close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Rozne

Najnowsze testy

Artykuły



19 lipca 2005

Rośnie popyt na komputery - 12:40
Duży popyt na notebooki i komputery z „niższej półki” sprawił, że światowa sprzedaż komputerów w drugim kwartale była wyższa od przewidywanej. Nabywców znalazło 46,6 mln komputerów stacjonarnych, laptopów i serwerów z procesorami Intel, AMD i Power PC – aż o 16,6% więcej, niż w analogicznym okresie roku 2004.
wzrost.jpg
Wyniki zaskoczyły analityków IDC, którzy jeszcze w maju prognozowali wzrost na poziomie nie wyższym niż 12,3%. Pozytywnym zaskoczeniem jest fakt, że coraz więcej maszyn trafia do ludzi, którzy wcześniej nie mieli komputerów. Sprzedaż najszybciej rośnie w Azji i Ameryce Łacińskiej. Korzystny trend to także efekt coraz większej popularności notebooków, które wymieniane są przez użytkowników statystycznie szybciej, niż komputery stacjonarne. Na stanowisku światowego lidera sprzedaży komputerów umacnia się Dell, którego wyniki są zdumiewające. W Stanach Zjednoczonych firma zanotowała wzrost sprzedaży o 23,7%, a w Azji o 50%. Dell kontroluje już 19,3% światowego rynku komputerów i aż 34,7% rynku amerykańskiego. Wśród dużych graczy największy postęp zanotował jednak Acer, skoncentrowany na rozwijających się rynkach europejskich i azjatyckich. Firma zanotowała wzrost sprzedaży o 62%, a jej udział w rynku globalnym to już 4,4%. Rozwijają się także firmy Gateway i Apple, za to drugi po Dellu największy producent – HP – wciąż ma problemy. Wzrost sprzedaży sprzętu HP jest wolniejszy od tempa rozwoju rynku. HP, które jeszcze nie trak dawno temu prowadziło z Dellem wyrównaną walkę o fotel lidera, teraz sprzedaje od niego niemal dwukrotnie mniej komputerów.


Źródło: 4Press.pl

<< Co dalej z internetem? | | Monitory w górę, telewizory w dół >>


Komentarze

malciak - 19 July 2005, 12:49:37
HP jest drogie, pewno dlatego ma problemy. Jak bym mia? wybiera? te? kupi? bym dell-a.

DoL@r DIL - 20 July 2005, 15:38:23
tak samo jak malciak i HP to ??omy w moim domu HP to obca rzecz !!!


Komentarze sa dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikow (jeżeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jeżeli nie, zarejestruj się (rejestracja jest darmowa).
Nazwa użytkownika:
Hasło: