez to wszystkie ręczne optymalizacje są pomijane i program cechuje znacznie gorsza wydajność.
Pełną informację w języku angielskim zamieszczamy poniżej.
"I was notified about new ffdshow build being available. I don't know who created it, but certainly he/she did a poor job.
The whole package is build in Visual Studio .NET 2003 with Microsoft compiler in Release target. While this isn't bad choice for ffdshow.ax itself and several other libraries included in VS.NET solution, it's inapropriate for building libavcodec and libmplayer.dll. Those two libraries are essential for good performance of ffdshow - libavcodec for decoding/encoding most of video and audio formats and libmplayer for software scaling, many colorspaces conversions and fast mp3 decoder. When those two libraries are build by Microsoft's compiler, all hand optimized code developed to effectively use MMX, 3DNow and SSE extensions is skipped resulting in much worse performance. Use GCC from mingw packages to build them.
And even if you have fast enough computers to use such libraries, ffdshow.ax from that date contained some known bugs introduced during big changes I was making in March which were fixed soon after.
Please be patient, I'll start releasing daily builds soon.
To that unknown builder: I'm sorry for not providing more detailed and up-to-date build instructions, but next time please be so kind and ask me before you'll release ffdshow build to the public. I'll give you instructions how to build ffdshow to get best performance."
W ostatnich dniach pojawiła się kompilacja z 6 kwietnia 2005, która również jest wydaniem nieoficjalnym, na które także radzimy uważać.
Ostatnią zalecaną wersją jest ta pochodząca z 12 marca tego roku autorstwa celtic_druida. Pobrać ją można z naszego działu Pliki.