Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Globalny rynek filmów DVD prawdopodobnie sięgnął szczytu, ponieważ z analizy rynku wynika, że coraz więcej konsumentów ściąga filmy z sieci lub wybiera film na żądanie u swojego operatora kablówki/telewizji satelitarnej.
Sprzedaż filmów na DVD nieznacznie spada, w 2005 roku rynek ten ma wygenerować 17.3 miliardów dochodu, będzie to 12% wzrost w porównaniu do roku ubiegłego. W przyszłym roku, wzrost ten wyniesie jedynie 9%, 18.9 miliardów USD.
Co za idiotyczna wypowiedz ! Skoro rynek wzrosnie w przysz?ym roku "tylko" o 9% wcale nie oznacza za?amania si? rynku czytez ze osiagn?? szczyt lecz spada dynamika wzrostu - chyba logiczne jest ze hossa (nigdzie na swiecie) nie trwa wiecznie. Trzeba byc skonczonym debilem by myslec inaczej.
Tak samo jest przeciez z telefoni? komrkow? - dynamika przyrostu nowych aktywacji systematycznie spada ale operatorzy odnotowuj? coraz wieksze zyski.
To samo jest z DVD - nie kazdy kupuje filmy - gros osb korzysta przeciez z wypozyczalni.
Cretino
- 9 December 2005, 17:31:42
kolega powyzej ma racj? :) chyba ten news pisa? jaki? nieuk :) nie sprzeda? spada a wzrost sprzeda?y maleje :) nadal istnieje wzrost ale jego dynamika jest mniejsza ni? rok wcze??iej :) nie ma spadku zyskw, nie ma spadku produkcji, nie ma spadku sprzeda?y - jest tylko spadek tempa wzrostu :)
Zienek
- 9 December 2005, 17:40:52
Tu nie chodzi czy jest wzrost mniejszy czy wi?kszy wa?ny jest ten kawa?em "Sprzeda? filmw na DVD spada" a czyja to wina ? PIRATW, niewa?ne ?e rynek sie nasyca i ju? wi?cej nie wch?onie skoro mo?na zwali? to na piratw, w tym news-ie nie jest to powiedziane ale za kilka dni jaka? firma zrobi analize ile to potentaci trac? na piractwie i dlaczego trzeba zmieni? prawo - we Francji :)
wredniak
- 9 December 2005, 19:11:53
dokladnie .. trzeba czyms uzasadnic podwyzki, straty
piraci kradna .. dlatego sa mniejsze zyski i dlatego musimy podniesc ceny za dvd aby zaplacic biednym aktorom ... te ich 3% zyskow
pietro_asp
- 10 December 2005, 01:23:11
Raczej nie dziwne, o CD juz nikt nie robi analiz co do wzsostu/spadku sprzedazy bo wynik bylby bliski zeru. DVD tesh powoli dochodzi do tego stanu, jednak 10% to nadal duzo. O szczycie to mozemy mowic za jakies 5 lat, a do tego czasu pewnie urosnie jeszcze 30-50%.
malciak
- 11 December 2005, 08:45:27
Haha, dobre. Pierwszy traz w ?yciu s?ysz? o spadku z 12 i 9 % wsrostem:)
sajkol
- 12 December 2005, 09:25:56
wida? ?e nie macie poj?cia o marketingu - wiadomo ?e ?wiat a tak?e rynek nie stoj? w miejscu i je?eli sprzeda? nie rosnie w stosunku do poprzedniego okresu to oznacza to spadek - tak?e z tym nieukiem to troch? przesadzi?e? - nie wszystkie zasady rynku dzia?aj? na zasadzie 2+2=4, rynek it zmienia si? bardzo szybko wi?c proponuje g??biej przeanalizowac skutki tego typu spadku a potem si? wypowiada?
igorw
- 12 December 2005, 09:45:40
@sajkol no tak marketing moze wszystko udowodni? i przerobi? na swoje a najlepsi specjali?ci pracuj? w Microsofcie ;P
mandaryn
- 12 December 2005, 11:41:22
ten artuku? przypomnia? mi wypowied? jakiego? redaktorzyny w tv: "ceny truskawek spad?y o 100%", a naprawd? truskawki kosztowa?y 5 z?, a kosztuj? 2,5 z? za kg ...
rynek spada ... bo ro?nie o 12% ... ciekawe ...
Cretino
- 13 December 2005, 02:05:05
poprostu "experci" od marketingu tworz? sobie now? matematyk? i dlatego to zawsze bed? nieuki :) nie ma spadku i d?ugo nie bedzie - jest spadek wzrostu nic wiecej - a marketingowi manipulatorzy niech sobie robi? co chc? - naci?gn? na to swoje rozumowanie durne i k?amliwe kolejnego idiot? - nie mnie :) a wlasciwie to marketing jako taki powinien byc zakazany jako szkodliwy spolecznie - tak samo jak kazda forma reklamy telewizyjnej, radiowej czy w czasopismach - w ogle w kazdym rodzaju mediw :) wtedy mielibysmy na rynku towary naprawde najlepsze a nie najladniej opakowane i najskuteczniej wcisniete - jak kit w okno :)