close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Rozne

Najnowsze testy

Artykuły



13 kwietnia 2005

Gwarancja doskonałości - Bartek Wróbel 10:38
Firma ASUSTeK Computer Inc. (ASUS), jako pierwsza z producentów notebooków, objęła 3 nowe serie swoich notebooków - W1, V6 oraz M6 - gwarancją Zero Bright Dot. Dzięki temu użytkownicy notebooków z tych serii mogą być pewni, że ich wyświetlacze nie będą zawierać żadnych zapalonych na stałe pikseli. Jeśli natomiast taka usterka się pojawi, wadliwy panel zostanie wymieniony na nowy. Czym są zapalone piksele?
Panel LCD złożony jest z pikseli, z których każdy składa się z kolei z 3 subpikseli, odpowiedzialnych za wyświetlanie koloru czerwonego, zielonego i niebieskiego. Poprzez wyświetlanie lub blokowanie wyświetlania odpowiedniej barwy w każdym z subpikseli, piksel może przybierać żądany kolor, czego efekty widzimy na ekranie w postaci obrazu. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy któryś z subpikseli pozostaje cały czas zapalony, uniemożliwiając w ten sposób poprawne wyświetlanie koloru przez piksel. Innymi słowy – zapalony piksel to taki, który jest widoczny na czarnym tle. Co można z tym zrobić?Uszkodzonych pikseli nie da się usunąć. Jedynym rozwiązaniem jest wymiana całego panelu. Niestety, powszechną praktyką wśród producentów wyświetlaczy LCD jest ustalanie "norm" stwierdzających dopuszczalną ilość uszkodzonych pikseli w panelu. Cierpią na tym użytkownicy, którzy zmuszeni są do pracy z wadliwymi wyświetlaczami. Dlaczego notebooki ASUS-a?
ASUS jako pierwszy z producentów notebooków gwarantuje swoim klientom, że matryce w zakupionych przez nich notebookach z serii W1, M6 oraz V6 będą wolne od zapalonych pikseli. Jeśli w ciągu 30 dni od daty zakupu użytkownik wykryje choć jeden zapalony na stałe piksel, panel jego notebooka zostanie wymieniony na nowy, pozbawiony usterek.* Taka deklaracja wynika z najwyższej dbałości o jakość produktów firmy ASUS, z której zresztą jest ona od lat znana. * Warunkiem koniecznym do skorzystania z gwarancji Zero Bright Dot jest przedstawienie faktury lub innego dowodu zakupu. Więcej informacji:
http://pl.asus.com/products/notebook/event/zbd/HTML/index.htm

<< CloneCD 5.2.0.0 PL | | CloneDVD 2.8 Final >>


Komentarze

shafran - 13 April 2005, 10:46:02
ja mam iiyame lcd tez ma gwarancje zero bad pixel

malciak - 13 April 2005, 11:06:04
Tak? gwarancj? powinien mie? ka?dy producent, bo wciskanie klientom uszkodzonych paneli to lekkie przegiecie.

BD - 13 April 2005, 14:52:36
Shafran i gratis ma super serwis, ktory wciska kity w stylu: Panski monitor po podlaczeniu u nas jest sprawny wiec najwyraznie w transporcie od Nas do Pana uleg uszkodzeniu :D. Po ponownym wyslaniu (dobrze, ze na ich koszt) uslyszysz znowu to samo :D + pani jest juz niemila i sugeruje, ze obciaza Cie kosztami sprawdzenie sprawnego monitora.

Seth - 13 April 2005, 20:31:13
Rozumiem, ?e notebookw ze zgaszonymi pikselami nie wymieniaj? :)
----
"....powszechn? praktyk? w?rd producentw wy?wietlaczy LCD jest ustalanie "norm" stwierdzaj?cych dopuszczaln? ilo?? uszkodzonych pikseli w panelu......"

No nie wiem Panie Redaktorze (czy te? przedstawicielu firmy ASUS) czy norm? ISO xxxxx, ktra dok?adnie opisuje zasady "pikselozy" mo?na nazwa? praktyk? producentw :))))

Bartez - 13 April 2005, 21:37:49
@Seth
To jest oficjalna informacja prasowa z firmy ASUS :-) Nie orientuj? si? dok?adnie, jak to jest z norm? ISO, je?eli chodzi o wypalone piksele, ale spotka?em si? z r?nymi warunkami wymiany notebookw i paneli LCD. Niektrzy podawali, ?e maj? by? 3 piksele obok siebie, inni, ?e 3 niezale?nie gdzie, jeszcze inni, ?e na jakiej? okre?lonej powierzchni w cm. Tak wi?c normy normami, a producenci (lub sprzedawcy) i tak robi? swoje.

Seth - 13 April 2005, 21:52:03
No dobra Bartez - sorry z tym przytykiem.
Zaraz poszukam dla ciebie tej normy.
Niestety do czytania tylko na trze?wo bo ledwo idzie to zrozumie?....

Seth - 13 April 2005, 22:05:32
Oglne za?o?enia
http://www.nec-mitsubishi.pl/ftp/1/23/%5B23%5D_artykul_ISO_dla_LCD.rtf

Tu troch? o pikselach - fajnie ?e PL
http://www.servodata.com.pl/faq/elsa/lcd.htm

Tu po angielsku
http://www.viewsoniceurope.com/data/63/I13406e2.pdf
--------------------------
Oglnie masakra. :(
Sam chcia?bym dosta? monitor "bez pikseli" ale w tanich brandach jest to trudne. Cieszy, ?e Asus wymienia takie notebooki.
Trudno jednak spekulowa? czy wynika to z najlepszej jako?ci matryc, ktre s? produkowane przez kilku (3 czy 4) producentw na ?wiecie czy z checi "mocnego wej?cia na rynek" i wymiany jak popadnie ka?dego kiepskiego wy?wietlacza.
Tego si? chyba nigdy nie dowiemy.

p.s.
Tych 3-4 producentw to produkuje WSZYSTKIE matryce o r?nych klasach jako?ci i dostarcza do ca?ej ma?ci producentw sprz?tu.
Na etapie produkcji i kontroli jako?ci p?niej s? klasyfikowane do poszczeglnych klas jakosci. I dlatego m.in du?e mo?ki s? drogie bo ci??ko zrobi? du?y wafel bez wad. :(

grzes07 - 14 April 2005, 14:38:22
a co bedzie po uplywie 30 dni?
"Je?li w ci?gu 30 dni od daty zakupu..."

Seth - 14 April 2005, 19:37:47
@grzes07
O to si? nie martw.
Pojawienie si? pikseli w p?niejszym okresie to nawet nie przypadek tylko pech.


Komentarze sa dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikow (jeżeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jeżeli nie, zarejestruj się (rejestracja jest darmowa).
Nazwa użytkownika:
Hasło: