Japoński iTunes Music Store ruszył w ostatni czwartek, przekraczając już 1 milion ściągnięć w ciągu tych paru dni. iTunes jest obecnie jedną z najtańszych sieci oferujących muzykę w Japonii, utwory kosztują 1.35 USD. Choć cena pojedynczej piosenki podczas amerykańskiej premiery iTMS wynosiła tylko 1 USD, sklep bije rekordy popularności.
Łącznie iTMS można znaleźć już w 20 krajach na całym świecie, nowo otwarty japoński sklep jest pierwszym w Azji. Dotychczas przez sieć internetowych sklepów muzycznych Apple przewinęło się około 500 milionów utworów, a iTunes ma około 80% udziałów w runku muzycznym.
Choć około 15 japońskich wytwórni muzycznych podpisało umowy z iTunes, w celu sprzedaży i dystrybucji swoich nagrań, Sony Music Entertainment nie zdecydował się na taki krok.
John Yang, analityk Standard & Poor's, mówi, że jeśli japoński oddział sklepu Apple odniesie duży sukces, iTunes Music Store ma duże szanse stać się światowym standardem.