Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Po ostatniej zwyżce cen akcji Google, „wyszukiwarkowa” firma stała się najdroższym przedsiębiorstwem z branży mediów. Wystarczyło 10 miesięcy notowań giełdowych, by Google prześcignęło dotychczasowego lidera, koncern Time Warner.
Akcje Google’a notowane na giełdzie Nasdaq osiągnęły już wartość 293,12 USD za sztukę, a tym samym kapitalizacja firmy wynosi już ponad 80 mld USD. Time Warner, który przed pięcioma laty połączył się z AOL (za kwotę 106 mld USD) jest dziś wart 78,1 mld USD. Dla porównania akcje studia Walta Disneya warte są 55 mld USD, a główny konkurent Google, Yahoo „kosztuje” 53 mld USD.
Wraz z ustaleniem nowego rekordu wartości Google, nasilają się głosy że wycena nie odpowiada rzeczywistej sytuacji firmy. W chwili debiutu cena akcji Google wynosiła 85 USD, Google może się też „pochawlić” rekordową dysproporcją pomiędzy przychodami firmy a jej wyceną na giełdzie. Wartość sprzedaży zanotowana w ubiegłym roku przez Google to 3,2 mld USD; w wypadku teoretycznie tańszego Time Warner jest przeszło 13-krotnie wyższa. Nie zmienia to faktu, że według analityków akcje Google w najbliższym czasie mogą jeszcze podrożeć – być może nawet do poziomu 350 USD.